מאיר נג'יבי. איציק קנטי,
איציק קנטי

להיכנס לנעליהן: כך הצליחו יזמים גברים לחדור לעולם של נשים

דוד רוזנטל

16.2.2023 / 16:26

הם פתחו רשת הנעלה, חנויות לשמלות כלה ואפילו מותג הלבשה תחתונה מכותנה אורגנית טבעית. מדוע ארבעת היזמים הללו חדרו דווקא לתעשייה שמתבססת על קהל יעד נשי? הסיבות מגוונות, אבל על דבר אחד כולם מסכימים: "חשוב שהמסרים יהיו בגובה העיניים"

פתיחת עסק הוא חוויה מאתגרת ומתגמלת אם הוא מצליח, אך היא יכולה להיות אף יותר מאתגרת אם פונים לתחום שמכוון באופן מסורתי למגדר אחר. אחד האתגרים הגדולים ביותר איתם התמודדו היזמים הגברים שנכנס אלו העולם הנשי, היה פירוק הסטריאוטיפים וההנחות לגבי נשים כצרכניות. כדי להתגבר עליהם, הם למדו להישען על נקודות המבט והתובנות הייחודיות להם.

מאיר נג'יבי. איציק קנטי,
"פרספקטיבה ייחודית"/איציק קנטי

ההנחה היא שגברים יכולים להביא פרספקטיבה ייחודית ומערך מיומנויות לעולם העסקים מהתחום הנשי. הם מציעים ערך שיכול לעזור להניע חדשנות וצמיחה ובנוסף, מציגים נקודות מבט מגוונות המאתגרות את הסטטוס קוו בתעשייה. פגשנו מספר בעלי בעסקים גברים, שהחליטו לדבר דווקא אל העולם הנשי.

"גברים לא מביאים משהו שנשים לא יכולות להביא"

מאיר נג'יבי (50) נשוי+4 מרעננה, מנכ"ל TO GO, מנהל את רשת ההנעלה המפורסמת בישראל, שפנתה מרבית השנים למין הנשי. בשנים האחרונות פנתה הרשת גם לכלל האוכלוסייה ומשלבת אקססוריז ואופנה משלימה.

קהל היעד העיקרי שלכם נותר נשים?

"נשים הן 70% אחוז מהכוח הצרכני, הן גם קונות פריטי אופנה לגברים שלהן, אני מעריך את כוחן הצרכני. בסופו של יום המטרה שלי לשרת את הרצון של הלקוח שלי, לא משנה אם זה גבר או אישה, לשרת בצורה הכי טובה ונכונה".

מה גרם לך להיכנס לענף שמזוהה עם נשים?

"ראיתי בזה הזדמנות, אהבתי את התעשייה של האופנה והמסחר. בזמנו לא היו המון עסקים קמעונאיים אלא יותר סיטונאיים. בסופו של דבר, זה לא שגברים מביאים משהו נוסף שנשים לא יכולות".

איך אתם מתעדכנים עם הקצב המהיר של הרשתות החברתיות והמשפיעניות?

"אין ספק שהיום מדובר בשפע ערוצים ורשתות חברתיות, הכל נהיה רב ערוצי ובעולם כזה צריך להיות מאוד מדויק, מאוד מתוחכם ולזהות את הטרנדים החדשים ולהתחבר אליהם במהירות כדי להיות רלוונטי. אנחנו לומדים ומתפתחים, הכל חשוף, יש כלים טכנולוגיים, ניהוליים, אנחנו בודקים טרנדים, מדברים עם נשים, עושים סקירות, מבקרים בתערוכות בינלאומיות."

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
TOGO. יחצ,
לזהות את הטרנדים ולהתחבר אליהם. רשת TOGO/יחצ

מה היו האתגרים של הענף בשנים האחרונות?

"בתקופת הקורונה הייתה תחושה שתעשיית האופנה נפגעה עם פחות תנועה, יצירתיות, שרשראות האספקה נפגעו. אל תשכח שאנשים מיחזרו סחורות. יש תחושה שעכשיו אנחנו חוזרים בגדול ןזה משתנה לטובה".

בעבר קהל היעד העיקרי היה נשים והיום אתם פונים לכולם, מה גרם לשינוי תפישה?

"תמיד המוטו שלנו היה value for money בתחום האופנה וההנעלה. מחברה שפנתה כמעט אך ורק לנשים, התחלנו לפנות לכולם. אנחנו מוכרים היום לא רק נעלי אופנה לנשים, אלא גם נעליים לילדים, לגברים, אביזרי אופנה - תיקים, חגורות, ארנקים. טוטאל לוק שלם. אם במקום אחר אישה תקנה זוג נעליים ב-700 שקלים, אצלנו היא יכולה לקנות כמה זוגות לה ולכל המשפחה ולא פעם בכמה זמן או בחגים, אלא כל יום. ממש כל יום חג! עם יוקר המחיה שמשתולל - אצלנו כל המשפחה נהנית."

מה היעד הבא?

"יש לנו פוטנציאל עצום לפרוץ לחו"ל. כשהבאנו את הבשורה בתחילת שנות האלפיים התפיסה שלנו נחשבה חדשנית, היו כאלה שהרימו גבה. לאט לאט התפיסה הזו התפתחה בכל העולם וגם החלו לייבא מחו"ל רשתות של value for money. לשמחתי, תמיד ידנו הייתה על העליונה, גם היום אנחנו הרשת המובילה בתחום ההנעלה בארץ, אז חו"ל בהחלט על הפרק."

"עושים מאמצים רבים כדי שהמסרים השיווקיים יכבדו נשים ולא יחפיצו"

רון שמיר (36) נשוי + 2 מרעננה, הקים לפני כ-3 שנים את חברת "ליליבלום", מותג הלבשה תחתונה לנשים מכותנה אורגנית טבעית. "תמיד הרגשתי חיבור לטבע, למרות שגדלתי בעיר, למשפחה שלי היה משק חקלאי והייתי מבלה הרבה שעות בחיק הטבע".

אל תעשיית האופנה הנשית, הוא הגיע דווקא ממקום ערכי אחר: "מאז שאני זוכר את עצמי עסקתי ביזמות, עסקית או חברתית. נכנסתי לעולם האיקומרס לפני מספר שנים ומצאתי את עצמי בתחום הטקסטיל וההלבשה התחתונה. לאורך הזמן חלחלה בי ההבנה שלתעשיית הטקסטיל יש השפעה הרסנית על הסביבה, בעיית ניצול קשה של עובדים ושימוש בחומרים שיכולים לפגוע בבריאות שלנו. החלטתי ביני לבין עצמי שאפשר לעשות אחרת והתחלתי לחפש אלטרנטיבות מקיימות ומשם הגעתי לכותנה האורגנית ולסחר ההוגן והבנתי שאפשר לעשות את הדברים אחרת".

רון שמיר. עדי מילר,
מסרים בגובה העיניים. רון שמיר/עדי מילר

על פי שמיר, עצם הקמת העסק, הוא למעשה תיקון לתעשיית האופנה הנשית: "התעשייה נוהלה שנים רבות ע"י גברים שלא הבינו את הצרכים של נשים ויצרו עבורם מוצרים שלא ראו את הצרכים שלהן. דווקא מתוך המקום הזה אני עושה מאמצים רבים כדי שהמסרים השיווקיים של החברה יכבדו נשים ולא יחפיצו אותם. שאישה תרגיש בנוח להיכנס באתר ולהסתכל על הדוגמניות".

הוא מתאר את האתגרים עימם שוק הטקסטיל ללבני נשים מתמודד: "יש הרבה נשים שאינן מודעות להשפעות השליליות של לבישת תחתונים שעשויים מבדים סינטטיים. אני מגלה שמרבית הנשים לובשות כמעט רק בדים כאלו והאתגר המרכזי שלנו הוא להנגיש להן את המידע ולהסביר מדוע לבישת תחתוני כותנה היא לרוב פתרון להרבה מאד בעיות וגינאליות". הוא אומר ומוסיף: "לאחרונה השקנו תחתוני מחזור שגם עשויים מבדים אקולוגיים ואנחנו מגלים שנשים רבות אינן מכירות כלל את המוצר הזה. אז האתגרים הם בעיקר בחשיפה של מוצרים ורעיונות חדשים. אבל הלקוחות נפלאות ואנחנו שואבים מהן הרבה כוח ומוטיבציה להמשיך".

איך נשארים מעודכנים במגמות ובשינויים בתעשיית ההלבשה התחתונה לנשים?

"מדברים עם הרבה אנשים מהתעשייה בארץ ובעולם. הרבה מאד מהחידושים שמעניינים אותנו הם בתחום הבדים והייצור שלהם. יש התקדמות טכנולוגית רבה בתחום ואנחנו כל פעם מגלים דברים חדשים".

איך גברים יודעים לתווך את המסרים לקהל הנשי בצורה ראויה?

"מאד חשוב לנו שהמסרים שלנו יהיו בגובה העיניים. חשוב שהלקוחות שלנו יראו את עצמן דרכנו. לא כשמשהו בלתי מושג אלא כמשהו מכיל, מחבק ואמיתי. הנשים שמצטלמות אצלנו הן לרוב לקוחות שלנו שהכרנו לאורך הדרך והרגיש לנו מאד טבעי להזמין אותן להצטלם לקטלוג או סתם לשתף בחוויות שלהן. אנחנו מביאים משהו שונה וחדש לעולם האופנה המסורתי. משהו שכל כך הרבה נשים מדברות עליו בשנים האחרונות. הרצון שלנו להראות שאפשר לעשות אחרת ואולי זה התיקון שלנו".

"אישה יכולה לנהל את העסק שלי אפילו טוב יותר ממני"

מתן אדמוב (30) יזם צעיר מבאר שבע, הקים לפני כשלוש שנים את אתר "ביאנקה" . מדובר בסטרטאפ חדשני המרכז מעצבי ומעצבות שמלות כלה וערב מכל רחבי הארץ תחת מקום אחד. "הפלטפורמה הינה ייחודית מסוגה וחלוצה בתחום האופנה. ניתן למצוא בה שמלות כלה ושמלות ערב משלל מעצבי אופנה במקום מרוכז אחד, עם קטגוריות ואפשרויות סינון מתקדמות. אנחנו עובדים כיום עם למעלה מ-60 מעצבי אופנה ולמעשה "ביאנקה" היא הפלטפורמה עם המבחר הגדול ביותר בישראל של שמלות ערב ושמלות כלה".

הוא מספר על מה הוביל אותו להיכנס לתחום: "זיהיתי צורך גדול מאוד הן של נשים מהאוכלוסייה הכללית והן של מעצבות לפלטפורמה שמאגדת את כל עיצוב השמלות יחד. מקום מרוכז שנשים יוכלו לבחור את העיצוב שהן אוהבות ומתחברות אליו. יש לי שתי אחיות גדולות ובעקבות אירוע משפחתי, ראיתי שהן ממש היו מתוסכלות והתקשו למצוא שמלת ערב לאירוע. התחלתי לחקור את השוק, ללמוד איך הוא עובד, מה הן האפשרויות המוצעות כיום לנשים לחיפוש שמלה, ובעקבות זאת הבנתי שאין מענה ראוי לצורך הזה ולכן הקמתי את ביאנקה".

מתן אדמוב. יחצ,
זיהה צורך/יחצ

איזה ערך מוסף אנשי עסקים גברים מביאים אל העולם הזה ביחס לנשים?

"אני לא חושב שיש ערך מוסף בזה שאני גבר ולא אישה, לדעתי אישה הייתה יכולה לנהל את העסק הזה בצורה טובה באותה המידה אם לא יותר טוב. לעיתים אני מרגיש שאם הייתי אישה היה לי יותר קל כי הייתי יכול להביא גם את התובנות הנשיות כחלק מהשיווק של העסק".

עם איזה אתגר מרכזי השוק התמודד איתו בשנים האחרונות?

"שוק מעצבי האופנה חווה אתגרים חדשים כל הזמן. קושי מרכזי שלנו בלט בתקופת הקורונה, מכיוון שבאתר ביאנקה אנחנו מציעים שמלות לאירועים, בתקופת הקורונה כמעט ולא היו אירועים מלבד אירועים פרטיים ומצומצמים. זו הייתה סיטואציה קשה מאוד מכיוון שמעצבי האופנה שעובדים איתנו בעצם נפגעו כלכלית בצורה משמעותית מאוד בתקופה הזו". החלטה שלנו הייתה שהמעצבים באתר לא ישלמו בעבור החשיפה באתר ביאנקה לאורך כל תקופת המשבר. כיום האתגר שלנו הוא לזהות את מעצבות האופנה שכרגע פורצות ולצרף אותן אלינו".

איך בתור גבר אתה יודע למקד את המסרים השיווקיים והפרסומיים לנשים?

"אני מבין את הקושי שקיים אצל נשים למצוא שמלות כלה או ערב, את הדילמה בה הן נמצאות לאור ההיצע הרחב. לכן אני יודע למקד את המסרים על פי אותו הצורך שהוא למצוא הכל תחת "קורת גג אחת" בלי להסתבך ובלי כאב ראש. למעשה אני שם דגש על היתרון שלי ביחס למתחרים בשוק וכך אני מנסח וממקד את המסרים השיווקיים. אני נשאר מעודכן בצו האופנה על ידי קשר רציף עם מעצבות האופנה שאני עובד איתן ומפרסם על פי מה שנשים אוהבות ללבוש".

"הערך המוסף של גברים הוא האינטואיציה להבין הן את העולם הגברי והן את הנשי"

זאיד זאיד בן 40 +3 משפרעם, עוסק בתחום אופנת הנשים משנת 2002. במהלך שנת 2019 השיק זאיד את מתחם האופנה T&E - מתחם אופנת הנשים הגדול ביותר בישראל בשטח של כ-2,000 מ"ר ובהקמתו השקיעו כ-12 מיליון שקל.

מדובר בקומפלקס המתמחה בשמלות ערב, ביגוד לאירועים, ביגוד אלגנטי, ושמלות כלה. עיצוב המתחם הדומה למתחמי אופנה אסקלו סיביים בלאס וגאס, בשדרה החמישית בניו יורק , במילאנו, ובפריז. המתחם כולל מבחר ענק של למעלה מ-10,000 שמלות ערב וביגוד אלגנטי וכ-1,000 שמלות כלה של עשרות מעצבים מובילים מכל רחבי העולם.

הוא למד בטכניון כלכלה וניהול מתוך מחשבה לפנות לתחום התעשייה, אך לאחר שנה בתחום פרש ונסע ליוסטון שבטקסס כדי להיחשף לעולם האופנה בארה"ב: "במשך שבועות הסתובבתי בקניונים ונפגשתי עם מנהלי חנויות אופנה ומעצבי אופנה ופשוט התאהבתי בתחום אופנת הנשים".

זאיד זאיד. יחצ,
מתחבר לעצות של לקוחות. זאיד זאיד/יחצ

אילו ערכים בתור גבר אתה יודע להביא לעולם האופנה הנשי?

"הערך המוסף של גברים בעולם אופנת הנשים הוא היכולת לחשוב מחוץ לקופסה להפעיל אינטואיציה רחבה ולהבין גם את עולם הנשים וגם את עולם הגברים, אשר לא פעם הם שותפים לקניות של הנשים ויש להם השפעה על החלטה של הנשים בזמן הקניות".

אותה הפרספקטיבה הגברית הייחודית עליה הוא מדבר, מתורגמת הלכה למעשה: "פתחנו אספרסו בר המיועד לגברים שמלווים את הנשים במהלך הקניות. במקום שילחצו על בנות הזוג לסיים את הקניות הם יכולים לשתות אספרסו או משקאות אחרים ולצפות מעל גבי מסכי טלוויזיה במשחקי ספורט, חדשות או סדרות מתח.

"עולם האופנה היא עולם אוניברסלי, הנשים חשופות למגמות האופנה בכל העולם באון ליין והאתגר הינו להגיע לבתי אופנה ולמעצבים מכל רחבי העולם כדי להציג מגוון גדול של טרנדים אופנתיים התאימים לכל אישה בכל גיל ולכל סוג אירוע. אני איש מאמין וניזון מעצות ואמירות במקורות של הנצרות, היהדות, האיסלאם, ומאוד מתחבר גם לעצות של לקוחות ומחוכמת הרחוב. מדי יום אני צופה בתצוגות אופנה שנערכות בכל העולם חשוף למידע על מגמות וטרנדים וכמעט מדי יום מוסיף משנה ומרעננן את התצוגה במתחם. אני מתאים את המסרים השיווקיים לקהל הלקוחות ולשמחתי קומפלקס T&E הינו מקום המחבר את כל הקצוות במדינה ישראל נשים בכל הגילאים מכל העדות מכל מגזרים שהמחנה המשותף שלהם הוא אופנה, אופנה, אופנה".

  • עוד באותו נושא:
  • יזמות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully