יובל לוי. האח הגדול רשת 13, צילום מסך
צילום מסך/האח הגדול רשת 13

את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק, וחבל: עלה לנו מיובל לוי

ענת ניסני

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 12:36

בפרק אמש שמענו את יובל לוי מדברת, מתבכיינת או יותר נכון מתבכברת, יותר מאשר שמענו כל העונה, והאמת? עלה לנו ממנה. בעוד היא מאשימה את סתיו בקורבנות ומניפולטיביות, יובל לוי מוכיחה שהיא עסוקה תמיד בעצמה

אחת התלונות העיקריות שנשמעות כלפי העונה הנוכחית של האח היא שמדובר במופע יחיד של שחקנית אחת ושאת שאר הדיירים בבית אנחנו כמעט לא רואים ובטח שלא שומעים. איך יש להם סיכוי ככה? מלינים חובבי דמויות המשנה. אז הנה, סופסוף קיבלתם את מבוקשכם.

יובל לוי כיכבה הפרק לא רק באפיזודה אחת אלא בשתיים, ובנוסף ראינו אותה לא במונולוג נסער אחד בחדר האח - אלא בשניים! לא זכור לי אף דייר באף עונה שזכה לכך ששני ביקורים שלו בחדר האח ישודרו באותו הפרק אבל יכול להיות שפשוט אף פעם לא שמתי לב שזה קרה. הפעם לא הצלחתי לפספס, ותאמינו לי שניסיתי, אבל גם כשאני שמה את הפרק על מיוט אני עדיין ממשיכה לשמוע את הניגון היובלויי הזה, שנשמע תמיד אותו דבר לא משנה מה היא אומרת.

כולנו חרמניות, ואם זו אצבע בעין שלכם, אז גם זה בונוס נחמד
"אני אוהבת לעשות כושר כשאני טופלס ומבקשת מכולם להיות נחמדים"
שלחנו את אלפא לצפות ב"ברבי", והוא לא חזר גיי, רק סתם דוש

יובל לוי. האח הגדול רשת 13, צילום מסך
כולם אשמים, תמיד היא מסכנה. יובללוי/צילום מסך, האח הגדול רשת 13

מי קורבנית יותר?

סתיו קצין
יובל לוי
שתיהן במידה שווה
3236 משתתפים

אז אמנם היא קיבלה סופסוף יותר זמן מסך אבל במקרה שלה - נראה לי שהסיכוי להתקדם בתוכנית עומד ביחס הפוך לזמן המסך שהיא תקבל, כי ככל שהיא מופיעה יותר על המסך, כך זה נהיה קשה יותר ויותר לצפייה.

זוכרים איך זה התחיל? הדחה ראשונה לעונה, האח הגדול מבקש ממאיה לבחור דייר שהיא חושבת שהיא תוכל לנצח בקרב על אהדת הקהל, והיא בוחרת ביובל לוי. על פניו, בחירה הגיונית. בקרב בין הבחורה שנכנסה על תקן הכוסית שבאה לסכסך לבין בחורה אחרת שבקושי ראינו עד אז בתוכנית, ונכנסה על תקן השמאלנית האינטלקטואלית המתחכמת - טייפקאסט שהצופים לא בדיוק נוטים לחבב - היה מאוד הגיוני שיובל תודח. אבל בגלל שמאיה, ברוב חוצפתה, אמרה בכנות שהיא חושבת שהיא יכולה לנצח את יובל, היא הואשמה ביהירות והודחה בעצמה.

זה, יחד עם מונולוג קטן בחדר האח על זה שקשה לה להיפתח מהר, שהיא פועלת בקצב שונה ושהיא מקווה שבכל זאת רואים אותה, היה כל מה שראינו מיובל עד אז. אבל המעט הזה הספיק בשביל להוציא אותה מהטייפקאסט ולהפוך אותה לאחת ההבטחות של העונה דאז. בחיי, אנשים עפו עליה, שמרו לה מקום בגמר, והאמת היא שלתקופה קצרה זה באמת נראה אפשרי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ריקי. האח הגדול רשת 13, צילום מסך
מגנה על ריקי, אבל בעצם עסוקה בעצמה/צילום מסך, האח הגדול רשת 13

אבל במקום להמשיך להיחוות כמישהי שונה, כנה ומסקרנת, יובל לוי הפכה - לפחות באופן בו זה יוצא החוצה בפרקים - למתבכיינת. זה לא משנה אם היא מדברת עם גיא על האופן שבו הוא מתייחס אליה או מספרת ליאיר שהיא מרגישה שהיא לא במרכז העניינים, תמיד זה נעשה באותו ניגון מתמסכן וקורבני. אפילו בסיטואציה מול עדן, שאפשר להבין איך היא עשויה להלחיץ אבל יש בה גם צד מחמיא וחיובי, יובל הצליחה לראות רק את השלילי, רק את מה שמקשה עליה והופך אותה, שוב, למסכנה.

בפרק של אתמול זה הגיע לשיא. בביקור הראשון לפרק זה בחדר האח, זה שהגיע בעקבות הריב של אתי וריקי, אפשר היה לראות את החוכמה והרגישות האדירה של יובל, ולחוש הערכה לרצון התמידי שלה להגן על החלש. אבל בשלב מסוים הסערה האמוציונלית שהיא חווה הפכה ללא אמינה. היא מדברת על ריקי?

היא מדברת על עצמה? אם זה כל כך מפעיל אותה למה היא לא אומרת שום דבר לאתי? או לפחות מדברת על הקונפליקט בין הרצון להגיד משהו לאתי לבין הקושי לעמוד מולה? איבדתי אותה תוך כדי המונולוג הזה, מאותה הסיבה שכולנו מתקשים להקשיב גם בחיים שלנו לאנשים שלוקחים על עצמם תמיד את תפקיד הקורבן. כי יש גבול לכמה אפשר להתבוסס בקושי וב"זה לא הוגן" ולהתרגש מהרגשות ומהכאב של עצמך.

יובל לוי. האח הגדול רשת 13, צילום מסך
מתבכברת. יובללוי/צילום מסך, האח הגדול רשת 13

אבל השיא האמיתי הגיע בריב על הפן, אחרי שיובל הדגימה היטב את מושג הגזלייטינג שבו נפנפה בעבר מול גיא, והתנהגה כאילו היא לא האשימה את סתיו בצורה מפורשת עד לפני רגע, רק כדי שזאת לא תגזול ממנה את התואר של מי שסובלת מהסיטואציה הכי הרבה. רגע אחרי מפגן הצעקות, יובל נכנסה לחדר האח כדי לפרוק את כל מה שמפריע לה בסתיו, אבל למעשה תיארה את מה שגם היא עושה: "תמיד הכל עליה, היא הקורבן, הכל סביבה". ההבדל היחידי בינה לבין סתיו, כפי שתיארה יובל בדמעות, הוא שלסתיו "יש טיעונים כל כך טובים היא מסבירה אותם בכזה יופי וכשהיא רואה שמי שמולה מאבד את זה היא נרגעת ומסבירה את זה כל כך יפה".

יש לי הרבה ביקורת על סתיו ועל ההתנהגות שלה בבית, אבל זה בדיוק המקום שבו היא, בניגוד ליובל, לא נופלת לקורבנוּת. סתיו תמיד תזהה איפה היא יכולה לפעול כדי לצאת מהסיטואציה כשידה על העליונה, ולכן ככל שהיא מקבלת יותר זמן מסך הפופולריות שלה עולה. אצל יובל, אני לא בטוחה שזמן המסך הנכבד שקיבלה היום ישפיע באופן דומה. בסופו של דבר, יש גבול דק בין לתפוס את תפקיד האנדרדוג לבין להתמסכן, וכולנו יודעים מי מהשניים ייצא כמנצח בקרב על אהדת הקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully