פלג גוף תחתון של אישה יושבת על כיסא משרדי, לובשת חצאית ונועלת נעלי עקב אדומות. ShutterStock
ShutterStock

בדרך לשוויון יש עדיין נשים שמעדיפות לא לעבוד בכלל

עודכן לאחרונה: 15.3.2022 / 11:27

לקראת יום האישה 2022 ערך אתר ניהול הקריירה JobMaster סקר שממצה את מצבן של נשים עובדות ברגעים אלה - מסתבר שנשים מאוד שאפתניות ביחס לקריירה שלהן אבל לא מרוצות מאפשרויות הצמיחה, והאחוזים מפתיעים

כמחצית מהנשים מגדירות את עצמן כשאפתניות ביחס לקריירה שלהן במידה רבה מאוד, כך עולה מסקר שערך אתר ניהול הקריירה JobMaster לקראת יום האישה בקרב כ- 300 נשים 30% מהנשים ענו שהן מעט מרוצות מאפשרויות הצמיחה שלהן בתפקיד הנוכחי ו- 28% ענו שהן כלל לא מרוצות. גם פה התוצאות עקביות בכל קבוצות הגיל עוד עולה מהסקר: העלאה בשכר נתפסת אצל הנשים כדרך הטובה ביותר שמקום עבודתן יכול לסייע להן להשיג את יעדי הקריירה שלהן, אבל זה לא קורה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

כמחצית מהנשים מגדירות את עצמן כשאפתניות ביחס לקריירה שלהן במידה רבה מאוד, כך עולה מסקר שערך אתר ניהול הקריירה JobMaster בקרב כ- 300 נשים. בנוסף 37% ענו שהן מגדירות את עצמן שאפתניות ביחס לקריירה במידה רבה ו- 11% ענו במידה בינונית. רק 3% מקרב הנשים ענו שבמידה מועטה או שכלל לא. גם בהתייחסות לפי קבוצות גיל אנחנו רואים תמונה דומה - מחצית מהנשים בנות 26 ועד נשים מעל גיל 55 סימנו "במידה רבה מאוד" ביחס למידת השאפתנות שלהן.

עוד נשאלו הנשים בסקר עד כמה הן מרוצות מאפשרויות הצמיחה שלהן בתפקיד הנוכחי. רק 10.3% ענו שהן מרוצות מאוד. 26.3% ענו שהן מרוצות, 30% ענו שהן מעט מרוצות ו- 28% ענו שהן כלל לא מרוצות. גם כאן התוצאות עקביות בכל קבוצות הגיל.

אישה עייפה במשרד. ShutterStock
28 אחוזים מהנשים כלל לא מרוצות מאפשרויות הצמיחה שלהם בתפקיד/ShutterStock

ליבי פטל, מנהלת תחום מעסיקים באתר ניהול קריירה JobMaster: "עדיין קיים פער מסויים בין מידת השאפתנות של נשים לבין רמת שביעות הרצון שלהן מאפשרויות הצמיחה במקום העבודה הנוכחי שלהן. נשים היום יודעות להגדיר את עצמן כשאפתניות מאוד ביחס לקריירה שלהן, אך זה לא נמצא בהלימה עם האופן שהן תופסות את האפשרויות הקיימות עבורן במקום העבודה. כמעט 60% מהמשיבות העידו שהן מעט מרוצות או לא מרוצות כלל מאפשרויות הצמיחה, נתון שצריך להדליק נורה אדומה בקרב מעסיקים ומעסיקות".

שאלה נוספת שנשאלה היא באיזו תדירות הנשים משוחחות עם המנהל הישיר שלהן לגבי יעדי הקריירה שלהן. 7% ענו שאחת לשבוע, 12.3% ענו אחת לחודש, 21.3% ענו אחת לרבעון, 21% ענו אחת לשנה ו- 20% ענו שפחות מזה.

דווקא ביחס להטמעת מודלי עבודה גמישים יותר, התמונה יותר אופטימית. משתתפות הסקר נשאלו עד כמה הן מוטרדות מכך שניצול נהלי עבודה גמישים בעבודה (למשל חופשה בתשלום, עבודה מהבית) עלול למנוע מהן להשיג את יעדי הקריירה שלך. קרוב למחצית מהנשים (47%) ענו שהן כלל לא מוטרדות. 20.4% ענו שהן מוטרדות מעט, 10% ענו שהן מוטרדות ו- 8% מוטרדות מאוד.

פטל מסכימה ומדגישה: "אפשר להניח ששנתיים של קורונה האיצו תהליכים שהיו קיימים כבר קודם. כיום מעסיקים קשובים הרבה יותר לצורך באיזון בית עבודה. יותר ויותר נשים חשות שהן מצליחות לנהל את הקונפליקט בין צרכי הבית לצרכי העבודה".

עוד בוואלה!

טענה שהדייט ביקש ממנה החזר כספי, ואז ראינו צילומי מסך

לכתבה המלאה

עליית שכר: הדרך הטובה ביותר להשיג את יעדי הקריירה

אישה עובדת במשרד. ShutterStock
אישה עובדת במשרד/ShutterStock

באחת השאלות המרכזיות בסקר התבקשו המשיבות לסמן את הדרך הטובה ביותר שמקום עבודתן יכול לסייע להן להשיג את יעדי הקריירה שלהן. במקום הראשון, עם קרוב ל- 40% (38.4%), בחרו הנשים בעליית שכר. 27.5% סימנו "לספק לי עוד הכשרות". 12.3% ביקשו לאפשר להן יותר גמישות. 5.2% רוצות שיצמידו להן עובד בכיר מעליהן, ו- 3.8% שימנו להן עובד מתחתיהן. 3.8% גם סימנו מימון לימודים.

התוצאות שהתקבלו חושפות את מדרג התמריצים והפרמטרים החשובים ביותר עבור נשים, והעובדה ששכר התמקם במקום הראשון מעידה על התהליך שנשים עשו ביחס לתגמול כספי. כיום נשים רואות בשכר כתגמול המרכזי המסייע להן להגשים את יעדי הקריירה שלהן".

החלק האחרון של הסקר התייחס לדרגת הבכירות שנשים מצפות להגיע אליה בעוד חמש שנים ובעוד עשר שנים. כ- 33% מהנשים מצפות להיות בתפקיד מקצועי בכיר בעוד חמש שנים. 20.4% שואפות להיות מנהלות ו- 27% מנהלות בכירות. רק 7.6% שואפות להיות סמנכ"ליות ועוד 9.5% מנכ"לית או בעלים. 2.8% שואפות לא לעבוד כלל.

בטווח של עשר שנים אפשר לראות עלייה בשיעור הבוחרות בתפקידי ניהול. רק 18.5% מצפות להיות בתפקיד מקצועי בכיר. 16% שואפות להיות מנהלות ו- 25% מנהלות בכירות. 15.6% שואפות להיות סמנכ"ליות ו- 13.3% מנכ"לית או בעלים. 11.4% לא לעבוד כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully