מיס הולנד הטראנסית. GettyImages
GettyImages

אדום זה הכתום החדש: טרנסג'נדרית הוכתרה לראשונה כמיס הולנד

sheee חו״ל

10.7.2023 / 9:21

לראשונה בהיסטוריה, הוכתרה טראנסג'נדרית כמנצחת בתחרת היופי ההולנדית. מיס הולנד הנרגשת, בת 22 בשם ריקי ואלרי קול היא הטראנסג'נדרית השניה אי פעם שתשתתף בתחרות מיס יוניברס, ומכאן לכו תדעו לאן עוד נגיע

רגע היסטורי התרחש בעולם תחרויות היופי (שעדיין קיים, למרבה הצער) כאשר אישה טרנסג'נדרית הוכתרה לראשונה כמיס הולנד. ריקי ואלרי קול, בת 22, קיבלה את הכתר הסמלי מקודמתה, והודתה לשופטים כשהיא מוצפת רגש. לבושה בשמלה אדומה מהממת, קול החזיקה בגאווה זר פרחים בזמן שחבריה המתחרים מחאו כפיים לניצחונה. בחשבון הטוויטר שלה היא הביעה את שמחתה כשקראה: "עשיתי את זה!".

הישג פורץ דרך זה פותח כעת את הדלת עבור קול להתחרות על הכתר הנחשק של מיס יוניברס. תחרות מיס יוניברס 2023 הקרובה תתקיים באל סלבדור בדצמבר, שם יתחרו מתמודדות מ-24 מדינות על התואר הנחשק, שם תהפוך ריקי ואלרי קול לאישה הטרנסג'נדרית השנייה בלבד אי פעם שמשתתפת בתחרות מיס יוניברס.

פמיניזם אחראי: גם נשים עושות טעויות, והנה כמה נפוצות
אמרו אמת וגלו מהם המשחקים שהכי מתאימים לכם במיטה
שניר, סתום: אין דבר שמחזק זוג יותר מאשר תחושת "העולם נגדנו"

האישה הטראנסית הראשונה, וסוללת הדרך היא אנג'לה פונסה מספרד, שבשנת 2018 הפכה לאישה הטרנסית הראשונה שמתחרה על תואר מיס יוניברס ה"יוקרתי". מאז 2012, מתמודדות טרנסג'נדריות מורשות להתחרות על כתר מיס יוניברס, מה שמסמן צעד משמעותי בכיוון חיובי.

מיס הולנד הטראנסית. GettyImages
הרגע המרגש. ריקי ואלרי קול/GettyImages

ראוי לציין כי ארגון מיס יוניברס עבר שינוי בעלות באוקטובר 2022, כאשר אשת העסקים ועורכת הדין התאילנדית אן ג'קראג'וטיפ נטה לידיה את ההגאים. כטרנסג'נדרית בעצמה, אן מחויבת לשמור על מורשת התחרות של העצמת נשים ומתכננת לפתח את המותג לדורות הבאים.

בהתפתחות נפרדת מוקדם יותר השנה, המתמודדת הטרנסג'נדרית המוצהרת דניאלה ארויו גונזלס נבחרה להתחרות בתחרות בפורטו ריקו, מה שממחיש עוד יותר את הקבלה וההכרה הגוברת של טרנסג'נדרים בתחום תחרויות היופי.

במיס יוניברס 2023, שתתקיים באל סלבדור בדצמבר, כל העיניים יהיו נשואות לריקי ואלרי קול וחברותיה השואפות לזכות בתואר ולהטביע את חותמן על ההיסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully