זוג בחורף. ShutterStock
ShutterStock

קר בחוץ - חם בלב: הקשר בין מזג האויר ליכולת להתחייב

4.12.2022 / 15:31

משהו במזג האויר המתקרר משפיע על היכולת של רבים להיכנס לזוגיות ולהתחייב אליה. לפחות עד הקיץ. ד"ר לירז מרגלית, פסיכולוגית חברתית ומומחית להתנהגות ברשתות, מסבירה מה עומד מאחורי הצורך בחבר לחורף

יש משהו במזג האוויר הקר יותר שגורם לאנשים לרצות להתכרבל ולהיכנס לזוגיות. ברשתות צצים לאחרונה יותר ויותר סטטוסים הומוריסטיים ברשתות החברתיות עם הכיתוב: "מחפשית חבר לחורף". כדי להאבק בלחץ שיוצר מזג האוויר הקר, Bumble, אפליקציית ההיכרויות שבה נשים עושות את הצעד הראשון, בשיתוף עם הפסיכולוגית החברתית ד"ר לירז מרגלית ייספרו לכם כל מה שצריך לדעת על התופעה.

הביטוי "מחפשת חבר לחורף" מתייחס לעובדה שככל שהטמפרטורות יורדות, אנשים מחפשים מישהו להתכרבל איתו מתחת לפוך. בתקופה זו אנשים מרגישים צורך, ולעיתים לחץ, למצוא בן או בת זוג. בעוד שחלקם מחפשים מערכת יחסים רצינית, לעתים קרובות יותר לא פעם מערכות יחסים תחת המושג "מחפשת חבר לחורף" - אורכות פחות מהחורף עצמו. סקר של Bumble מראה שזו גם התקופה בשנה שבה כמעט 3 מתוך 4 (73%) אנשים חשים לחץ מוגבר להכנס למערכת יחסים. פירוש הדבר שלעתים קרובות מערכות יחסים אלו מונעות מלחץ למצוא זוגיות על מנת להעביר את הלילות הקרים, בעוד שיציאה לדייטים ראשונים חדשים יכולה להרגיש פחות אטרקטיבית.

עונת "חבר לחורף" מתחילה בסוף הסתיו בסביבות אוקטובר ונובמבר ונמשכת עד האביב - וקטובר, נובמבר וינואר הם חודשי השיא לשיחות באפליקציה בישראל, במקרה או שלא, החודשים הללו נמצאים בחפיפה עם עונת "חבר לחורף", אותה נדמה שקל יותר לעבור כשיש מישהו לצידך.

bumble. bumble,
בחורף יותר קל ביחד/bumble

כיצד נזהה אנשים שמחפשים רק זוגיות לחורף?

יש שלושה סימנים עיקריים שכדאי לשים לב אליהם:

● הזמן השנה בה מתקיימת ההיכרות ומהירות התקדמות הקשר: אם מישהו מתעניין בך רק כעת כשהחורף הגיע, ומחפש להתקדם במהירות בכל הנוגע לקשר. כמו כן סביר גם להניח שהם ידאגו לתזמן מספר דייטים במהירות ובפרק זמן קצר וירצו להגדיר את מערכת היחסים תוך שבועות.

● איפה אתם נפגשים: אם לדייט שלך יש כוונה שתפגשו רק בבית והרעיון שלהם לדייט מוגבל לסרט על הספה עם טייק אווי. כמו כן הם לא מגלים עניין בלהציג אותך לחברים שלהם, או למשפחה וכל הפגישות שלכם תמיד רק אחד על אחד.

● מה הם מספרים לך: הם מספרים לך שהם רוצים רק משהו לטווח קצר או שאין להם שום כוונה להתחייב לקשר ארוך טווח. הם לא מגלים עניין בתכנון תאריכים או פעילויות מעבר לשבוע הבא.

למרות הלחץ, ברור שמשתמשים רבים בבאמבל המעודדת יצירת קשרים משמעותיים, לא מחפשים להכיר מישהו להעביר איתו את החורף, וברור להם מה הם באמת מחפשים ורוצים. כמעט 2 מכל 3 (63%) מצהירים בבירור שהם נמצאים ב-Bumble כדי למצוא זוגיות (לא משנה מה העונה).

מחפשים זוגיות? דברים שצריך לדעת
אחת ולתמיד - מאיפה הגיעה המילה גזלייטינג?
"חוצפן" או גאון? ההסכם של אוהד בוזגלו עם הנשים שלו

ד"ר לירז מרגלית. ניב קנטור, באדיבות המצולמים
ד"ר לירז מרגלית/באדיבות המצולמים, ניב קנטור

כדי לוודא שאתם לא נכנעים ללחצי "חבר לחורף",רצינו בבאמבל להבין יותר ופנינו לפסיכולוגית החברתית ד"ר לירז מרגלית שתסביר מדוע אנחנו מרגישים ככה בחורף ואיך לגשת לדייטים בתקופה זו של השנה.

"עונות קרות יכולות לגרום לנו להרגיש פחות בטוחים ויש לה השפעה על נפש האדם. לרמות הנמוכות של אור השמש יש השפעה שלילית על השעון הביולוגי הפנימי שלנו. פחות חשיפה לאור השמש מובילה לירידה ברמות הסרוטונין, סוג של נוירוטרנסמיטר, המהווה גורם חשוב בשינוי מצבי הרוח בין אם טובים או רעים, ולבסוף מגבירים או מפחיתים את תחושות הדיכאון שלנו.

זה יכול גם להשפיע על קבלת ההחלטות שלנו, שכן כשקר בחוץ אתה עלול להרגיש איטי וזה אומר שאין לך מוטיבציה לצאת מהבית, להיות באינטראקציה חברתית ולהכיר אנשים חדשים. בעוד שבקיץ בחוץ הכל ירוק, והחום מוציא החוצה את יופיו של הטבע, החורף יכול לעורר תחושת בדידות ולעורר את הצורך להתכרבל מתחת לשמיכה עם בן זוג או בת זוג. זה גם יכול לעורר תחושה של נוסטלגיה ולהחזיר אותנו לילדות ולרצות להרגיש קרובים אחד לשני. עם זאת, אל תיתנו ללחץ להשפיע עליך לצאת עם מישהו רק בגלל זה - זז פשוט איך שהגוף שלנו מגיב לעונות השנה ולטריגרים החיצוניים (אור, קור, נוסטלגיה) של העונה.

כדי להיות במקום מתאים להיכרות בתקופה זו של השנה, המפתח הוא תקשורת ושקיפות. אתה צריך להיות בהיר לגביי כוונותיך ומה אתה מחפש, ולשים את זה בראש הפרופיל שלך או להציף את זה בשיחות מוקדמות. אתה גם רוצה להיות כן עם עצמך לגבי כל מי שאתה יוצא איתו, במיוחד אם לא ברור לך שאתה רוצה מערכת יחסים מזדמנת, האם אתה רציני, או שסתם נעים לך לבלות בחברתם בתקופה הקרירה. אין שום דבר רע בלמצוא חבר לחורף, כל עוד אתה שקוף לגביי מה אתה רוצה ואיך אתה מרגיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully