האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13

דורסני ואלים? "ספיר חייבת לחתוך מאברהם לפני שיקרה משהו רע"

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 10:15

הריב של אברהם עם ספיר היה קשה לצפייה וחסר היגיון, אבל למרות התגובות הקשות שהם מקבלים - הם לא חייבים להיפרד. עם זאת, כדי שהיחסים ביניהם יחזיקו מעמד בעולם האמיתי, הם חייבים להפנים כמה אמיתות ולעשות כמה תיקונים

"האח הגדול" מכינים תקציב/רשת 13

אחרי הריב של ספיר ואברהם, שבעוונותיה חדלה לרגע מבישולים וישבה רגע לשיחה בנסט עם הבחור שאותו הכירה לפני 15 שנים - גם האנשים שחיבבו את אברהם התחילו להתהפך עליו, ולהפריש תגובות בסגנון שקיבל איתמר עמי בחתונה ממבט ראשון "ככה מתנהג גבר מתעלל", היא צריכה לחתוך ממנו לפני שיקרה משהו רע", "היא מתנהגת כמו אישה מוכה", "הוא דורך עליה" וכולי.

תגידו, אתם השתגעתם? מה, בחיים לא רבתם עם בן או בת זוג וקיבלתם התקף קנאה שגרם לכם להתנהג כמו מטומטמים? לא אמרתם משפטים אדיוטיים שאין להם משמעות מעבר להבעה של החרדה, משפטים שנועדו בעיקר כדי לשכנע את עצמכם? מי האמין ל"אני, בשנייה שוכח אותך"? זה אמין בערך כמו המלך והליצן והמים הקרים וכל שאר הקשקושים שלו. מה שמיוחד בינו לבין ספיר הוא שאיתה הוא מרשה לעצמו לשחרר את המגננות האלה, ושייף לה ציפורניים ולעשות לה פן ולהצחיק אותה בחיקויים של ליאל.

מה, אתם מעולם לא דרשתם ממישהו לא בצדק לחתוך קשר עם אקס מאיים? ברור שכן. האם אתם מתעללים? כנראה שלא.

אז לא יקרה שום דבר נוראי, ואף אחד לא מתעלל באף אחד. השניים האלה אוהבים אחד את השניה, ולא יפגעו במזיד זה בזו, אני מוכנה להתערב עלזה. ואחרי שאמרנו את זה, היחסים שהם נכנסו אליהם לא שפוטים לתחזוקה, ואברהם הוא בעייתי, ובהחלט טועה כאן. יש כמה דברים שכדאי לזוג להפנים לפני שהם נכנסים ליחסים בחיים האמיתיים, אחרת אולי זה לא "ייגמר באסון", אבל זה בוודאות ייגמר:

הסצינה המביכה של שניר גרמה לנו להיגעל, אבל מור עדיין בעניין
מיה קיי מי? גילינו את מאגר הנשים הכי סקסיות בארץ דווקא פה
הוא נכנס למיטה ונרדם כי הוא "תשוש"? אל תיעלבי - תעשי

האח הגדול, ספיר. רשת 13, צילום מסך
צריכה לשים לב. ספיר/צילום מסך, רשת 13

חייבים להודות ולטפל בחוסר הביטחון
כלומר אברהם חייב. הוא אשם בעיקר בדבר אחד, וזה בחוסר ביטחון שגורם לו להתנהג כמו מטומטם (מה שהוא לא). תכל'ס, הוא יכול לבוא בטענות לעצמו בלבד על המצב שבו שניהם נמצאים, כי אילולא הוא היה מתחיל את הדיס המטופש עם האקס של ספיר מגיל 15 שלא מעניין אותה כבר שנים - הסיפור לא היה גדל למימדים האלו. אף אחד שבטוח בעצמו לא מרגיש צורך לקרוא לעצמו מלך ולאחרים ליצן, ואם חוסר הביטחון הזה לא יטופל - הוא תמיד יצוץ במסווה של "אל תזלזלי באינטליגנציה שלי", או "תכבדי אותי".

שכל אחד ילמד לכבד את עצמו
כשאדם מכבד את עצמו, אין לו צורך לקבל אישורים חיצוניים לכבודו מכל אחד אחר. הודמלכותו צריך להודות קודם כל שהוא לא באמת מכבד את עצמו, וללמוד לעשות את זה. למזלו יש לו את ספיר, שיודעת את ערכה ומכבדת את עצמה בטבעיות - ככה זה אמור להיראות כשאדם מכבד את עצמו, וטוב יעשה אם ילמד ממנה גם אצילות מלכותית מהי.

להבין שאין לו שליטה על כלום
הבעיה של אברהם היא שמרוב שהוא מפחד לאבד את ספיר, הוא מחזיק בה חזק מדי. כל הזמן לידה, כל הזמן מסתכל לאן היא הולכת ומה היא עושה, וכל הזמן מנסה לאכוף עליה חוקי התנהגות שהוא חושב שירגיעו אותו. אברהם צריםך להבין שכלום לא ירגיע אותו, ושבמקום לנסות לשלוט בסיטאציה הוא צריך ללמוד לחיות עם חוסר האונים שאיתו כולם חיים. הרי שום דבר מהדברים שהוא עושה לא יגרמו לספיר לא ללכת ממנו אם היא תרצה ללכת. ככל שהוא יבין את זה מוקדם יותר, ככה הוא ילמד ללחוץ פחות, וככל שילחץ פחות, ככה היא תרצה יותר להישאר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
האח הגדול אברהם. רשת 13, צילום מסך
אין שליטה על כלום. אברהם/צילום מסך, רשת 13

מה דעתכם?

האם ספיר צריכה לעזוב את אברהם?

כן. זה נראה כאילו זה הולך להיגמר רע מאד
ספיר יודעת מה היא עושה, אל דאגה
לא, הוא סתם חסר ביטחון, יעבור לו
די נו, הם לא באמת ביחד
3756 משתתפים

להפסיק להיות צודק
בדיוק כמו כבוד, גם עליונות בויכוח אי אפשר לבסס על ידי הצדקות. זה שאתה צודק לא נותן לך רשות להיות דביל, וזה שהשפילו אותך לא צריך לגרום לך להשפיל את עצמך עוד יותר על ידי התנהגות כזאת. להיפך, אפילו. ככל שהוא רב וצועק יותר, ככל שהוא שולח יותר אנשים לשתות מים קרים, הוא מאבד את העליונות שלו, והצדק הופ לצדקנות. להיות צודק לא עוזר לאף אחד לנצח בויכוח ספציפי או בכלל, ובמקרה של אורי נגר, אברהם לא יכול להצדיק את התגובות שלו בכך שאורי נגר "השפיל ורמס" אותו, מהסיבה הפשוטה שאברהם השפיל ורמס את אורי נגר בדיוק באותה המידה, ולא רק אותו. ההשפלה הייתה הדדית, שניהם היו מטומטמים. וממש לא רלוונטי מי קרא למי ליצן ומי קרא למישהו "לא גברי".

ואם כבר מדברים, אף אחד מהם לא גברי
בואו נסגור את הפינה הזאת. אף גבר גברי לא מסתובב כל היום וממקם גברים אחרים בסולם הגבריות, בדיוק כמו שמי שיודע שהוא נראה טוב לא עומד כל היום מול המראה ומתעסק בזה. אז נכון שאורי נגר ניסה להשפיל את אברהם, אבל אם אברהם היה קצת פחות קורבני הוא היה מצליח להסתכל על עצמו ולהודות שהוא השפיל את אורי נגר בדיוק באותה המידה, היה לא נחמד אליו כבר מההתחלה בלי שום סיבה הגיונית, ובגדול, שבכל תקשורת ראשונית עם גברים הוא תמיד מגיע באנטי ויוצר אנטי, וזה על אחריותו בלבד. ספיר לא אמורה לחטוף את הריקושטים. זכותה המלאה להרגיש חופשיה לדבר עם מי שהיא רוצה בנסט ואיפה שבא לה, וואברהם צריך ללמוד במקום להגיד שהוא גבר, להיות. מסוגל לשלוט אותה "גבר" להיות מסוגל לשלוט בקנאה ובחרדות שלו, ולפרגן לה את האמון הבסיסי שמגיע לה. כי ככה באמת מתנהג גבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully