אישה תולה שלט נא לא להפריע על דלת מלון. Wallenrock, ShutterStock
ShutterStock/Wallenrock

מזעזע: נשים מאיימות בשביתת סקס אם לא ישנו את החוק

עודכן לאחרונה: 28.6.2022 / 16:49

אחרי כל הויכוחים והתובנות הנאורות וקשקושי ה"הוא לא בעלי הוא זוגי", וההקפדה על שפה דו-מינית - בסופו של דבר, כשזה מגיע לעומק העניין, כשאנחנו רוצות להפגין כוח, כג'נדר, זה מה שנשים עושות כדי להפגין כוח. קארין ארד מצטמררת מהאשטאג abstinence

זוכרים את המחזה של אריסטופנס על יוון העתיקה שחידשה ענת גוב ז"ל לפני שני עשורים ומדבר על התאחדות של נשים לשם סיום מלחמה באמצעות מניעת סקס מהגברים? אז ליזיסטרטה - רק בטוויטר. ההאשטאג "abstinence" (התנזרות) הופיע בכ-50 אלף ציוצים עד לרגע זה, ונראה שעוד ידו נטויה.

אם בליזיסטרטה המקורי שעלה לראשונה ב-411 לפנה"ס נשים ניסו לאלץ גברים להפסיק להילחם זה בזה במלחמה הפלופונסית, בדרך היחידה שעמדה לרשותן - היום משמעות הקריאה לנשים אמריקאיות ברשתות החברתיות לחדול מסקס - כולל עם בני זוגן - היא תולדה של ביטולו של החוק על שם רוי נגד וייד, ולהפסיק לאפשר הפלות בצורה אוטומטית, ובמדינות מסוימות בארה"ב אפילו להכניס נשים לכלא על רצח אם ינסו להציל את עצמן מטעות שעלולה להשפיע על כל החיים שלהן.

לא בשביל משהו, אבל בראשי עולה יפה בן דויד והשביתה המוצדקת שלה, שבמסגרתה מערכת החינוך נסגרת ונפתחת לסירוגין, תלוי הצלחתו של המו"מ עם משרד האוצר.

היחס אליה הוא אמביוולנטי מאד - מצד אחד אין הורה ששמח על השביתה הזאת, ומצד שני גם אין הורה שמתנגד לפעולות שלה במאה אחוז, כי כולם, לצד הבאסה, יודעים שאם היה לה כלי אחר להילחם באמצעותו - כלי שלא פוגע במערכת החינוך ובילדים והוריהם - כנראה שהייתה משתמשת בו.

אבל אין לה כלי אחר. מה לעשות שלסגור את המערכת החינוך זה הקלף היחיד שיש ליפה בן דוד על משרד האוצר - מה לעשות שאין לה דרך אחרת להפעיל לחץ ציבורי ציבורי מספיק כבד שיזיז משהו? זה עצוב, אבל אתם יודעים מה עוד עצוב? מורים שמרויחים 5000 שקל בחודש.

עוד יותר עצוב, שבדומה לשביתת המורים, גם הקריאה הנואשת הזאת לנשים להפסיק לעשות סקס אלא אם כן הוא למטרת פרו ורבו ככלי לשינוי הפסיקה, היא פעולה של חוסר ברירה של ייאוש, שמוכיחה את הדבר הכי נורא בכל הסאגה הזאת של רוי נגד וייד - באלפי השנים שעברו מאז ליזיסטרטה הראשון, כלום באמת לא השתנה במאזן הכוח בין נשים לגברים. עדיין לא מופנה כלפינו כבוד שמגיע ממקום אמיתי, מתוך הבנה אמיתית של הערך שלנו כבני אדם, מתוך הפנמה של הדרישה שלנו לשוויון זכויות.

מצבנו הרבה יותר רע ממה שחשבנו, ולא רק בגלל החוק החשוך והמשפיל הזה שנוטל את השליטה בגוף שלנו מאיתנו ומוסר אותו לרשויות המקומיות, כאילו מדובר בקנס על איחור תשלום ארנונה, ולא על הריון לא רצוי שאולי נובע חלילה מנסיבות מפלצתיות כמו אונס, או נסיבות יומיומיות כמו קונדום קרוע בסטוץ שמטרתו היתה אורגזמה בלבד (בסדר, הייתי אופטימית לרגע, תתבעו אותי).

הפגנות של תומכי הפלות בניו יורק, ארצות הברית, יוני 2022. רויטרס
הפלות/רויטרס

מצבנו רע, וההאשטאג המטומטם הזה הוא מבחינתי אחד מסימני האפוקליפסה - מחריד להבין שבעצם מאז יוון הפאקינג עתיקה, עדיין הנשק היחיד שיש לנשים בשנת 2022, כדי להזיז משהו בעולם שבו הן מהוות יותר מ-50 אחוז מהאוכלוסיה - הוא מניעת סקס.

תנו לזה לשקוע רגע, ובוא נצטמרר יחד. אחרי כל הויכוחים והתובנות הנאורות וקשקושי ה"הוא לא בעלי הוא זוגוני", וההקפדה על שפה דו-מינית - בסופו של דבר, כשזה מגיע לעומק העניין, כשאנחנו רוצות להפגין כוח, כג'נדר, אנחנו עדיין שולחות את הגבר לישון על הספה. איזה עולב. "היית ילד רע? פויה, נו נו נו. היום לא תקבל את הפרס שלך על התנהגות סבירה" (שזה רשות חדירה אל תוך הגוף שלי, אם לא היה ברור) והוא יחייך למצלמה חיוך של "מה אני אעשה, אשתי בטח במחזור, אני אראה גולף ואיהנה מהחופש".

תגידו לי, מה זה, קומדיית פרוורים אמריקאית? האם נקלענו אל תוך יקום מקביל שכולו בדיחות "אשתי" גרועות? כל שאני מבינה את המקום שממנו מגיע הרצון לריקליימינג - לא ככה עושים את זה. הרעיון הזה, למנוע סקס כדי להשיג מטרה, הוא נוראי. הייתי רוצה להאמין שאני חיה בעולם שבו לפחות הנשים יודעות שיש להן עוד כמה דברים להציע חוץ מסקס, אבל השביתה הזאת מוכיחה לא רק שאנחנו עדיין לא שם, אלא גם עוזרת לקבע את הההפנמה שזה הכוח היחיד שאי פעם יהיה לנו. זה לא - אבל אם אנחנו לא מאמינות בזה, מי יאמין?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully