שניר וספיר, האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13

שניר, סתום: אין דבר שמחזק זוג יותר מאשר תחושת "העולם נגדנו"

9.7.2023 / 10:14

מכל מי שיש להם בעיה עם ההתאהבות של ספיר ואברהם, דווקא שניר אחיה - האחד שהכי שונא את זה, עושה את כל הטעויות האפשריות כשהוא מנסה להפריד ביניהם, ורק גורם להם להיצמד חזק יותר אחד לשניה. חבל שהוא תקוע בבית ולא יוכל לקרוא את זה בזמן

כמה ימים אחרי שגיא הוכיח לכולנו שאטימות רגשית חזקה מרצון לפרסום, ודקה אחרי שבהפקה הצליחו לפצח דרך לייצר סטורי-ליין שיביא קצת עניין לניקול, כל מה שנשאר לנו פרט לטרלול של סתיו הוא משולש האהבה-שנאה בין ספיר, אברהם ושניר.

נתחיל בהצעת החברות החמודה בתבל - כשספיר הוכיחה לכולנו, ובעיקר לאברהם, שהיא אולי לא חזקה במילים ולא מסוגלת להגיד לו בקלות שגם היא אוהבת אותו, אבל במעשים היא ללא ספק האישה ללמוד ממנה, וימותו הקנאים.

אבל מסתבר שלשניר זה לא מתאים - בטח אחרי שאמא שלו צעקה לו משהו שהוא לא ממש הבין והיא פירש את המילים "שניר" ו "אברהם" כאות אזהרה והודיע לכל הבית שאמא שלו והחברה הכי טובה של ספיר גם הן שונאות את אברהם ומזהירות את ספיר מפניו. אוחז בהוכחה המומצאת לחלוטין הזאת שניר יוצא לקרב ומשתמש באמא שלו ובאותה חברה כארטילריה.

לא ברור איך זה קרה, אבל מעיין אדם שוב צודקת
"שופטים אותי בגלל החזה הגדול שלי. אני לא יכולה ללבוש ביקיני בלי לחטוף מבטים"
ככה תדעי אם הוא רוצה אותך רק בגלל שאת רזה ובלונדינית

אברהם וספיר. רשת 13 האח הגדול, צילום מסך, עיבוד תמונה
אויב משותף רק מחרמן יותר/עיבוד תמונה, רשת 13 האח הגדול, צילום מסך

"את במקום של שיכרון אהבה" הוא מסביר לספיר, שנראית כאילו היא צריכה להחזיק את עצמה בכוח מאלימות פיזית כלפיו, או לפחות מלגלגל מולו עיניים באגרסיביות, "את לא היית סופרת אותו בחוץ" הוא לא מוותר, ומקנח בעובדה ש"כולם" חושבים שאברהם הוא בחירה נוראית - גם בני הבית וגם העולם בחוץ.
בואו נתעלם לרגע מהעובדה שמה שאמא שלו באמת צעקה זה "אברהם הוא חבר", כי זה פשוט טוב מדי, כמו קומדיית טעויות מטופשת שבה הגיבורה רואה את מושא אהבתה נפרד ממישהי בשבילה וחושבת שהשניים זוג אז היא טסה לחו"ל או משהו. במקרה של שניר מדובר פשוט באדם לא מאוד אינטליגנט שמונע בעיקר על ידי אגו והורמונים. לא - שניר לא אוהב את אברהם. האמת, אני מבינה אותו. גם אני לא אוהבת את אברהם. ההתנשאות בקול שלו נשמעת לי כמו ציפורניים על לוח, אני שונאת את הדרך שבה הוא מנסה להראות לכולם כמה הוא חזק בניסיון לפצות על חוסר הביטחון שלו וכשאני רואה אותו מגלגל עיניים ומלקק שפתיים מתחת לשמיכה על סף הירדמות עולה בי בחילה.

ועדיין - לא ברור לי איך שניר לא מבין את החוק הראשון של הפרדה בין בני זוג: אף פעם, בחיים, בשום שלב, תיתן לבני הזוג לחשוב שאתה נגד הזוגיות שלהם.

אויב משותף לזוגיות מחרמן יותר מגבר שעושה כלים בלי שביקשת ממנו או אישה שפוגשת אותך בבייבי-דול ועקבים כשאתה חוזר מהעבודה. והחלק הגרוע אפילו יותר הוא ששניר לא מצליח לתת לספיר אף אבחנה ספציפית למה היא לא צריכה להיות עם אברהם. מילא אם הוא היה נותן לה דוגמה ספציפית לחשוב עליה, כזו שתחלחל לה בתוך המוך ותאכל את האהבה הזאת מבפנים - דוגמה לאיך אברהם מתנהג אליה לא יפה, או מקטין אותה, או כל דבר אחר שיכול היה לשגע אותה ולזרוע בה ספק. אבל לא, פרט ל"כאבא לעתיד, לא הייתי רוצה חתן כזה" או איומים שהוא לא יישב איתו לעולם מחוץ לבית, לשניר אין כלום.

יותר מזה, כשספיר עונה לו ואומרת שיסמוך עליה, ושהיא ילדה גדולה, שניר תוקף אותה ואומר שהוא לא רוצה שהיא "תאכל כאפות" אחרי זה.

האח הגדול שניר. רשת 13, צילום מסך
לא ככה שניר/צילום מסך, רשת 13

וכאן טמונה הבעיה הכי גדולה בקייס של שניר. קודם כל כי הוא לא באמת יודע מה יהיה אחרי שהם ייצאו מהבית, אבל בעיקר בגלל שעם כל הכבוד לנבואות הזעם שלו - זה לא באמת משנה אם היא תאכל או לא תאכל כאפות אחרי זה.

הרי זאת בדיוק המהות של תחילתו של קשר - הסתחררות של שני אנשים אל תוך משהו חדש ומרגש ומעניין שלאף אחד מהם אין שמץ של מושג איך זה ייגמר. לפעמים זה נגמר טוב, בדרך כלל, יעידו, ובכן, כל האנשים בעולם שעברו אי פעם מערכת יחסים - זה נגמר לא טוב.

וזה העניין, שכרגע יש פה שני אנשים שנדלקו אחד על השניה. הם דואגים אחד לשניה, מקשיבים זה לזו, מתחבקים, מתנשקים, צוחקים ובעיקר נהנים יחד. האם זה מבטיח שהם יהיו יחד לנצח? לא. האם היה אי פעם זוג בעולם שידע לנבא מה יקרה איתו יום למחרת? גם לא. השניים האלו יכולים להיפרד, נכון. וספיר עלולה "לאכול כאפות" או להרגיש מטומטמת או פשוט לכאוב כי אברהם ישבור לה את הלב, אבל זה מה שאנחנו נרשמים אליו כשאנחנו נכנסים למערכת יחסים, בטח אחת שבה אנחנו מחליטים לתת לעצמנו להרגיש ולהיפתח. ולא, זה לא כזה ביג דיל אם 5 דקות אחרי שהשניים האלו יצאו מהבית ספיר תרגיש שהיא בילתה עם האדם הנורא בעולם, ואם זה יקרה - היא תצטרף למועדון מאוד (מאוד!) גדול של נשים שבורות לב שמסתכלות אחורה ולא מבינות מה לעזאזל הן עשו עם האקס האידיוט שלהן שכולם סביבן אמרו להן לעזוב.

וזה מה ששניר לא מבין - שכל הכעס והשנאה והאיומים עובדים נגדו בשני מישורים. מצד אחד הם רק מקרבים את אברהם וספיר, ונותנים להם להרגיש שזה "הם נגד העולם", ותשאלו כל אישה שאי פעם יצאה עם באד בוי, זה מקום ממש לוהט להיות בו. ומצד שני הוא מרחיק ממנו (שוב) את אחותו. האם מדובר בקנאה? או באגו? אני מהמרת על שילוב בין שניהם, ולצערי אני חושבת ששניר לא מספיק אינטליגנט להבין את זה, והוא ימשיך לדרדר את מערכת היחסים שלו ושל אחותו יותר ויותר עם כל יום שיעבור, ואברהם ימשיך ליהנות מזה, וללחוש לה כמה היא מדהימה וכמה הוא אוהב אותה, ואנחנו כמובן נמשיך לצפות. אלא אם סתיו תבין שהשניים האלו גונבים לה זמן מסך, אז יש מצב שבפרק הבא נראה אותה עם שניהם מתחת לשמיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully