גבר ואישה דייט. ShutterStock
ShutterStock

כשהוא תמיד משלם עלייך, בסוף זה עולה לשניכם בהצלחת הקשר

4.8.2023 / 8:24

שאלת ה"מי צריך לשלם בדייט", במיוחד בדייט הראשון עדיין עולה למרות שכבר נראה שהנשיות עברה כברת דרך לכיוון מאוזן יותר. קארין ארד מסבירה למה בדייט הראשון כל אחד חייב לשלם על עצמו. החוקים, קריאה ראשונה

אם כבר המילים "רפורמה", "חוק", ואחיותיהן הלא פחות דוחות נשמעות מכל פה בכל רגע נתון, אז גם לי יש הצעת חוק להביא בפניכם. נראה לי שהגיע הזמן בגדול לכונן חוקים חדשים בכל מה שקשור לנשים, גברים וכל איזורי החפיפה שלהם. בלי קשר לעילת הסבירות המקורית, ישנן התנהגויות והרגלים, ש"בלתי סביר" היא דרך עדינה לתאר אותן, ולא - הסיבות לקיומן אינן מוצדקות כלל וכלל.

ההצעה שאני עומדת להביא כאן לקריאה ראשונה היא הצעה לשינוי התנהגות כל כך גנרית ובסיסית, שאני נבוכה מהעובדה שאנחנו עדיין מחזיקים בה. ומחזיקים, מה מחזיקים? בשתי ידיים זבות דם ובעזרת השיניים, כאילו השינוי הזה יגרום לכל מה שאנחנו קוראים לו "רומנטיקה ומערכות יחסים" לקרוס בבת אחת ולא להשתקם יותר לעולם.

וכולה במה מדובר? בסוגיות "הגבר משלם בדייט ראשון" הידועה לשמצה. כמה דיברנו על זה, ומאיזו זוית לא נכנסנו בזה. אפילו פמיניזם לא עזר לשחרר את המוחות הקטנים שלנו מהמחשבה המופרכת הזו, שבדייט ראשון הגבר חייב לשלם על האישה, כי אחרת הוא נפסל על קמצנות, או שהיא תחשוב שהוא לא בעניין שלה.

חשבנו שאנחנו הוזות, אבל לא: חולדאי אישר הפרדה מגדרית בכיכר
שיעור הנישואים יורד? מה אתם סחים, באמת? אלפא עדיין מתגעגע ל-א'
מרגש עד דמעות: בן 74 מציע לחברתו נישואים באוטובוס

אמרתי את זה לחברה עכשיו. שימו לב לתגובה שלה:

ווצאפ תשלום דייט ראשון. ווצאפ, צילום מסך
ווצאפ תשלום דייט ראשון/צילום מסך, ווצאפ

וזה המשיך בשצף קצף:

"הוא צריך לבוא לאסוף אותי מהבית, באוטו נקי, ולחכות למטה - מחוץ לרכב. מה יש לך? אני אפילו לא מציעה לשלם!

למה שאני אשלם???

אני משלמת על הבייביסיטר

על איפור ועל שיער

וציפורניים

והבושם

הוא הזמין אותי לדייט, שישלם.

שאלתי אותה מה הוא אשם שהיא קונה לעצמה בשמים יקרים, ומי הכריח אותה בכלל להתאפר לדייט? אולי הוא בכלל מאלה שאוהבים את המראה הטבעי? וגם אם הוא כן צריך תיאורטית לשפות אותה בגין הוצאותיה בעסקי מציאת החן בעיניו. האם גם הוא יכול להכליל את ההוצאות שלו בתשלום, נגיד הג'ל לשיער, הטרימינג של מבושיו, הדלק, או בואו נודה על האמת, שכירת הקורקינט? לא הבנתי.

ועל זה היא ענתה: "הוא הזמין אותי לדייט, שישלם.". שניכם החלטתם כשני אנשים בוגרים לשבת יחד בבר, לא? נשבעת לכם שמדובר בבחורה ממש אינטליגנטית - עד כדי כך העיוות הזה מושרש. אל תגידו לי שזה לא קשור לשיוויון. זה קשור. אם זה לא היה קשור האובססיה הזאת ש"הוא ישלם" לא הייתה תקפה במקרים שבהם הוא עושה פחות כסף ממך, כי הוא כרגע בין עבודות.

ואל תגידו לי שזה הסדר הנכון של הדברים. מי אמר? אבות אבותינו? זה כמו להגיד שהסדר הנכון של הדברים הוא שלאף אישה אסור ללכת לטייל עם ג'נטלמן בגנים סביב הארמון ללא מלווה ערירית בגיל המופלג 30. חוץ מזה ממתי אנחנו מקשיבים לעצות היחסים שנותנים לנו אנשים שמתים כבר 300 שנה?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ככל שהחשבון יותר גבוה היא מרגישה יותר שווה

ומלבד הרי אין באמת קשר בין התשלום בדייט הראשון לכמה תשוקה הצלחת לעורר בו, לכוונות שלו, ואפילו לא בין המוכנות שלו לשלם בדייט לבין הנדיבות שלו בשאר הזמן. האם האמונה ש"הוא חייב לשלם עלי" נשענת על ההרגשה שהוא צריך לפצות אותנו מראש על הטבות שיינתנו בעתיד? האם זה קשור לכך שאנחנו מאמינות שגברים אמורים לעשות, ויעשו - כל מעשה, בלתי הגיוני ככל שיהיה - הכל - כדי להכניס מישהי למיטה? למה, כי הם סתומים ואין להם שום שליטה על עצמם או מחשבות מסוג לא מיני? התשובה היא כמובן כן. ההתעקשות על טקס התשלום המוזר הזה מוכיח שזה מה שאנחנו חושבות על גברים, ושזה מה שרובם חושבים גם על עצמם. תשאלו כל אמא שאמרה לבת שלה "לא צריך להיות חברים של הבן זוג. בשביל לדבר יש חברות".

לימדו אותנו שככה זה אמור להיות, ובסוף מצאנו את עצמנו במשוואה המטומטמת הזאת שעל פי תוצאותיה אנשים מחליטים החלטות רומנטיות. ואם הוא משלם בדייט הראשון בלי למצמץ, כמה הן מרוצות! הצלחה! וככל שהחשבון יותר גבוה היא מרגישה יותר שווה, ויותר בטוחה שהוא יתקשר למחרת, או וואט אבר, והוא הולך הביתה וחושב שהעובדה ששילם את החשבון קנתה לו את הזכות ואת ההסכמה לעבור לשלב הבא, וגם הוא לרוב צודק.

גבר ואישה דייט. ShutterStock
גבר ואישה דייט/ShutterStock

לאותת "אני רוצה" באמצעות העברות כספים זה חולני

לאותת "אני רוצה" באמצעות העברות כספים זה חולני, במיוחד עכשיו כשצצים המקרים המגעילים האלה בהם מישהו מבקש החזר בביט כאשר הוא מגלה שטעה, וכי האישה הזו לא מתכוונת לפתוח את הרגליים בזמן הקרוב, והיא עושה לו שיימינג בקבוצת וידווים TLV, כי "איזה גבר מתנהג ככה? איכס! למה כל ההזויים עלי!".

חמודה שלי, אני אגיד לך איזה גבר - גבר שחי בתרבות שבה כשהוא מתחתן הוא מתחייב על סכום בכתובה, בעולם שבו לתשלום על הדייט הראשון יש עשר משמעויות אחרות מעבר לביטוי כלכלי למה ששתה ואכל במסעדה, והוא חייב לשלם, כי אחרת זה אומר דברים מרחיקי לכת עליו כאדם וכגבר, על היחסים שלו עם נשים, על כמה הוא מכבד את אמא שלו, ועל סיכויי השפיכה העתידים שלו. ברור שהוא משלם - הוא מפחד - הגבריות שלו בידיים שלך, וכמו הורה נסחט - הוא משלם את הכופר. ולפני שנכנסים ל"מי מרויח יותר" - אנחנוו מדברים על דייט ראשון - התלוש שלו לא עניינך את מרויחה פחות? שתי קולה ותאכלי בבית, או שתקבעי דייטים על ספסל בשדירה. אף גבר שהרגע פגשת לא צריך לשלם עלייך, לא משנה מה יהיה ביניכם בעתיד.

כסף לא אמור להיות אינדיקטור לאהבה או סקס

הרי כולם יודעים שזה מעוות. איך זה עדיין קורה למרות שכולם שונאים את זה? איך? גברים שונאים את זה שהם תמיד מצופים לשלם על נשים שהם לא מכירים בלי סיבה הגיונית, נשים שונאות להעמיד פנים שהן מאד מעוניינות לשלם על עצמן ואף שולחות יד שקרנית לכיוון הארנק, ובטח ששונאות את תחושת המחויבות הלא בריאה שזה מביא איתו, של עסקה מלוכלכת בסמטה.לא יכול להיות שבשנת 2023, עם לכ מה שאננו יודעים עכשיו על הסכמה, הסכמה נלהבת, ובחירה נקייה ושוויונית - איך יכול להיות שהאינדיקציה שלנו לדייט מוצלח, היא עדיין :הוא שילם (רצוי הרבה), והיא השאירה טיפ נדיב. בסוף הדייט היתה נשיקה. עוד שניים כאלה ויש חדירה.

כנראה זה לא משתנה כי כולנו חיים בחרדה משינויים - מכל הסוגים, יש לנו הנטייה להיתקע במקום הרבה יותר זמן ממה שדרוש, לא רק בתחום אחד.משום מה תמיד נעדיף שדברים יישארו כמו שהם היו, גם כשלא טוב לנו. אבל די. צריך לפחות לשקול שינוי מדי פעם.

זה הכרחי, ולא רק בגלל שהכסף לא אמור להיות אינדיקטור לאהבה או סקס - התפיסה שלנו כתרבות את הגבריות ואת הנשיות כל כך רעועה ולא מאוזנת, שחייבים לעשות את הצעד הזה כבר, גם אם זה יהרוס לנו את הרומנטיקה. כי סליחה, לא ודעת אם שמתן לב, אבל איך שזה היה עד עכשיו זה לא עובד.

סקס כסף. ShutterStock
שכל אחד ישלם על עצמו בדייט ראשון. כל דייט ראשון/ShutterStock

מה דעתך על הרפורמה?

אשמח לשלם על עצמי בכל דייט ראשון מעכשיו והלאה
מההההההההה? אבל הוא הציע לי דייט
אציע, אבל אני מצפה שהוא יסרב. אחרת זה אומר משהו
זה קצת הורס את הרומנטיקה, אבל אעשה את זה בשביל השיוויון
880 משתתפים

התשלום על הדייט אינו חיזור, או הסכמה להמשך

המצב של הרומנטיקה ההטרוסקסואלית גרוע מאד. תפיסתנו את הגבריות והנשיות חייבת להשתנות באופן רדיקלי, אחרת זה ימשיך להכשיל אותנו, כי כאב תמיד יהיה התוצאה של יחסים שמבוססים על רעיונות מעוותים.

ההצעה היא פשוטה - בכל דייט ראשון, תמיד - כל אחד ישלם על עצמו. ממש כאילו אתם יושבים על הבר עם אדם זר ומנהלים איתו שיחה. כי אתם למעשה יושבים על הבר עם אדם זר ומנהלים איתו שיחה. אף אחד לא צריך להיות חייב בשלב זה כלום לשני (נדירות האהבות שמבוססות על חובות). התשלום בדייט לא אמור להיות יוצא דופן. התשלום לא אומר כלום על מי שאתם, ובטח שלא מנבא את עתיד מערכת היחסים שלכם. סטטיסטית - זה לא יצליח בכל מקרה, ולא משנה איזה ראגו אכלתם בפעם הראשונה שנפגשתם ומי נשא בהוצאות. ביקום האפליקציות אנשים יוצאים לדייט כמעט כל ערב, ורוב הדייטים נשארים זרים גמורים למה שההוצאות שלהם יהיו יתאחדו? טוב שלא פתחתם קבוצה בפייבוקס כדי לממן את הבירה.

כל אחד משלם על עצמו בדייט הראשון, לא משנה מי אתם ולאיזה ג'נדר אתם משתייכים. התשלום על הדייט אינו חיזור, אינו הסכמה להמשך, ואינו מקדמה על התמסרות עתידית. די להיות סתומים ודוחים. פלא שבן גביר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully