רוני שינקמן. אביגיל עוזי,
אביגיל עוזי

איך מדברים על כסף בזוגיות? רוני שינקמן תלמד אתכם - בחינם

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 11:32

לדבר על כסף בזוגיות גורם לכם להרגיש מלוכלכים? האם את קונה נעליים ומחביאה אותם מבן זוגך? האם אתה מהמר מהמר מהצד? לא טוב! לכבוד יום האהבה רייזאפ פותחים קורס דיגיטלי בהנחיית רוני שינקמן

בין אם המצב הכלכלי שלכם טוב יותר או פחות, יוקר המחייה והאינפלציה גורמות לכולנו לחשב מסלול מחדש. כשהכל מתייקר, החל מהמשכנתא ועד מחירי המזון בסופר, צריך לקבל החלטות כלכליות ולהתייעל. רק שיש בעיה מרכזית שמפריעה לנו לעשות את זה - אנחנו פשוט לא מתורגלים לדבר על כסף, במיוחד כשזה מגיע לזוגיות שלנו. אז איך שוברים את הטאבו סביב השיח הכלכלי ויוצרים שפה משותפת?

רייזאפ, הסטרטאפ אפ שנועד לעזור לישראלים לצאת מהמינוס, הכין עבורכם מדריך עם חמישה צעדים פשוטים שיעזרו לכם לעשות את זה.

תעברו על ההיסטורי
בדרך כלל כסף עולה לשיח רק כשצריך לקבל החלטות, בעיקר החלטות מלחיצות. אבל יש כל כך הרבה דברים שקשורים לכסף שלא יוצא לנו לדבר עליהם בכלל, אפילו עם החצי השני שלנו. תחשבו על זה: מה הייתה העבודה הראשונה של בת הזוג שלכם? מה בן הזוג שלכם חשב על כסף כשהוא היה קטן? על מה הוא ממש אוהב "לבזבז" כסף? ומה החלום שהיא תמיד רצתה לחסוך עבורו? על כמה מהשאלות האלה אתם יודעים לענות? כדי לבנות עתיד כלכלי משותף, כדאי להכיר את היחס וההיסטוריה של הפרטנרים שלנו עם כסף, כמו היסטוריה רפואית.

בתקופות של מיתון, סדר העדיפויות משתנה.. ShutterStock
קבעו יעדים משותפים (נגיד - להרוויח כסף)/ShutterStock

חלקו לקטגוריות וקבעו יעדים משותפים
כדי להבין איפה אפשר להתייעל ולחסוך, צריך קודם להבין לאן הכסף שלנו בורח. איזו הוצאה כבר לא הכרחית עבורנו, מהם המנויים שהתייקרו והאם כדאי להוזיל אותם או פשוט לוותר עליהם. השיח הכלכלי הזוגי מתקיים בשתי רמות: ברמת החזון המשותף וברמת הפרקטיקה היומיומית שתוביל להגשמת אותו החזון. אבל כדי שתוכלו לקיים בכלל את הדיון הזה, כדאי שתדעו כמה כסף אתם מוציאים ועל איזו קטגוריה. כך תוכלו לקבל החלטות משותפות יחד. אז איך עושים את זה? עברו על ההוצאות שלכם בשלושת החודשים האחרונים, מיינו אותם לקטגוריות ואת הקטגוריות מיינו לתתי סעיפים. למשל הוצאות קבועות, הוצאות משתנות וקטגוריות למעקב (למשל ביגוד, חיות מחמד או ספורט). אחרי שתבנו את תמונת המצב התזרימית שלכם, קבעו יעדים משותפים לחסכון ומשם המשיכו לחלק הביצועי של התוכנית הזוגית.

רוטינות קבועות
אז יש לכם כבר שפה משותפת, אתם יודעים כמה אתם מוציאים על כל קטגוריה ואפילו הגדרתם יעדים. מה שנשאר זה רק להוציא לפועל את התוכנית. אפשר לבצע את התוכנית שלכם במספר דרכים, אבל הדרך היעילה ביותר שאנחנו מכירים היא לעבוד ברוטינות קבועות. מה הכוונה? תהפכו את זה למעין "דייט פיננסי" - מפגש קבוע שבו אתם מחליטים החלטות, מחלקים משימות או מסיקים מסקנות. ככה תוכלו לעקוב אחרי ההתקדמות שלכם ולפתח ולהעשיר את השיח על הדרך. עוד שיטה שתעזור לכם היא להתמקד בכל חודש בקטגוריית הוצאות אחת ולהחליט על שינויים ופעולות שאתם רוצים לבצע. למשל להוזיל ביטוחים או עלויות תקשורת. זה עובד מצוין, מניסיון.


בנו מומנטום חיובי
כדי לשמור על אווירה חיובית ותחושה טובה, חשוב להתחיל בקטן, במיוחד אם אתם לא מתורגלים בשיח ועשייה כלכלית משותפת. אל תלכו מיד על הבעיות הגדולות, להיפך. תבחרו לעצמכם יעד קטן, כזה שאפשר להשיג כבר בחודש הקרוב. צרו מומנטום חיובי מניצחונות קטנים, ומשם לאט לאט תתקדמו לנושאים היותר מורכבים או שנויים במחלוקת בעיניכם.

כסף. Giphy
תנסו את זה - זה כיף/Giphy

שחקו עם זה
בניגוד לכסף, שיכול להפחיד אותנו, משחק הוא דבר משעשע. ויותר מזה, הוא מאפשר לכם מסגרת מגניבה לפעול וליהנות מהתהליך המשותף יחד. אחרי שעברתם את השלבים המשותפים, מה שנשאר לכם הוא רק להמשיך בכיוון הנכון. רק שבשלב מסוים ההתלהבות ההתחלתית נשחקת והמשימות שהגדרתם לעצמכם הופכות למתישות ומשעממות. אם תהפכו את הרוטינות הקבועות או את המשימות שלכם למעין משחק שצריך לנצח, תוכלו להמשיך לעבוד יחד לאורך זמן ותכניסו ממד כיפי וזוגי לשיח. אם החלטתם למשל להתמקד בכל חודש בקטגוריה, תוכלו לעשות תחרות בין הקטגוריות ולראות באיזו קטגוריה הצלחתם לחסוך הכי הרבה באחוזים או להחליט שכל חסכון מעל 10% מעלות הקטגוריה מוקדש לפינוקים זוגיים. אפשר גם להתחרות ביניכם או לאתגר חברים שרוצים גם הם לעשות תהליך במקביל (רק לשמור על אווירה תחרותית בריאה הא?).

וככה תתחילו
החל מהוולנטיינס הקרוב (ה- 14.2) ולמשך חודש, לקוחות רייזאפ ומצטרפים חדשים יקבלו גישה לתוכנית ה"MoneyMoon": חוויה זוגית דיגיטלית, שתעזור לזוגות לפתוח פרק חדש ביחסים שלהם עם כסף. ב-3 דייטים שיתפרשו על פני 14 יום, רוני שינקמן תנחה את הזוגות בתהליך משותף שיעניק להם גם כלים פרקטים, וגם הזדמנות להעמיק את מערכת היחסים ולגלות איך כסף ורומנטיקה יכולים ללכת יד ביד. למקרה שתהיתם, זה אפילו בחינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully