הדר מוכתר. חדשות 12, צילום מסך
צילום מסך/חדשות 12

הוכתרה ונפלה: זו הסיבה לכישלון המהדהד של הדר מוכתר

הגר אשתר

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 16:57

הדר מוכתר תפסה את תשומת הלב ונעלמה מהתודעה (לפחות פוליטית) בערך באותה המהירות. איך זה שמישהי כל כך בולטת ושיודעת לעשות כותרות, נכשלה כשלון חרוץ כל כך בהשגת המטרה שלה? שאלנו מומחית

בווידאו: הדר מוכתר חוסמת את איילון/צעירים בוערים

הדר מוכתר פרצה לחיינו בחודשים האחרונים ומשכה אליה הרבה מאוד אש ותשומת לב, בעיקר על ידי שימוש מושכל ברשתות החברתיות, וסנסציות אחרות שדאגה לחולל: לצעוק על מראיינים, לצעוק על פוליטיקאים אחרים, לבכות, להתפרץ לבמה בועידת המשפיעים, ועוד. בתקופה הקצרה שבה אנו מכירים אותה, הצליחה מוכתר גם לפרוץ לתודעה וגם לאתגר את האמירה 'אין כזה דבר פרסום שלילי'. וכל זה עוד בלי שדיברנו על סאגת הדירה-לא-דירה.

עכשיו, ימים לפני הבחירות, אני לא מכירה מישהו שבאמת חושב שצעירים בוערים יעברו את אחוז החסימה בבחירות הקרובות. כשהיא שלפה את ה"טבעת" עוד הייתי קצת סקרנית לאן היא חותרת עם הקמפיין שלה, אבל התמונה עם הדם, וחסימות הכבישים... זה כבר הפך קשה לצפייה, ואפילו מעורר חמלה. בא לי שהבחירות יהיו מחר רק כדי שזה ייגמר כבר.

ובכל זאת, צריך לעצור ולתהות מה הסיפור שלה. האם מדובר בעוד מילניאלית שיודעת רק לבכות ולצעוק ברשתות החברתיות כמה עוול עשו לה, כזאת שלא מצליחה להתמודד עם העובדה שלא תיכנס לכנסת בעתיד הנראה לעין ותצטרך לחשב מסלול מחדש, או בצעירה בוערת שאכן לא הובנה נכון.

ד"ר אילה ירקוני שורק, מומחית למנהיגות ומנהיגות נשית, מרצה באוניברסיטת רייכמן ומנחה בקורסי ניהול ומנהיגות בחברות הייטק, חושבת שלהדר מוכתר דווקא יש כשרון פוליטי:

הדר מוכתר. טוויטר, צילום מסך
שיהיו כבר בחירות וזה ייגמר כבר. הדר מוכתר/צילום מסך, טוויטר

הדר מוכתר - נושא שהגיוני לדון בו ברצינות?
"לחלוטין כן. לא רק שנכון לדון בו - הוא חשוב. בעיקר, היא מה שנקרא בשפה מאוד לא אקדמית - עוד לא אפויה. אבל אני חושבת שבקונטקסטים אחרים היא תמשיך להנהיג זרמים מאוד מאוד משמעותיים בחברה הישראלית. היא עולה בצורה לא מסורתית לכותרות, לא צמחה מתוך מפלגה, ואי אפשר לשייך אותה לימין או לשמאל. היא עושה משהו שהוא נון-טרדישיונל, ובזה אני חושבת שהיא מסמנת כיוונים חדשים בפוליטיקה הישראלית ואולי גם העולמית, ומראה שיכול להיות שדברים הולכים להתנהל פה אחרת בשנים הקרובות".

מה עם הפרסום השלילי?
"אני לא חושבת שהיא עשתה לעצמה נזק תדמיתי. המקטרגים יכולים להגיד עליה שהיא בכיינית ושהיא צעקנית ומה היא מבינה מהחיים שלה ושהיא פתטית. ממש לא ביג דיל. זה לא בתחום הפרסום השלילי."

אין ספק שנושא הדירה לא הוסיף חן לדמותה של מוכתר, בטח כשמידע כזה שמריח כמו הונאת מס מגיע על מי שחורטת על דגלה את המלחמה בשחיתות. ובכל זאת, גם נושא זה ננטש מהר כמו שהתלקח. מי שחי בישראל יודע שציבור המצביעים מוכן לסלוח לפוליטיקאים שלו גם על דברים הרבה יותר גדולים מזה.

היא עושה שירות טוב?
"תראי, ראש ממשלת בריטניה ליז טראס עשתה נזק מאוד מאוד חריף לנשים בעולם. היא נכשלה כישלון מאוד חרוץ בהנהגת מדינה, בהנהגת משבר, וחתמה הישג באמת חסר תקדים של הכהונה הקצרה ביותר כראש ממשלה, זה שירות רע. לגבי הדר מוכתר אני חושבת שהנשיות בתוך הזהות שלה היא לא מהקלפים הבולטים שבחרה להבליט, ובניגוד לפוליטיקאים אחרים גם הדרך שבה היא מעבירה אותם מאוד מהותית למה שהיא רוצה להגיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הדר מוכתר, ריאיון לא מצונזר. 29 בספטמבר 2022. מערכת וואלה!, מערכת וואלה!
אישה אינטליגנטית שעוברת מסך. הדר מוכתר/מערכת וואלה!, מערכת וואלה!

בדיעבד, כשההייפ סביבה כבר דעך, וספק אם תצליח לשחזר את רמת העיסוק והעניין שהיו בה, נראה שחבל שסירבה להצעה של קארה לעמוד בראש תא צעירים במפלגתו - היא ויתרה על הזדמנות להשתפשף, לייצר קשרים ולהכיר את המערכת מבפנים לאט לאט. האם אין לה כוח באמת לעבוד קשה ולהתחיל מלמטה, ללכלך את הידיים בעבודה, אשכרה לעשות משהו? למה היא ויתרה? אולי בגלל אגו, או אולי כי אפילו היא כבר לא ממש לוקחת את עצמה ברצינות? ככל שהבחירות מתקרבות היא מעלה הילוך, אבל לגמרי לא בכיוון הנכון. הפוסטים שהעלתה ביומיים האחרונים אמנם מעוררים חמלה כלפיה, אבל לא נראה שיעזרו לה לצבור קרדיט פוליטי.

ירקוני שורק מסכימה: "הסיכוי שלה להיכנס לכנסת הוא מאוד קטן, אבל יש לה עשרות אלפי תומכים. נכון שבמונחים אלקטורליים זה לא מספיק, אבל אני חושבת שאם היא תמשיך למערכת בחירות נוספת יש סיכוי שהיא תצליח. דווקא אם היא לא תיכנס לכנסת מעניין לאן היא תיקח את העשייה שלה. האם זה יהפוך להיות, איזו אפיזודה חולפת, או שיהיה משהו שנשאר. היא הצליחה לשכנע אותי שהיא באמת רוצה להיכנס לכנסת ולעשות שינוי. זה לא מישהי שבאה רק לעשות "הוא הא" ולאסוף עוקבים - אני חושבת שאחת הסיבות שהצעירים לא מצביעים היא שהם לא רואים את עצמם בשום מפלגה, ויש לי הרגשה שהיא כבר הזיזה במשהו את המחוג של ההצבעה של הצעירים. נראה את זה שבוע הבא."

אם יותר צעירים ילכו להצביע בעקבות הקמפיין שלה (אפילו לכל מפלגה אחרת) לפחות זה הישג שנוכל לזקוף לזכותה. ברור שמשהו יהיה חייב להשתנות כדי שהיא תוכל להוביל משהו אמיתי. בדרך שבה היא פועלת עכשיו היא לא תוכל להמשיך, ההייפ סביבה כבר עבר את השיא שלו והפרובוקציות שלה נשחקות. היא ממשיכה לעשות את אותו הדבר - רק חזק יותר. בתור אישה אינטליגנטית שעוברת מסך ויודעת לנצל את המדיה החברתית לטובתה, לא ברור איך היא הצליחה ליפול ככה. האם זה חוסר ניסיון, או פשוט חוסר מוכנות מאופיין דורית לעבוד קשה? נכון, יש עוד דרכים לעשות פוליטיקה. אם מוכתר עלתה על הדרך הנכונה, רק הפוסט המוזר הבא יגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully