חתונה ממבט ראשון 6.7.2022. קשת 12, צילום מסך
צילום מסך/קשת 12

מתגעגע או לא מתגעגע: את הטעות של מעין כולנו עושים

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 15:48

בן אומר שהוא רוצה להרגיש שמותר לו להתבאס לחזור מניו יורק בלי שזה יפגע במעין, מעין מתחילה להתייאש מהבעת הרגש המוגבלת שהיא מקבלת. מי צודק? בן מתגעגע או רוצה להיות לבד? הדיון הסוער של חתונה ממבט ראשון מסרב לגווע

הוא לא בקטע שלך!!!/מערכת Sheee

לא יכולתי שלא להזדהות עם בן בניו יורק. לא הבנתי עדיין אם זו היתה הפעם הראשונה שלו בעיר או שהוא חזר אליה בגעגועים אבל דבר אחד היה לי ברור - לבן יש את אותו חיידק שיש לי ולעוד מיליוני אנשים בעולם: ניו יורק מדברת אליהם. אני לא יכולה להסביר את זה, אבל כשאני נוחתת ב- JFK או בניוארק, עוברת את ביקורת הדרכונים, אוספת את המזוודה ומתיישבת בתוך מונית, אני לוקחת נשימה עמוקה, מסתכלת מהחלון, ומרגישה שהאוויר טוב יותר והכל נכון יותר. אי אפשר לתאר את ההרגשה הזו במילים, אבל לעיר הזו יש נשמה שאנשים מסוימים פשוט נמשכים אליה.

גם את השיחה של בן עם מעיין מניו-יורק עצמה אני מכירה טוב. במהלך הנישואים שלי טסתי לניו יורק עם בעלי, אבל היו גם הרבה טיסות לבד או עם הבן שלנו, כשהוא נשאר בישראל או היה במקום אחר בעולם. וכן, גם אני הייתי מתקשרת אליו בעיניים נוצצות, מספרת לו על מה ראיתי ומה עשיתי, איפה הסתובבתי, לאן יצאתי ומה אכלתי, ואז מבינה שהזמן שלי בעיר הולך ואוזל.

רציתי לחזור הביתה, ברור - זה לא סותר, אבל יחד עם זאת התחושה שאני צריכה לעזוב תמיד הביאה איתה דכדוך. אבל לעומת מקרה מעין ובן, ההבדל אצלנו היה בתגובה שקיבלתי כשסיפרתי כמה טוב לי שם:

חתונה ממבט ראשון 6.7.2022. קשת 12, צילום מסך
אפשר להבין גם את בן/צילום מסך, קשת 12

"אז תאריכי!" הוא היה מעודד אותי מהצד השני ואומר לי כמה הוא שמח שאני נהנית, "מה יש לך לחזור, גם ככה סופ"ש, מה תעשי פה?"

ואז הייתי מונה את כל הסיבות שבגללן אני צריכה, ובעיקר רוצה לחזור.

"לא, יש לי עבודה."

"לילד יש גן"

ובעיקר, בין אם הייתי אומרת בצורה מפורשת או לא, התחושה שעטפה את הכל תמיד היתה "אני מתגעגעת, אני רוצה הביתה, אני רוצה אליך."

כששניהם היו על הספה של דני בהתחלה דווקא הסכמתי עם מעין - למה היא צריכה לחשוב עשר פעמים לפני שהיא אומרת משהו? אני לא יכולה לסבול את הגברים שמתנהגים כמו סנאי מפוחד בסנטרל פארק - צריך להיזהר ולזוז בעדינות, תנועה אחת לא נכונה והם נבהלים ומטפסים בבהלה היסטרית בחזרה על העץ, רחוק מכל מגע אנושי.

אבל אז, אחרי ששמעתי את בן, הבנתי מה צרם לו כל כך.
למה בעצם היא היתה צריכה לאזן את העובדה ש"טוב לו בלעדיה" עם העובדה ש"הוא מתגעגע"? למה מעין (כמו הרבה אנשים אחרים שנמצאים בקשרים, אגב) מרגישה שאם לבן טוב לבד, אז כנראה שרע לו איתה? "טוב לי לבד" ו"טוב לי איתך" לא סותרים אחד את השני ולחלוטין יכולים וצריכים להתקיים יחד, כי ברגע שאנחנו מכניסים לראש שלנו שהדרך היחידה ליהנות היא כשבן הזוג שלנו נמצא איתנו, הקשר מתחיל לחנוק, ומכאן הכעס שחווה בן, כשהרגיש שההנאה שלו אינה לגיטימית אם היא מגיעה ללא הצהרות געגועים.

כאן המקום לומר שזה שאדם נהנה לבד, או עם אנשים שהם לא בן או בת הזוג, לא גורעת מהזוגיות. להיפך, היא בונה את היחיד בתוכה, מגדילה אותו ומוסיפה לו חוויות שאפשר לדבר עליהן בסוף היום במקום לשבת אחד מול השני בארוחת ערב בדממה ולצפות בחיים של אנשים זרים בטיקטוק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
חתונה ממבט ראשון 2.7.2022. מתוך "חתונה ממבט ראשון", צילום מסך
מתגעגע?/צילום מסך, מתוך "חתונה ממבט ראשון"

ממש כמו שליאור ניסה להסביר בצורה לא מאוד מוצלחת לקטיה - מרחק הוא לא אויב של זוגיות, והנאה של מישהו אחד לא באה על חשבון הנאה זוגית ובטח לא על חשבון אהבה, וקצת צרם לי שמשה הסביר שהשיר "הפכנו להיות שלמים" נגע בו כי "כדי להיות שלם צריך להיות בזוג".

לא. כדי להיות שלם צריך להיות שלם - זה באמת לא כל כך מסובך. אם חווים חוויה גדולה לבד, העובדה שהיא לא נחוותה "יחד" לא גורעת ממנה ובטח שלא גורעת מהזוגיות או מהאהבה שלנו לצד השני אלא מאפשרת לנו לחזור הביתה ולספר עליה בהתרגשות, להכניס אותה לזוגיות שלנו, לתת לאדם שאוהב אותנו לחוות אותה דרך העיניים שלנו, לראות אותנו מתרגשים וגם לאפשר לנו לחוות הכל מחדש.

אנחנו לא צריכים לשאוף להיות ביחד בכל החוויות, או לדרוש שיחשבו עלינו בכל רגע ורגע - להיפך. כשאדם שאוהב אותנו נהנה בלעדינו, זה אומר שמדובר באהבה בריאה, כזו שלא צריך לחרוד בגללה, להחזיק בכוח עד שקצות האצבעות מלבינים והידיים מתחילות להזיע, אלא כזו שמאפשרת לנו לצאת לעולם בלי לפחד - דווקא בגלל שיש לנו לאן לחזור.

וזה מה שהיה קורה אם מעין אתה אומרת לו שהיא שמחה בשבילו ומבינה אותו, ומספרת לו איזו חוויה שלה מניו יורק, או שולחת אותו למסעדה שניסתה פעם ואהבה. בן כנראה היה מניח את הטלפון וחושב לעצמו כמה מדהימה היא ואיזה כיף שהיא מבינה אותו, ואז מצלם לה עוד תמונה מהפארק, תוהה מה לקנות לה במתנה ואולי אפילו חושב שבפעם הבאה הם צריכים לבוא יחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully