חתונמי חתונה ממבט ראשון רינת. קשת 12, צילום מסך
צילום מסך/קשת 12

אם החתן כזה נשמה, למה הכלה נעלמה? האכזבה המרה של רינת

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 14:44

בן מנסה להתמודד עם דיסוננס קוגנטיבי בין הראש ללב, ועינת צריכה להתגבר על משבר קטן, בעוד מאי ומשה מסתמנים כזוג המושלם של העונה. לעומתם, אצל הזוג דניאל ורינת, השמיים קודרים יחסית לעונה - תסגרו חלונות ותתכוננו לאובך

נכון נראה כאילו שברו שיניים לחמישה אנשים וחילקו אותן לדניאל, בן ומעין? לשלושה האלה יש חיוכים מה זה מוגזמים. אבל לא חשוב, קודם נאחל מזל טוב לכולנו על זה שזה הפרק הראשון שלא היתה בו חתונה, ומדידות, ומכתבים משמימים על מסעות ונשמות תאומות. הרבה יותר נעים ככה.

דבר שני, כשבחורה יוצאת ממפגש ראשון עם גבר במצב נפשי כזה שכל מה שהיא מסוגלת לומר זה לא לא לא לא לא לא לא, כנראה שזה, ובכן - לא. אני מאד בעד להאמין למה שאנשים אומרים. במיוחד כשהם באים להתמיין לתוכנית שידוכים. אם הם אומרים שמראה חיצוני חשוב להם מאד - חשוב להם מדי אפילו, אולי כדאי לא לשדך להם מישהו שבבירור היא חושבת שהיא המון ליגות מעליו - אולי למעשה כדאי לא לשדך להם אף אחד, כי אם יש משהו שעושה אדם בלתי בשל לזוגיות הוא הנטייה לפסול על מראה חיצוני ו"אהבה לבאד בויז". אז את מי הביאו לה במקום איש העסקים שהוא גם אתלט וגם יודע לערבב קוקטיילים? את דניאל, בחור טוב שמתנדב במיליון מקומות, עוזר לחסרי בית ובונה על ה"אנרגיות" שלו שימשכו אותה אליו. ואז כבר הלבישו אותו כמו רואה חשבון שבא לבר מצווה, כדי למקסם את האפקט. למרות שהשמלה שלה לגמרי נתנה פייט לחליפה שלו. רגע קשה גם לסטייליסטים שביננו.

אהיה רגע דנה מאהבה חדשה ואומר: לא הבנתי. למה? והכי גרוע בסיפור הזה, זה שהוא מסכים עם ההיררכיה הזאת שבה הוא אנדרדוג, ומצפה לה מראש. זה פשוט נורא. מעבר להבעה המבועתת שעלתה על פניה ברגע שראתה אותו, ברגע הראשון שיכלה, יצאה לעשן, בעוד חברותיה רצות לנחמה תוך כדי הודייה לאלוהים שזה לא קורה להן (אני מוכנה להתערב שלפחות עוד אחת מהן היתה במיונים).

גם הוא לא איזה אינטליגנט רגשי גדול, כן?

אתה רואה שהבחורה לא איתנו, מה אתה מחבק אותה כמו תמנון עם שמונה זרועות? גם לא תגידו חיבוק נימוסים - חיבוק ארוך של לפחות 7 מיסיסיפי, כזה שנותנים לאחות שחזרה אחרי שנתיים מחו"ל באיזור בלי וייפיי, לא לבחורה זרה שרוצה לברוח רחוק, רצוי לחו"ל לאיזור בלי וייפיי.

חתונמי חתונה ממבט ראשון רינת דניאל. קשת 12, צילום מסך
800 מיסיסיפי. רינת ודניאל/צילום מסך, קשת 12

לא יודעת מה אתכם, אבל אני מאשימה את ההורים. דניאל נראה כמו אחד שמילדות לא עמד בציפיותיו של אבוש להתנהגות וסגנון חיים של מה שנקרא בעולם הישן - "גבר". בטח אימוש במשך שנים הפרידה ביניהם, תרגמה בגוף הסרט ועשתה הכל כדי שאבוש יודה לבסוף שאולי הבן שלו לא יירש את העסק המשפחתי כמו שהוא רוצה, אבל הוא "ילד מאד מיוחד".

ומה עושה בחור שנשללה ממנו ההערכה הכה חשובה הזו בילדותו? מנתק את עצמו כמה שרק אפשר ממורשת אבא, ובמקום להיות יהלומן, הולך לכיוון ההפוך לגמרי, ובוחר סגנון חיים שאמנם לא ירצה את הפטריארך, אבל כזה שאי אפשר לבוא אליו בטענות כי הרי הוא כה מלא נתינה ואנרגיות ועוזר לכל המסכנים. לא שאני מזלזלת, אבל לבחירה הזאת יש שני צדדים - הבונוס של הלייף סטייל הזה הוא שכמעט בכל מפגש דניאל יכול לצאת זה שנמצא גבוה יותר בסולם המדדים ל"הצלחה" בחיים.

זה כמו לחבוש פצע ירי עם פלסטר. כי העלבון מזה ש"אבא לא מרוצה" תקוע שם עדיין למרות הפסאדה הרוחנית, והוא מן הסתם עולה באינטראקציה עם נשים. ומה עוד יש שם? כעס על כך שאינו מוערך לפי שוויו האמיתי, ולכן גם יכולת הכלה מועטה לתהליכי חיזור שנדרשים עם בחורה שבטוחה שהיא טובה מדי בשבילו. שמתם לב שהוא מילא לעצמו את הכוס לפני שמילא לה? אז כאן זה מתחיל. בקרוב העלבון והכעס יגיעו למימדים של קרינג' קשה לצפייה.

תוספת אחרי שכולם צעקו עלי שהתעלמתי מהדרמה****
לא הרחבתי בנושא כי נראה לי ברור שהוא אמור לדעת כבר מהמבט שלה בחופה את כל מה שצריך לדעת, ולהתרחק. האמת, אם אני צריכה לקחת כאן צד, אני לוקחת את שלה. גבר רגיש היה מבין לבד שחובה לחכות עד יעבור זעם, אבל החיבוקים המוגזמים בחתונה, והנגיעות הלא קרואות בירח הדבש, כשהוא כורך את זרועו סביבה בכל הזדמנות בלי לוודא הסכמה, היו יותר מדי. כשמישהו כופה את עצמו עלייך, את מרגישה צורך לדחוף אותו בכוח מוגזם. אז אז אמנם היא היתה קצת קשה מדי, אבל ככה בדיוק זה נשמע כשמישהי מרגישה רדופה במשך יומיים - זה לא היה רוע, זו היתה הגנה עצמית.

עוד בוואלה!

יפה ועצובה: למה אל רוצה דווקא את מי שלא רוצה אותה?

לכתבה המלאה
חתונמי חתונה ממבט ראשון מעין בן. קשת 12, צילום מסך
דיסוננס בין הראש ללב - בן ומעין/צילום מסך, קשת 12

כבר בפרק הזה רינת מבהירה שהוא לא נראה כמו מישהו שהייתה יוצאת איתו, ולמצלמה מסבירה שהיא בכל זאת תנסה כי התחייבה לעצמה. זה קצת מזכיר את המילים של בן למעין שאמר שהוא היה צריך להזכיר לעצמו למה הוא כאן ושהוא "לא יודע כלום" ולכן "יבלע" ו"יחבק" כל מה שיביאו לו. היא נעלבת קצת, מן הסתם, אבל מה את שואלת שאלות מטופשות כאלה כשהכל טוב?

מעין היא בחורה מהממת, עם הומור עצמי, והמון אומץ. כן, זה אמיץ מצידה לבוא לתוכנית שידוכים בפריים טיים בידיעה שכל רגע המשקל שלה ידובר, יודגש, ויהיה בפוקוס שלא לצורך. כי מה לעשות שהעולם הוא שמנופובי, ואנחנו עדיין לא במקום שבו מראה חיצוני שקוף לנו, ולמרות שרוב הגברים היו נמשכים למעין, הם היו מרגישים חלוקים בין הגוף והלב לבין הראש, בדיוק כמו שבן אמר. הלב והגוף מרגישים דבר אחד - שמדהים לו, שהוא מרחף, שהוא נמשך, שכיף לו כמו שלא היה לו בחיים, אבל הראש חושב מה זה אומר עליו שהוא יוצא עם בחורה שלא עומדת בסטנדרטים החברתיים של "כוסית", מה החברים יגידו, מה העולם יחשוב. שלא תבינו לא נכון - הבעיה היא לא של מעין - היא של כל השאר, אבל אי אפשר להפריד בין הפנים לחוץ, לפחות עד שמאסה קריטית של אנשים ישנו את החשיבה הישנה הזאת, ולצערי הפחד השתלט עליה והיא שאלה שאלה מיותרת, מוקדם מדי.

"כשראית אותי בחופה, חשבת שאני יפה?" נו באמת. למה להרוס לעצמך. כבר בלילה הראשון הם ישנו ביחד, כלומר עשו סקס, מה שכידוע משמש כקיצור דרך מאד יעיל לדילוג על החלק האקוורד הזה של ההיכרות הראשונית. אמנם זה יחזור לנגוס אותם בתחת יותר מאוחר, אבל בנתיים זה עובד מעולה וחבל להעלות נושאים שעלולים להיות כואבים.

חתונמי חתונה ממבט ראשון מעין בן. קשת 12, צילום מסך
יש משיכה, יש חיבור - עכשיו רק צריך להתבגר/צילום מסך, קשת 12

הוא ענה מאד יפה אני חייבת להודות - אמר את כל האמת, בלי להתפשר על המסר, באופן מכבד. זה עדיין לא כיף לשמוע, וזה גורם לנסיגה קלה במצב הרוח המרומם שלהם. אז נכון שמהצד זו שאלה מיותרת אבל לדעתי מעין היתה חייבת לשאול אותה - ולא כדי לסחוט מחמאות, או להעמיד אותו במצב לא נוח, וגם לא כי היא מזוכיסטית. מעין פשוט כבר ידעה את התשובה מראש, ורצתה להוציא את זה החוצה, כדי שזה ידובר והם יוכלו לעבור הלאה. מן הסתם כבר קרה לה פעם או פעמיים שהיה חיבור וסקס מעולה אבל הבחור רצה שזה יישאר שם כי לא היה מסוגל להתמודד עם הדיסוננס הקוגנטיבי של עצמו. אז חתונה ממבט ראשון זה פתרון מעולה בדיוק לזה - אין אופציה לברוח אחרי הסקס הראשון ולהשאיר את זה בווגאס, ויש טיפול זוגי שמאפשר לעבד את המחשבות הלא מפותחות שעלולות למנוע ממנו אהבה גדולה בגלל קשקוש חברתי, ולהפוך לגבר השווה שהוא יכול להיות, עם קצת עזרה מחברים.

מה שכן, עצם שאילת השאלה מראה לנו שגם למעין לא תזיק עבודה עצמית נוספת, וכי כנראה היחסים של מעין עם עצמה ועם הגוף שלה הם הרבה יותר מורכבים ממה שנראה כלפי חוץ וממה שהיא מנסה לשכנע את עצמה. אלה בדיוק אותן הבעיות שיש גם לבחורות רזות, כן? גם להן יש מערכת יחסים מסובכת עם עצמן וירצו לשמוע את אותן המחמאות כדי לאשר לעצמן שהן נחשקות. זה לא עושה עבודה יותר טובה על תחושת ערך עצמי, אבל יותר קל לאשר לעצמך שאת בסדר כשבבואתך המשובטת נשקפת אלייך מכל תמונת אינסטגרם.

חתונמי. קשת 12, צילום מסך
הזוג המושלם של העונה. מאי ומשה/צילום מסך, קשת 12

איזה זוג חמוד משה ומאי, אמאלה. ואני אומרת את זה בלשון הווה, כי אם הם לא ביחד עד עכשיו אני מפסיקה לכתוב טורי חתונמי.

ככה זה נראה, אגב, כשאין פערים ענקיים בין מה שקיבלת לבין מה שחשבת שמגיע לך - רוקדים ביחד בבוקר, הוא מלמד אותה לעשות פלוס, צחוקים עם הקטור הנהג, לה דופק הלב כשהיא לידו, והוא מרגיע את חששותיה ומודיע לה חגיגית שהוא לא רואה בה ידידה או חברה טובה - הוא מתייחס אליה כאל אשתו, וככה הוא מתכוון להמשיך להתנהג. הבחור בוגר, הבחור בשל. למצלמה הוא אומר את הדבר היפה בעולם: "איזה כיף שהגיע לסף דלתי האור הזה, אני מקווה להיות מסוגל להכיל את זה".

שניהם חושבים שהשני סקסי בטירוף, וכמו שמשה אומר, "זה קורה" - זה אשכרה קורה. נוח להם ביחד, ואף אחד מהם לא מזיע ממאמץ להוכיח משהו לשני. אולי זה קשור ספציפית לכימיה ביניהם, אבל הוא מרגיש בנוח להצהיר כוונות בלי שהיא תצטרך להוציא ממנו הודאה בעינויים, לא מפחד להגיד ולהראות שהוא בעניין, מה שנותן לה את הביטחון שהיא צריכה כדי להיות במיטבה לידו, לתת לו את הפידבקים שהוא צריך כדי להתקדם, וחוץ מעניין הנשיקות בפה לכלבים (בעיה שבטח תעלה אבל לא תהרוס) זה פשוט מושלם.

נכון שזה נשמע מוגזם להתחלה, אבל אחת למיליון קורה דבר כזה, ששני אנשים נפגשים ומיד מרגישים כאילו הגיעו הביתה, ויכולים לעבור מהיכרות ראשונית לחיים משותפים בלי יותר מדי בירוקרטיות והסברים. וזה מדהים לראות. אולי בסוף כל מה שבאמת צריך כדי ששני אנשים יצליחו להתחבר זו אמא שעושה להם שעונים מרוב אהבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully