אהבה חדשה. רשת 13 אהבה חדשה, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13 אהבה חדשה

ניוז-פלאש: "הערכים" של מתן הם בעצם גזענות לכל דבר

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 15:04

בסיבוב האחרון של "אהבה חדשה" פגשנו את בני הזוג החדשים של שני ואל - לאחד מפריעה העובדה שאל לא יהודיה, לשני מפריע ששני עדיין מתגעגעת למיכאל, ולאף אחד לא מפריעה העובדה שהם מכירים רק יומיים ועדיין מתלוננים

אל ותת ניצב מתן

אהבה חדשה. רשת 13 אהבה חדשה, צילום מסך
יותר כיף לבד. שני ואל פורקות עול/צילום מסך, רשת 13 אהבה חדשה

עוד מישהו עצבני על תת ניצב מתן הזה? שיחזור לצבא ומהר. איזה איש קשה, כעוס ולא נעים. וההתעסקות היתרה הזאת ביהדות של אל, כדי לא להיכנס חלילה למקום שבו באמת יצטרך לבחון את עצמו ואת הסיבה שבגללה הוא פוסל נשים. איף. לא קונה את כל הסיפור הזה של "ערכים" נעלים שהוא מחויב לשמור להם אמונים, ואם הסיבה היא באמת ה"לאום" שלה, שזה קשקוש שרירותי שהמצאנו כדי להפריד בין טריטוריות בימי קדם ומשמש עד היום תירוץ לכל מלחמה שמתקיימת בעולם, אז הבעיה שלו הרבה יותר גדולה מסתם תקיעות. מה זה החרא הזה?

לא יכולתי לחכות שהוא יעוף לי מהמסך, כי הנוכחות שלו פשוט גרמה לי למצוקה נשימתית. הייתי רק שמחה אם אל הייתה כועסת, במקום משלימה עם העובדה שמשהו חסר או לא מספיק טוב בה. הלוואי שהיה לה יותר ברור כמה היא לא צריכה להוכיח כלום, "לעשות משהו בשביל היהדות שלה" כדי שיאשרו את קיומה, בטח שלא להבטיח לאף אחד להתגייר כדי שיסכים לצאת איתה.

אולי זה כי אני בעצמי בת לאם גיורת ובגלל ההתמודדות שלי עם שאלת הזהות היהודית, אבל מבחינתי זו סיבה מופרכת לכל פעולה שהיא בעולם האמיתי - ברמה של לאחר לעבודה ולהגיד לבוס שברח לך החד קרן בבוקר והיית צריכה לרדוף אחריו ברחבי אבן גבירול. אחרי מאות שנים של כישלון, שנאה ואלימות אולי הגיע הזמן שכולם יקלטו שלאום ודת הם לא דבר מועיל, וכמו שהמצאנו את זה פעם, הגיע הזמן לבטל את זה עכשיו, כי הסיבה לעזיבה שלו גזענית בדיוק כמו פסילה על צבע עור.

שני ומיכאל, סליחה נדב

אהבה חדשה. רשת 13 אהבה חדשה, צילום מסך
פרס נובל לדיפלומטיה. שני גולן + 1/צילום מסך, רשת 13 אהבה חדשה

מיכאל היה כל כך נוכח בפרק הזה שהייתי צריכה לצפות בקטע מחדש כדי להיזכר איך קוראים לריבאונד שלו. נדב. הוא חמוד נורא והכי לא אשם, וכפרה על שני, ועל הנסיונות המאומצים שלה להיראות כאילו היא מצליחה להמשיך הלאה. אבל כלום לא יעזור, בטיימינג כזה הגבר היחיד שיכול היה לעשות עבודה טובה הוא אחד ששני הייתה יכולה לשנוא מסיבה מוצדקת. אבל הפורמט לא מאפשר להחזיר את עידן בשנית, וההפקה נאלצה להקריב את נדב.

היא נורא מנסה לחייך, לתפקד, לתת צ'אנס אמיתי, אבל שנייה אחרי שנתנה ללב שלה להיפתח, ולדמיון להקרין תמונות עתידיות של זוגיות מלאת צחוקים נטולי הבעה (בדיחת בוטוקס, הייתי חייבת) זה היה חסר תקנה. היא עשתה את הפרידה בצורה הכי עדינה והכי פחות מעליבה שאפשר, בנאום מפרגן ומנומק שאפשר ללמד בבית ספר לדיפלומטיה בז'נבה מרוב שהיה כולו איזון והגינות.

נדב הגיב בהתאם - לעיתים נדירות יוצא לנו לחזות בגבר שמעוניין במישהי מקבל דחייה בצורה כל כך אלגנטית - אפילו כשהם לא מעוניינים הם לפעמים לא מצליחים להסתיר את הפגיעה, ולגבי שני והעובדה שעדיין כואב לה - שחררו - הכאב של הפרידה לא תלוי ברמת העומק של היחסים בהכרח, כי הפרידה האמיתית שחווים היא לא מהאדם, אלא מהאגדה שסיפרנו לעצמנו.

עוד בוואלה!

חוק חדש: 3 ימי מחלה בחודש לנשים עם מחזור קשה

לכתבה המלאה

דנה והדוד דור

אהבה חדשה. רשת 13 אהבה חדשה, צילום מסך
יאללה, הדור הבא!/צילום מסך, רשת 13 אהבה חדשה

כשדור מציע לדנה ללכת איתו לפגוש את האחיינים, היא מגיבה כאילו הציע לה ללכת לבדיקות לגילוי מחלות מין. אמנם אני מבינה למה לא התחשק לה לשבת אחר הצהריים עם שני ילדים, חמודים ככל שיהיו, ולראות את דור מלמד אותם לתת לואו-קיק (כי זה נורא לא מעניין) אבל האופן שבו הגיבה היה קיצוני יחסית לתדמית הביתית שהיא משווקת עם ריקודי האקונומיקה ופסטיבלי הפרשות החלה, שזה הרגיש קצת כמו פרק של "המתחזים" יותר מאשר סירוב לגיטימי.

ואז דור החליט ללכת, לדעתי לא כי נעלב מהסירוב כמו בגלל שהרגיש מרומה - הוא כנראה חשב שדנה "מכרה" לו משהו אחר לגמרי, והאמון שלו בה נפגע. דור הוא כנראה אחד מיחידי הסגולה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו, ופשוט מאמין לתחושות הבטן שלו. למרות ההתנצלות היפה של דנה שתפסה את עצמה מתישהו, ולמרות ההתנהגות המושלמת שלה עם האחיינים, משהו ברגע הזה היה משמעותי לו כל כך שלא יכל להמשיך משם לעוד סבב.

מריאנה וסרגיי כל V בספר

אהבה חדשה. רשת 13 אהבה חדשה, צילום מסך
וי, וי, ועוד וי - מריאנה וסרגיי/צילום מסך, רשת 13 אהבה חדשה

וכך נשאר רק זוג אחד בוילת האכזבות - מריאנה, בפרק משמים שכולו געגועים לרום (מבינים אותך, אבל די, לא כל פרק) וסרגיי, הבחור שמסמן כל V בספר של הבחורים הטובים - גם נראה טוב, גם גבוה, גם רציני, גם טוב לב, גם לא מקובע, גם פרגמטי, גם יודע לנפנף על מנגל וגם לנהל שיחה תרבותית. הפרק לקח את מריאנה למעין חווית שמנים אתריים משונה. סוג של מנחה מכיל גורם להם לרחרח אותם, למשוח אותם זה על זו, וגולת הכותרת - לנשום אותם דרך העין השלישית. וכך מסתבר שבנוסף לכל סרגיי הוא גם קצת רוחני, משהו שבחיים לא הייתי מנחשת עליו.

עוד דבר שלא הייתי מנחשת הוא שהזוג הזה יהיה הזוג שיקבור לכל הזוגות האחרים ויישאר עד הסוף ביחד, בטוח שלא אחרי כל שיחות הדד-אנד על המעבר האפשרי לבאר שבע, האבהות הפתאומית שיצטרך לקחת בחשבון, ורצינות היתר שנפלה עליהם מוקדם מדי ביחסים. קשה גם לנחש איך כל הרוך הזה יתורגם לחיים האמיתיים, אבל אני מקווה לטעות בשלישית ולגלות שהם עדיין יחד, ולו רק כי פעם בירח כחול אשמח אם אהבה פשוט תקרה לשני אנשים בלי להיות מסובכת כל כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully