הכוכב הבא, בן אל תבורי, אורטל עמר. קשת 12, צילום מסך
צילום מסך/קשת 12

בסוף רק הילד נפגע: בן אל תבורי נכשל באודישן ההורות

ענת ניסני

עודכן לאחרונה: 18.8.2022 / 13:57

ההקלטות שנחשפו אמש מזכירות לנו משהו שניסינו לשכוח - את הפרידה המכוערת בין אורטל עמר ובן אל תבורי, פרידה טראומטית לכל הצדדים, כולל עבורינו. במסגרת ההכפשות פורסמו אמש הקלטות של בן אל שמדבר על ילדו כמו שאבא לא אמור לדבר, לעולם

כתבתי כאן לא פעם בעבר על זה שאני לא מבינה איך אנשים לא משקיעים יותר מחשבה לפני שהם מביאים ילדים לעולם, ועל כך שעבור לא מעט אנשים, נראה שזה חלק אינטגרלי ממסלול החיים כמו ללכת ללמוד תואר או לנסוע לטיול אחרי צבא. זה לא.

כי מטיול אחרי צבא חוזרים אחרי כמה חודשים. תואר ייגמר ברוב המקרים תוך 4 שנים וגם אם בחרתם לא נכון, תמיד אפשר לעשות הסבה מקצועית. להביא ילד לעולם זה בלתי הפיך. יש לזה משמעות אדירה על החיים שלכם ויותר חשוב מזה - אחריות על החיים שאתם מביאים לעולם. זה לא משהו שעושים בקלות דעת, כי ההורים והסביבה לוחצים, או כי אופס, לא נזהרנו וזה קרה.

אני לא יודעת את כל הפרטים על מערכת היחסים של בן אל תבורי ואורטל עמר, למרות שהם לא ממש מתאמצים להשאיר אותי בעלטה. אורטל סיפרה בעבר שזה היה הריון לא מתוכנן, אבל אין לי שום יכולת או זכות להביע דעה בנוגע לשיקולים שלהם להביא את הילד לעולם או לטעון עכשיו, אחרי שנחשפו ההקלטות הנוראיות, שמי מהם עשה את ההחלטה בקלות דעת.

מה שאני כן יכולה להגיד זה שככה לא נשמע בן אדם שהפנים את האחריות שלו בתור הורה. ושחבל שאין אודישנים להורות, בדיוק כמו שעושים אודישנים לזמרים. אולי אם היו, גם שם היה אפשר לתת "לא עובר" בנימוק שהמתמודד עדיין לא בשל.

לפני הכל, נחצה פה קו שמכווץ לכולנו את הלב וזה לשמוע הורה שמקלל את הבן שלו, מתנער ממנו וטוען שהוא "גמור בעיניו". זה נורא. ולמרות שבן אל אומר שאין לשפוט אדם בשעת כעסו, אני חושבת שזו בדיוק השעה שבה צריך לשפוט אדם. שם מתגלה הטבע האמיתי שלנו - לא כשאנחנו ברוגע ובשליטה.

אבל גם בלי להתבטא ככה, כל כך הרבה זוגות שנפרדים מנהלים מלחמות אישיות ביניהם דרך הילדים. רבים על "כסף" ועל "זמני שהייה" כשלמעשה המלחמה היא על אכזבה, על שברון לב, על ציפיות או על דחייה. גם כשהטענות לגיטימיות לחלוטין, זה יכול להיראות אחרת לגמרי אם שמים את כל הרגשות בין בני הזוג בצד וחושבים על מה באמת יהיה הכי טוב לילד.

כמו שכבר אמרתי, אין לי מושג מה היה במקרה הזה, איך זה התחיל ומתי זה השתבש. בן אל טוען שהוא עובר שלוש וחצי שנים קשות, המקורבים של אורטל אומרים שהוא זה שמעביר אותה גהינום, אף אחד מאיתנו לא יודע מי צודק, וזה ממש לא משנה. יכול להיות שלכאורת כל הלכאורות, אורטל בסך הכל נלחמת על זה שהאבא של הילד שלה יתפקד כהורה ראוי. אבל מה אם הוא באמת לא מעוניין, לא כשיר או לא מסוגל? לא עדיף לילד בלעדיו? כאן המקום להעלות שוב את נושא האודישנים להורות. שמישהו יקדם את זה כבר.

אבל עוד לפני האודישנים, אני חוזרת לטענה המקורית שלי - תחשבו מראש, בובלך. לא חשבתם? קחו אחריות. אני לא יודעת איך האחריות הזאת צריכה להתבטא מבחינת כסף או זמני שהות, אם בכלל, אבל היא של שניכם.

זה שאתה, כגבר, מרגיש פחות צד בדבר רק כי לא נשאת את "העניין" בבטן תשעה חודשים, לא מפחית ממידת האחריות האמיתית שלך. ליחסי מין יש השלכות, חלקן לטווח ארוך יותר מהמשך הממוצע של אורגזמה או מתקופת ההחלמה מזיבה. לפעמים נוצר גם ילד בסוף, והילד הזה לא אשם בזה שלא נזהרתם בזמן הסקס או בזה שאתה כבר לא אוהב את אמא שלו, או במקרה הזה, כפי שמשתמע מההקלטות - ממש ממש לא אוהב את אמא שלו.

כך או כך, כשיש ילדים בתמונה, שניכם אמורים להתעלות על עצמכם ולא לתת למטענים האישים שלכם לנהל את הקרבות. או להדליף אותם לתקשורת. שתי ההחלטות גרועות מאד - נשאר רק לשמוח שהכוחות הופרדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully