בגידות של נשים. ShutterStock
ShutterStock

הגורם האחד הזה משלש את הסיכוי שבני הזוג יבגדו בנו

Sheee חו״ל

9.8.2023 / 8:58

ההיסטוריה נוטה לחזור, טוענים יודעי דבר, והמחקר שלפניכן ניסה לבדוק האם זה נכון גם כשמדובר בבגידות. האם מישהו שבגד בעבר יבגוד גם בעתיד, או שמדובר באירוע תלוי נסיבות? התשובה מעניינת

למערכות יחסים שונות יש דינמיקה שונה, ולאנשים יש את היכולת לשנות ולשפר את התנהגותם. עם זאת, מחקרים מצאו ראיות התומכות באמירה "פעם בוגד, תמיד בוגד" כשמדובר בשמירה על נאמנות ביחסים.

חוקרים מאוניברסיטת דנוור ערכו מחקר כדי לבדוק אם בגידה במערכת יחסים קודמת מהווה גורם סיכון לבגידה במערכות יחסים עתידיות. הם סקרו 484 אנשים שהיו במערכות יחסים רומנטיות מעורבות, ושאלו אותם על מעשי הבגידה שלהם בעבר, כמו גם על חשדנותם לגבי בגידתו של בן זוגם הקודם.


"אם הם באמת זוג חזק, למה הצורך להוציא את העיניים לכולם?"
העמדות הפנים נגמרו במפגש הזוגות, השאלה היא רק מי ייפרדו קודם
דורסני ואלים? "ספיר חייבת לחתוך מאברהם לפני שיקרה משהו רע"

גבר ישן אחרי סקס. gpointstudio, ShutterStock
איך אתה ישן בלילה? בוגד נשאר בוגד/ShutterStock, gpointstudio

כתבת פלאפ

לאחר מכן עקבו החוקרים אחר המשתתפים למערכת היחסים הבאה שלהם והמשיכו את הקשר כדי לקבוע אם אלה שהודו בבגידה במערכת היחסים הקודמת שלהם נטו יותר לבגוד שוב במערכת היחסים הבאה שלהם.

הסתבר כי במהלך תקופה של חמש שנים, אנשים שבגדו במערכת היחסים הראשונה שלהם נטו לבגוד בשיעור גבוה פי שלושה בבן הזוג הבא שלהם בהשוואה לאלה שנשארו נאמנים במערכת היחסים הראשונה שנבדקה. בהקבלה מעניינת, המחקר גילה גם כי אנשים שחשדו בבן זוגם הראשון בבגידה היו בסיכון גבוה פי ארבעה לפתח חשדות לגבי בגידתו של בן זוגם הבא. קצת יותר מובן, לדעתינו.

לדברי מחברי המחקר, שכותרתו "פעם בוגד, תמיד בוגד?" בגידה היא סדרתית, ולכן בגידה קודמת היא גורם סיכון משמעותי לבגידה במערכות יחסים עתידיות. במילים אחרות, שקרן נשאר שקרן. במהלך הבמדקים והראיונות החוקרים לקחו בחשבון גם גורמים דמוגרפיים כמו מגדר ומצב משפחתי - גם אם אנשים בגדו במערכת היחסים הראשונה שלהם בזמן שלא היו נשואים, הם עדיין נטו יותר לבגוד במערכת היחסים השנייה שלהם, בלי קשר אם היו או לא היו נשואים הפעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully