עו"ד שני ליבמן. מירי וינטר,
מירי וינטר

"שונים מארה"ב? הצחקתם אותי": גם בישראל לא חוקי להפיל

עו"ד שני ליבמן

עודכן לאחרונה: 26.6.2022 / 14:02

כולם מטרחנים בתוכניות האקטואליה על אובדן זכויות האישה באמריקה הרחוקה, אבל שכחו לגמרי שאנחנו ממש לא יותר נאורים. עו"ד שני ליבמן על הדרך הארוכה לשוויון

בווידאו: מחאה ברחבי ארה"ב על איסור הפלות/צילום: רויטרס

יושבים להם פוליטיקאים וטרחנים במהדורות בוקר מתיימרות ומבשרים על האפוקליפסיה של אובדן זכויות האישה בארה"ב. ביטלו את הזכות ה"חוקתית" (הפסיקתית יותר נכון לומר אבל לא נתקטנן) של אישה להפלה. אסון הרה גורל! רק אם מישהו יכול להסביר לי למה אנחנו נאורים יותר?!

אה, רגע, אנחנו לא.

ביטל בית המשפט העליון את פסק הדין "רו נגד ווייד" משנת 1973, שהתיר הפלות ברחבי ארצות הברית. בהחלטה נכתב כי פסק הדין מפני כמעט 50 שנה "היה שגוי כי אין בחוקה האמריקנית אזכור לזכות לבצע הפלות". מיד לאחר הפסיקה, שצפויה להוביל לאיסור על הפלות בכחצי מהמדינות בארצות הברית, החלו הפרשנים, הפולטיקאים וכל מי שהיה לו זמן פנוי לשבת באופן החדשות, לטרחן את המאורע. "פסיקה היסטורית", פסיקה חשוכה", "אסון הרה גורל", כך המשתתפים בשלל תוכניות האירוח. האמת, צודקים, זה באמת נורא.

הפלות ארה"ב. AP
הפלות ארה"ב/AP

אבל למה אתם חושבים שיותר טוב אצלנו? אה, בטח אנחנו נאורים יותר, מבטיחים יותר זכויות לנשים. אתם בטוחים? אתם בטוחים שאצלנו זה "חוקי" לעשות הפלה? הלא לנו יש קידמה ושוויון בדמות אישור ועדה מיוחדת של משרד הבריאות שתקבע אם אני עומדת בקריטריונים שלה לביצוע הפלה.

כן כן, אני אצטרך לעמוד בפני הוועדה, אני אהיה חייבת לשקר כדי לקבל את "הזכות" לגופי. רק אם אעמוד בקריטריונים שקבעו גברברים לבושי שחור, עוטי כיפות ומגבעות שסחטו מנדט כזה או אחר מהפוליטיקאים, רק אז אני אוכל לקבל את הזכות על גופי. אכן נאור.

כן, אותם פוליטיקאים שיושבים עכשיו באולפני הטלוויזיה ומבכים על אובדן זכויות האישה באמריקה הרחוקה, הם אלה שנתנו ללובשי השחורים את הכוח לקבוע על הגוף שלי ומי יכולה או לא יכולה לעבור הפלה. הפוליטיקאים זועקים וביד אחד מנפנפים נגד פסיקת בית המשפט העליון בארה"ב, ובידם השנייה נותנים לנשים במדינה שלנו להיות בנות ערובה של בעליהן, ועל הדרך של עוד כמה גופים ממשלתיים ורבנים צדיקים, כי אם כבר לחלט את זכותי לגופי וחיי, אז למה לא לחלוק אותה עם עוד כמה שייהנו גם הם.

עוד בוואלה!

כמה שמנה את בעצם? הגבר שבגללו מחקתי את הטינדר

לכתבה המלאה
הפלות ארה"ב. AP
הפלות ארה"ב/AP

מה שיפה זה שבארה"ב, ביטלו את הזכות להפלה, אבל השאירו לכל מדינה את האופציה לחוקק את הזכות. אז הבוחרים יצטרכו להצביע נכון וידרשו לאחריות אלקטורלית ואולי יצליחו במדינה שלהם לזכות זו או אחרת, לשוויון כזה או אחר.

אצלנו, לא משנה מה יהיו תוצאות הבחירות, הנאורות רחוקה ואין סיכוי שתגיע לבקר בקרוב. רק כאן אני עדיין אצטרך רשות מבעלי להתגרש ממנו. כן כן, גם אם הוא מרביץ לי. רק כאן, כדי להתחתן אני עדיין אצטרך להתפשט מול אישה זרה ולשטוף את עצמי באיזו בריכה.

בישראל רק אני מחויבת באימהות עד שהבן שלי יקום בוקר אחרי גיל 5, 11 חודש ו-29, יום ורק בישראל אני עדיין אהיה אסורה על בעלי ובועלי בזמן שהם מותרים לכל אישה (או גבר).

אם זה לא היה כל כך נכון ועצוב, תודו שהייתם צוחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully