זואי קרביץ. GettyImages
GettyImages

לא תומכת, "טורפת": זואי קרביץ הואשמה בהטרדה מינית

עודכן לאחרונה: 3.4.2022 / 9:52

אמנם וויל סמית "פרש" מן האקדמיה והתנצל סוף סוף על המעשה שעשה, אבל האירוע הותיר אחריו חללים נוספים. רגע לפני ההתנצלות זואי קרביץ "קונסלה" והואשמה בהטרדה מינית כי לא תמכה בהתנהלותו

לא, זה לא הולך להיות עוד טור על וויל סמית והאגרופים המפורסמים שלו. כאילו, אולי רק קצת. מעבר לעובדה שהוא הביא לנו את אחד מרגעי הטלוויזיה הכי מופרעים של השנים האחרונות, מדובר באירוע שמפלח את העולם לשניים - אלו שנחרדים מהמעשה שלו, ואלו שמריעים לו כי לדעתם מדובר ב"גבר גבר" שכל מה שעשה היה להגן בגבורה על אשתו.

עוד אחת שנמצאת בצד המגנה היא זואי קרביץ - השחקנית העלתה תמונה של הלוק שלה מהאוסקר וכתבה "הנה תמונה של השמלה שלי מטקס הפרסים שבו מסתבר שאנחנו תוקפים אנשים על הבמה".

אולי זה היה עובר חלק, אבל זה לא הספיק לזואי, שרצתה להעלות תמונה נוספת מהאפטר פארטי, ובמקום להניח לנושא כתבה מתחת לתמונה "הנה תמונה של השמלה שלי במסיבה לאחר הטקס שבו מסתבר שאנחנו צועקים גסויות ותוקפים אנשים על הבמה". אובר קיל? אולי קצת. רגע אחרי היא גם הגיבה למישהו שכתב לה "את לא תומכת בו על זה שהוא הגן על אשתו?" וענתה בפשטות "לא".

לצערה של זואי, מסתבר שהקטבים של הסכסוך הזה עצבניים ומשועממים הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים, כי בתוך כמה שעות האינטרנט התחיל לגעוש ולהעלות קטעי ראיונות וסרטונים של זואי עם ג'יידן סמית', הבן של וויל - כשזואי משתפכת על כמה היא אוהבת אותו וכמה הוא חתיך, מוכשר ומדהים. הכל יכול היה להיות בסדר לולא ג'יידן היה באותו הזמן בן 14 וזואי בת 24, מצב שעכשיו, 9 שנים אחרי, מוצג כ"בעייתי" ומנסה להוציא את זואי כ-PREDETOR (בעברית התרגום הוא "טורפת", אבל זה נשמע כל כך הרבה יותר טוב באנגלית.)

פרדיטור או לא, מדובר בסך הכל בזוג ראיונות, אחד שבו היא אומרת שלפעמים הייתה צריכה לתפוס את עצמה לגבי איך שהיא מדברת ליד ג'יידן בגלל שהוא רק בן 14, ועוד ראיון על שטיח אדום שבו היא מציגה אותו כ"דייט שלי", אומרת לו לא ללכת לשום מקום ומספרת שהיא מאוהבת בו. נכון, כשזה נכתב שחור על גבי לבן זה מרגיש קצת מקריפ, אבל האמת היא שמהצפייה האישית שלי מדובר בראיון די משעשע שבו נראית שחקנית בוגרת מתמוגגת משחקן צעיר, בסגנון מנטורי חביב ואפילו קצת פתאטי, בניסיון להיראות צעירה ומגניבה כמוהו.

עוד בוואלה!

קשוח או בכיין? על וויל סמית, מעגלי גברים ואתי כרייף

לכתבה המלאה

בואו נשים בצד את השאלה האם פרדיטורית נקבה מסוכנת כמו פרידטור זכר. צריך לזכור שבניגוד להוליווד, ברוב המקרים אנשים מבוגרים ומבוססים לא נאלצים לעבוד על בסיס יומי עם קטינים בני 14 ולראות בהם קולגות, כך שהמצב הזה, שבו זוג אנשים עם פער גילאים גדול כל כך, אחד מהם קטין, עובדים יחד בתפקידים זהים כביכול וצריכים לפתח מערכת יחסים של "חברי עבודה" לצד מערכת יחסים של מבוגר וקטין, הוא מצב לא פשוט שרובנו לא ניתקל בו לעולם. לכן הרצון שלנו לשפוט את זואי על היחס שלה הוא בעייתי במקרה הטוב, פשוט כי לעולם לא נוכל לדמיין את עצמנו בנעליה.

יש מקרים כמו המקרה הזה, על כל הסתעפויותיו, בהם באמת מתעורר שיח משמעותי וגדול, וממש כמו בכל דיון, כל צד בטוח שהוא צודק, השני טועה, והסיכוי להגיע להסכמה הוא נמוך. אבל לא תמיד יש באמת על מה להתווכח. כולנו יכולים להסכים שהגנה על בת זוג היא אבירית ונחוצה לעיתים, ממש כמו שכולנו מסכימים שלגשת לבמה ולסטור לסטנדאפיסט ולאחר מכן לקלל אותו - זו בחירה פשוט שגויה שלא אמורה להיות אופציה, מה גם שהיו כל כך הרבה דרכים אחרות להביע את תמיכתו בה ומורת רוחו מהבדיחה, שבהתחלה צחק ממנה בעצמו.

ואחרי שאמרנו את זה, ברוב המקרים אין באמת צורך בסערת רשת, וגם במקרה הזה לא יזיק אם נזכור שגם שחקנים הוליוודיים נוצצים הם בסך הכל אנשים שמנסים להתמודד עם מצבים בצורה הכי טובה שהם יכולים, במקום לרוץ "לקנסל" אותם מיידית. זה אולי פחות סקסי, ולא מאפשר לנו להוציא את הזעם שלנו על המקלדת כדי להתנשא על כוכבים, אבל לקרוא לשחקנית בת 24 "פרדיטור" כאילו ביצעה בעילת קטין רק כי התלהבה ממנו בראיון זה פשוט מגוחך. חייבים לתהות אם ומתי הגל הצדקני הכעוס הזה יתחיל לדעוך, והעקומה תתחיל להשתטח.

ואני חייבת לשאול (וכן, אני מבינה שזו תהיה שאלה מעצבנת - אבל היי, אנחנו כבר כאן),האם יכול להיות ש-5 שנים אחרי מהפכת METOO הגיע הזמן להתחיל להירגע ולחזור להבדיל בין עיקר לתפל? אולי חמש שנים אחרי METOO, כשהעולם כבר התרגל, אפשר להתחיל להוריד רגל מהגז ולא להשתלח בכל אדם שמעז לפתוח את הפה בפוסט-פמיניזים מבולבל? הרי ברור לכולם שזואי לא מפלרטטת בגיל 25 עם ג'יידן בן ה- 14 ממש כמו שברור שג'יידן נהנה מההתלהבות של הקו-סטארית הנוצצת שלו, והמהומה על כל דבר קטן רק מוזילה את המאבק החשוב שלנו.

כמו כל מהפכה שמתחילה ממרד של קבוצה מוחלשת, בהתחלה התנועה גדולה, חזקה ואפילו תוקפנית פשוט כי היא צריכה להיות כזו על מנת לזעזע את העולם ולדרוש את היחס שמגיע לה, ורק אחר כך מגיע האיזון המיוחל. נותר רק לקוות שאנחנו מתקרבים אליו, כי בכנות, זה כבר מתחיל להיות משעמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully