רותי לבייב. סיוון פרג,
סיוון פרג

רותי לבייב: "העם מצביע בעדנו, אמת בסוף - יש רק אחת"

רותי לבייב יליזרוב

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 19:58

"בשנת 2022 מדברים על הכל, לכן מצאתי לנכון לפתוח גם שיח, מורכב ככל שיהיה, על טהרת המשפחה. נשים מדליקות נרות שבת, מפרישות חלה, אבל על זה - לא דיברו. ממבוכה". אחרי הסערה: רותי לבייב יליזרוב עונה למבקריה

לפני כשנתיים ברכה שילת ואני הקמנו בהתנדבות את מיזם "שעשני אישה". עמותה, ללא כוונת רווח. רצינו להעניק לכל אישה ידע וכלים, בנושא זוגיות, נשיות, מיניות, ברוח המסורת, במטרה שכל אחת תשמע - ותבחר את מה שהכי נכון ומתאים לה.

בתפקידי כיועצת זוגית ומינית, אני רואה בקליניקה שלי את הרצון בגיוון ובהחייאת התשוקה בזוגיות. למעשה, הכלים שמציעה לנו התרפיה הזוגית הקלינית הם כלים שנתנה בידנו המסורת היהודית כבר לפני אלפי שנים: להתרחק כדי להתקרב, לשמור על הלהבה הזוגית. רציתי 'לגלות לעולם את הסוד'- סוד הבית היהודי ולהדגיש שמעמד האישה ביהדות רחוק ממה שלעיתים נדמה. היה לי חשוב לי לדבר על זה, לנפץ סטיגמות, מיתוסים, לתת לאשה כח ובעיקר להשתדל להיות שליחה לעשיית טוב לעם ישראל. בשנתיים האלה, המיזם הפך למרכז חיינו האישיים והמקצועיים.

כעבור שנתיים של עבודה מדוקדקת, יצאנו לדרך. בין היתר, עשינו אירוע השקה בביתי. הגיעו עשרות נשים, ביניהן גם 'סלביות', ללא תשלום, שבאו מתוך חיבור אמיתי אלינו ולמיזם. היו גם ארבע משפיעניות עמן עבדנו בתשלום, ואני מאוד גאה על החיבור אליהן. חשבנו רבות על החיבור הזה, שיהיה מהלב, מהבטן, מהנשמה - ומצאנו אותו. אנחנו לא מוצר צריכה, זו בדיוק הסיבה שיצאנו איתן לתהליך אישי, לשיח, לראיון עומק, ראינו את החיבור הטבעי שלהן לערכים ולמסרים של המיזם, נתנו להן את הבמה לשתף בחוויה האמיתית, האישית והזוגית שלהן, חלקן גם החליטו לשתף בחוויית הטבילה הפרטית. לא כולן טובלות וזה אחלה!, אנחנו לא מיזם 'לדתיים בלבד' אלא לכל אישה באשר היא, לא באנו להטיף לטבילה אלא לשקף דרכן סיפור אישי, אותנטי ואמיץ, להראות שיש עוד דרך ללכת בה. מפה - שכל אחת תבחר.

רותי לבייב. סיוון פרג,
"שעשני אישה". ברכה שילת ורותי לבייב יליזרוב/סיוון פרג

בשנת 2022 מדברים על הכל, לכן מצאתי לנכון לפתוח גם שיח, מורכב ככל שיהיה, על טהרת המשפחה. נשים מדליקות נרות שבת, מפרישות חלה, אבל על זה - לא דיברו. ממבוכה. אולי מחוויית טבילה פחות מוצלחת שחוו. יש לעיתים גם שיח לא נכון ולא מדויק על הנושא. משרבבים מילים כמו "טומאה" ו"מנודה", בלי להבין, למשל, שאישה בנידה זה בעצם זוג ב"נדידה". בדיוק לשם כך יצאנו לדרך - 'לשים את זה על השולחן', לדבר בפתיחות, לאפשר לכל אישה שכן רוצה לטבול - חוויה הכי טובה שאפשר, מיפינו עבורה את מיטב המקוואות, נתנו להם תו איכות, שיהיה לה הכי טוב, הכי מפנק. שתדע את הגבולות. שתדע מה תפקיד הבלנית באמת. באופן אישי אני יכולה להעיד שכאשר אני טובלת במקווה, אני חשה מאוד מועצמת ופמיניסטית, אף אחד לא יכול לשכנע אותי אחרת. באותה נשימה, אני לא אומרת לאף אחת שאם תלך למקווה, יקרו לה רק דברים טובים, כי זה שלה לבחור ולהחליט, זה הרגע שלה. לא בכדי בחרנו בסלוגן #זה היום שלך.

חשוב לנו גם שהציבור יבין שטהרת המשפחה זה לא לדתיות בלבד. זה של כולנו. ידעתי שהנושא יעורר שיחה, אבל כאב לי לראות את העליהום על 'החילוניות' שקיבלו לכאורה 'תשלום תמורת ערכים'. הנשים האלה תוגמלו בעבור עבודתן הקשה. והכי חשוב - הן חלק ממסע. אמיתי, שקוף, אותנטי ואם כבר נכנסים לפרטים טכניים - הן גם שיקפו גילוי נאות באינסטגרם שלהן, כמתבקש. הכל נעשה בגלוי, בשקיפות מלאה, באירוע ההשקה, לאחריו ולכל אורך הדרך. אני גם מתקוממת על הצביעות. למה לקדם מוצרים דרך משפיענים זה בסדר, אבל כשאנחנו עוברים איתם תהליך אמיתי, שקשור במסורת היהודית, פתאום כולם מזועזעים? מפקפקים? מרעילים? לשמחתי, העם מצביע בעדנו, אמת בסוף - יש רק אחת.

רציתי לחזור הביתה בסופו של יום ולהניח ראשי על הכר בידיעה שאולי עשיתי משהו טוב. מאז ההשקה, אינספור נשים פונות אלי, משתפות בחוויית הטבילה, מספרות שהפסיקו לטבול, או שחזרו, או שתמיד הלכו, אני נהנית לשמוע הכל מהכל, ולו שאדע שיש בידן את הידע, את הכח להחליט, כי הן הכח שלי להמשיך.

רותי לבייב. רפי דלויה,
בהשקה: ברכה שילת ורותי לבייב יליזרוב/רפי דלויה

אני חזקה ונחושה שבחרתי נכון וממשיכה בדרכי עם שותפתי היקרה. אני עומדת לצד נשות ישראל, לטובתן ולשירותן.

זה היום שלך, ורק את תבחרי מה שטוב לך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully