סחר בנשים. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

גל של גועל: מודעות שמפתות פליטות אוקראיניות לעבוד בזנות

עודכן לאחרונה: 13.3.2022 / 10:52

עם המלחמה באירופה צץ לו עוד הרגל אנושי דוחה, והוא פניות לנשים בנמצאות במצב של חוסר אונים וניסיונות לשכנע אותן למכור את גופן תמורת כסף ומגורים. ממשלות העולם כבר נוקטות בתגובות נגד

המלחמה באירופה חושפת את כל מה שרע בהתנהלות האנושית בעולם, וכמובן שבכל מקום שבו יש חולשה וחוסר אונים, יש גם ניצול שלהן. בימים האחרונים החלו לצוץ מודעות שונות ומגוונות שמציעות לנשים שהגיעו כפליטות מאוקראינה "עבודה", שכוללת מקום מגורים עקב המצב הקשה שלהן, מודעות שמאחוריהן רשתות של סוחרי נשים למטרות זנות.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

בגרמניה, למשל, הוזמנו נשים מגיל 25 עד 55 לעבודה המסתורית שבה מרויחים עד 500 אירו ביום, בין השעות תשע בבוקר לעשר בערב. עוד נאמר במודעה כי רוב הלקוחות הם קבועים, ו"האווירה משפחתית", והם מעידים על עצמם כעל מקום "אמין ורשמי" שיספק לנשים הפונות גם אישורי עבודה מסודרים.

כתגובה לגל הפניות פורסמו גם אזהרות לנשים במדינות שונות, וגם בישראל, ארגון "לא עומדות מנגד" מציעות את עזרתן במלחמה בתופעה וקוראים לממשלה לסייע בקליטת פליטות מאוקראינה כדי למנוע את ההתדרדרות.

"לא עומדות מנגד" בפרסום הרשמי ומספר ווצאפ לפניות למקרה הצורך במודעה שאומרת כי:

"בישראל זנות אינה חוקית. אם אתם מקבלים את זה, אתם יכול לפנות אלינו. לא נישאר אדישים.".

עוד בוואלה!

החפיצו וגם ירשו: כך העסקים "מאחלים" לך יום אישה שמח

לכתבה המלאה

מקבץ של "הזמנות" ותגובות בעברית, ספק הומוריסטיות ספק רציניות, ובכל מקרה, דוחות.

המטה למאבק בסחר לנשים ובזנות מצייצות אזהרה משל עצמן, כולל וידאו בעברית:

תזכורת: התופעה הזאת לא חדשה, אבל בהחלט עדיין מדאיגה ומפחידה. מאחורי כל סיפור על גבר ישראלי שחושב שזה לגיטימי לנצל מצוקה של אישה אוקראינית בזמן משבר, יש מאות גברים בדיוק כמוהו שהולכים כל לילה לנצל מצוקה של נשים ישראליות כבר שנים על גבי שנים. שניהם חולים באותה מחלה בשם "להיות זנאי"

ציין אחר מדווח מגרמניה:

"ניצול של פליטות לזנות הגיע לרמה כזו שכל תחנת הרכבת בברלין מלאה במודעות של ממשלת גרמניה באוקראינית וגרמנית שקוראות לא.נשים להימנע מ"הצעות לינה לא שגרתיות." שאלוהים ישלם בריבית דריבית לכל מזרוב ארור שרואה במלחמה הזדמנות כלכלית ו/או הזדמנות לניצול בני ובנות אדם. על סף בכי פה בחיי".

תרגום המודעה:

המשטרה הפדרלית הגרמנית מזהירה צעירים ונערות המטיילים לבדם מפני הצעות חשודות ללינת לילה - פנו לסוכנויות הרשמיות בלבד! אם הבחנתם במשהו חשוד נא לפנות למשטרה.

והנה מודעה שפונה לנשים עצמן ופורסמה בגרמניה:

אנחנו מקווים שאנשים יבינו את זה נכון.
אנחנו עובדים למעלה מ-11 שנים.
אנחנו מזמינים בנות!
מ 25 עד 55 שנים לעבוד בגרמניה.
רווחים אפשריים עד 500 יורו ליום.
אנחנו נפגשים בשדה התעופה.
עבודה מ-9 עד 22.
אנו מוציאים אישור עבודה.
90% הם לקוחות קבועים.
סביבה משפחתית.
דירות נעימות.
הכל בטוח ורשמי אצלנו.

מידע חשוב:
אנחנו מבינים את המצב הקשה בעולם כרגע. פליטים רבים עוזבים את אוקראינה ואנחנו מוכנים לעזור לכם. יש לנו דירות בהן תוכלו להתארח עם כל המשפחה. התנאי היחיד הוא עבודתך המצפונית.

מחכים לכן!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully