סתיו קצין. רשת 13 האח הגדול, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13 האח הגדול

כי היא אישה? האח הגדול חייב להתערב רשמית ולעצור את הטירוף

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 16:28

הצעקות מבחוץ קוראות לדיירים להפסיק לעשות חרם, אבל סתיו קרובה יותר ללעשות חרם מאשר לעבור חרם בעצמה. מדוע האח הגדול לא נוקט עמדה? האם, כמו שליאל אמר, זה רק בגלל שהיא אישה?

"האח הגדול" מכינים תקציב/רשת 13

אם הייתה אי פעם בתולדות האח הגדול הדחה שבה ההפקה הייתה צריכה להתערב ולשחק עם ההצבעות, זאת הייתה ההדחה של אתמול. לא בגלל אורי כהן. גם ככה הוא ואורי נגר סיפקו לנו לאחרונה את אותן אג'נדות ומספיק לנו אורי אחד בבית שאומר: "זאת לא הדרך" אבל גם לא טורח להגיד מה כן. גם לא בגלל שיר המכשיר. מישהו היה צריך לגאול אותה מטרור ה"חברות" עם סתיו והיא לא הייתה עושה את זה בעצמה בחיים כי אם בתור חברה היא ספגה כל כך הרבה אש, פחד אלוהים להתרחק.

אבל להדיח את אתי? חודש שלם לפני הגמר? השתגעתם? אתם רוצים שהם יאכלו שם אחד את השני? אני אפילו לא מדברת על ההפסד שלנו, הצופים, ואלוהים יודע שאני אתגעגע לדברי החוכמה של אתי, לדברים הדוחים-אך יעילים שהיא עושה עם הציפורניים ול-ר' ההורסת שלה. אני מדברת על ההפסד של הדיירים בבית שכרגע, חוץ מיענקי, אין ביניהם אף גורם מאחד ומפשר ורק אלוהים יודע - ואני מאמינה שבמקרה זה הוא באמת יודע - שגם ליענקי נמאס.

דיאן שוורץ ורביד פלוטניק? פיפי, חרטטנית, ממציאה, הכי לא קרה
מלכת הכאוס: הפושעת היפה בעולם הפכה לכוכבת בגלל תמונות המעצר
הפתעה: דווקא בחלק הזה של הסקס יש שוויון אמיתי בין גברים לנשים

סתיו קצין. רשת 13 האח הגדול, צילום מסך
סתיו קצין/צילום מסך, רשת 13 האח הגדול

איך אפשר להדיח את המבוגרת האחראית היחידה שסופסוף אמרה לדיירים, לצופים בבית ולצעקני הגבעות את מה שהיה כל כך ראוי שייאמר: תפסיקו לזרוק את המילה חרם בלי להבין מה אתם אומרים.

כשאדם אחד פוגע, מתנכל, מציק ומעליב קבוצה של אנשים, וקבוצת האנשים הזאת כועסת עליו, נכנסת איתו לריב או מתרחקת ממנו, אי אפשר לקרוא לזה חרם. זה נקרא "למעשים יש השלכות". חרם זה מעשה כוחני, שבו אדם בעל כוח חברתי כופה את רצונו על קבוצה שלמה, שנענית לו מתוך חשש ואימה. התיאור הזה קרוב יותר למה שסתיו עושה כשהיא דורשת מחברותיה לציית לדיקטטורת ברבי - להפגין נאמנות מוחלטת, להימנע מקשר עם האויב ולענות לשאלות שהוא שואל אותן רק על פי מה שנכתב בדף המסרים.

ראינו לאורך העונה ריבים קשים בין סתיו לשאר הבית, ראינו רגעים מכוערים ולא פשוטים לצפייה שכיווצו את הלב ובהחלט ענו לתואר בריונות, כמו הסצנה של הפן ואפילו הרגע בו הדיירים החדשים נגעו לה בדברים לקול צחוקו המתגלגל של אברהם. זה היה אכזרי, נקודה. גם להגיד "את לא תאכלי" זה ממש לא לעניין, אבל אני מאמינה שזה נאמר בלהט הרגע בלי מחשבה, ושזה משהו שספיר לעולם לא הייתה עושה. כמו שהיא אמרה בחדר האח, גם לבנאדם הכי סבלני יש סף שבו הסבלנות נגמרת, ואם יש מישהו בעולם הזה שיודע למצוא את סף הסבלנות של אנשים ולעבור דרכו, זאת סתיו.

ובכל זאת, לאורך כל העונה, בין ריב לריב אפשר לראות גם רגעים יפים בין הדיירים לסתיו. ליאל אפילו איפר אותה לשידור החי של אתמול, למען השם. אמנם לפי איך שזה יצא אפשר להבין שהוא עדיין נוטר טינה, אבל חרם זה לא. אם כבר, סתיו זוכה לסלחנות מוגזמת, ובעוד שאת הדיירים שחוששים או לא יודעים איך להתמודד איתה אני יכולה להבין, לא ברור מה פשר ההתעלמות של האח.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
סתיו קצין. רשת 13 האח הגדול, צילום מסך
סתיו קצין/צילום מסך, רשת 13 האח הגדול

יש לנו כאן דיירת שמעירה לדיירים על המראה שלהם, משקרת בלי הפסקה, גונבת מהקבוצה פעם אחר פעם ומתקרבת לפנים של האנשים שהיא רבה איתם - אבל היא קטנה ונמוכה אז אולי זה לא נחשב. במשימת המלון היא גם שפכה משקאות על אורחים, ולהזכירכם, הפעם הקודמת שבה זה קרה הובילה לסילוק של מעיין פדידה מהתוכנית. איך זה יכול להיות שהאח הגדול לא מעיר לה, מזמין אותה לשיחת נזיפה או נותן לה אזהרה?

למרות שהיא במיעוט, רוב הזמן ידה על העליונה ועם כל הקושי והתסכול שהיא מביעה, היא פחות או יותר עושה מה שהיא רוצה. יכול להיות שכמו שליאל אמר, זה בגלל שהיא אישה, ואני אחדד ואוסיף - אישה קטנת ממדים ועדינה למראה. אני באמת לא רואה מצב שבו גבר מתנהג ככה ומקבל את ההנחות שהיא מקבלת מחלק מהדיירים, ובטח שלא מהאח.

אבל הסיבה העיקרית שבגללה היא מצליחה לסובב את הבית וההפקה על האצבע שלה היא האינטליגנציה שלה. הבחורה הגיעה מוכנה, היא יודעת בדיוק מה היא עושה והיא עושה את זה בחוכמה. לצד הרגעים הבלתי נסבלים, יש בה גם קסם והומור ורגעים שהלב יוצא אליה, והיכולת שלה לעמוד על שלה מול קבוצה שלמה מעוררת השתאות והערכה.

סתיו קצין. רשת 13 האח הגדול, צילום מסך
סתיו קצין/צילום מסך, רשת 13 האח הגדול

כמו שאתי אמרה, "הדרך מכוערת אבל היא משחקת אותה", וכאן הדיירים נופלים בפח כי עבורה, זה בסך הכל משחק. אני בטוחה שיש לה רגעים אותנטיים, אף אחד לא יכול להיות אסטרטג 100% מהזמן, אבל אין ספק שסתיו עושה כאן בית ספר למתמודדי ריאליטי בשידור חי.

כרגע, זה גם ברור שהיא תגיע לגמר, אבל האם הצופים בבית, שאפשר לקוות שיש להם עוד מעט מוסר, יתנו לה את הפרס? לדעתי, היא כל כך יודעת מה היא עושה, שהיא מבינה שבשביל לזכות במיליון היא צריכה לעבור תהליך ולהכות על חטא, והיא תתחיל לבנות את זה לאט לאט עד הגמר. יכול להיות שזה התחיל כבר הפרק, כשהיא התנצלה בפני ספיר שקראה לה חולה וגרמה לליאל להתבלבל ולא להבין למה היא חוזרת בה.

אם זה באמת המצב, האם המיליון מגיע למישהי שכל הדרך, בעצם, שיחקה משחק? אולי דווקא בגלל זה מגיע לה, כי היא סיפקה לנו טלוויזיה טובה? כך או כך, אני לא מצפה מתוכניות הריאליטי שלי להיות חינוכיות או להציג רק אנשים שאמורים להוות דוגמה. בשביל זה יש בתי ספר, הורים, וערוץ שלם שנקרא "החינוכית". אני כן מצפה מההפקות של תוכניות הריאליטי שאם הן מעמידות במקום משתתפים שעוברים את הגבול, הן לא יחששו לעשות את זה גם עם התרנגולות שמטילות עבורן ביצי זהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully