רגלי טייץ, הטרנד החדש של חוסר הביטחון. טיקטוק, צילום מסך
צילום מסך/טיקטוק

זעם ברשתות: "למה כל יום צריך להרגיש חוסר ביטחון ממשהו חדש?"

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 9:09

חשבתם שכל הנסיונות להעלות את המודעות עזרו לנו להשתפר? תחשבו שוב. כאילו הסטנדרטים הרגילים של יופי נשי לא מספיק נוקשים שלא לומר רעילים, גם אצל צעירות הטיקטוק כל שבוע צץ אתגר חדש שצריך לעמוד בו. הטרנד החדש שיפגום לכן בביטחון - רגלי טייץ

למי שנולד בתאריכים האלה יש ביטחון עצמי גבוה/tiktok.com/@goddessgiving

אין להכחיש כי רשת חברתית יכולה להיות מקום מזיק, במיוחד כאשר כל קדע צצה אופנה חדשה כמו זו שקבעה שכל אישה צריכה שפתיים ענקיות, רווח בין הירכיים, וקליפס מיוחד שמתימר להקטין את האף ולהופכו לסולד. ובטיקטוק בכלל, נשים בקושי מצליחות לקחת אויר ממאידיאלי היופי המצמררים שמופיעים כל הזמן בפיד. האחרון שבהם הוא "רגליי טייץ". מה זה? זה טרנד שרומז שיש דבר כזה רגליים אידאליות, ושרק נשים עם כאלו (רגליים ארוכות וחטובות) יכולות ללבוש מכנסיים צמודים וחצאיות קצרות - ואין כניסה לצלוליט, ירכיים שופעות, או רגליים קצרות.

לוותר על האגו וללכת על זה: הזוגיות שניצלה בגלל חילופי זוגות
עשתה ניתוח כי גבר אמר שהפות שלה מכוער. עכשיו היא סובלת בסקס
אלו 5 נזקי העישון העיקרים לעור הפנים, אבל יש גם חדשות טובות


נראה שהמגמה הספציפית הזו החלה כאשר אנשים השתמשו בסינק מתוך תוכנית הטלוויזיה 'בנות גילמור' שבו הדמות פריס (כזכור, אישה מאוזנת וסבירה) אומרת לרורי: "שום דבר בחיים לא הוגן, כשאני רואה בחורה עם רגלי טייץ מושלמות". מאז, נשים רבות קראו כנגד הטרנד החדש, ומיתגו אותו כ"רעיל" ופוגעני לבני נוער הרגישים באפליקציה.

@sydneymarie469 אמרה: "מה זה 'רגלי טייץ, ולמה יש חוסר ביטחון חדש באפליקציה הזו כל שבוע?" בסרטון שיש לו כמעט 7 מיליון צפיות.

גם @emilyxpearl הכריזה "זה חייב להפסיק. האם אנחנו מבינים מה אנחנו עושים לדור צעיר יותר של נשים? האם אנחנו מבינים שילדות בנות 15 שלובשות טייץ כל יום מרגישות שהן לא יכולות ללבוש אותו כי אין להן 'רגלי טייץ", הוסיפה בסרטון שנצפה 6.6 מיליון פעמים.

סוזן באום, מיקרו-משפיענית, מומחית לייף סטייל ואם לשלושה שיתפה את דאגתה מהפלטפורמות החברתיות שמהם מגיעים הטרנדים הרעילים הללו. "הטרנד האחרון של 'רגלי טייץ' ממש עושה לי בחילה", אמרה Indy100. "זהו האגרוף הרעיל האולטימטיבי לפרצוף כשמדובר בהפעלת לחץ על צעירות, לגרום להם לחשוב שהן צריכות להיות בעלי מבנה גוף מסוים כדי ללבוש משהו".

"כמי שמעולם לא היה לה מרווח ירכיים ומנסה לחבק את הצלוליט שלי, העובדה שה'טרנד' הזה נצפה על ידי מיליוני אנשים, גורמת לדם שלי לרתוח. בעולם שבו אני, גם כאמא לשלוש וגם עורכת לייף סטייל שמנסה לקדם חיוביות גוף והרגלי בריאות נפשית טובים, זה נוגד את כל מה שאני מייצגת. "שום דבר במגמה הזו לא חיובי. טיקטוק סופגים אש על התוכן הרעיל שיש פה, ובצדק'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בינתיים,האנה או'דונוהיו-הובס, מנהלת מדיה חברתית ואם לשתי בנות, העלתה דאגות דומות לגבי האופן שבו מגמות מסוכנות כאלו ממשיכות לצוץ.

"זה כבר קורה שנים, החל מאתגרי מדידת מותניים וטרנדים איומים אחרים מבוססי מדיה חברתית. המון מזה קרה בגלל תמונות של סלבס ומשפיענים שערוכות בכבדות, ואני באמת חושבת שזה משהו שאנחנו צריכים להתמודד איתו כקהילה. נכון שהפלטפורמות טוענות שיש להן טקטיקות שונות ודגלי אזהרה כדי לתמוך באנשים שעלולים להיות מושפעים לרעה - הן פשוט לא עובדות. חשוב שכולנו נהיה מודעים היטב לדרכים הטכניות לחסום תכנים מסוימים בפלטפורמות שלנו".

בשנת 2022, פרויקט ההערכה עצמית של דאב סקר יותר מ-1,000 בנות בגילאי 10 עד 17 ומצא שאחת מכל שתיים טוענת שעצות יופי רעילות ברשתות החברתיות גורמות להן להערכה עצמית נמוכה, ו-90 אחוז מהבנות אומרות שהן עוקבות אחרי חשבון אחד לפחות, שגורם להן להרגיש פחות יפות. הדו"ח פירט כיצד פיד המדיה החליף את הסלבריטאים כמקור ההשראה והבידור שלהם, והוא גם המקום אליו הם הולכים לקבל טיפים ועצות - במיוחד כשזה מגיע ליופי.

"הגרסה הצרה והאידיאלית הזו של יופי יכולה להוביל לפיתוח תפיסות שליליות לגבי הגוף. זה יכול להוביל לבעיות דימוי גוף, ביטחון עצמי נמוך, ערך עצמי נמוך ופיתוח של התנהגויות לא בריאות כמו אכילה מופרזת או אי אכילה מוגזמת, ואימונים אובססיביים", הסביר פסיכולוג, וציין גם שהלחץ להתאים את עצמך ולהשתלב עלול "לתרום להתפתחות של חרדה ודיכאון, וגם חרדה חברתית בשל "הפחד המתמיד להישפט; לא להיות מושלם; לא להיות מספיק טוב, מה שבסופו של דבר ישפיע על הדרך שבה הם בונים מערכות יחסים וחברויות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully