זוג בדייט. ShutterStock
ShutterStock

רוצה לחיות באושר ועושר? אל תפגשו את בן הזוג שלכם באינטרנט

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 9:54

למרות שהכרויות און-ליין פופולריות מאוד בעשור האחרון - מחקר מצא כי ההכרה החברתית שמקבלים זוגות שנפגשו באינטרנט פחותה בהרבה מההכרה והתמיכה שמקבלים זוגות שנפגשו "בחיים האמיתיים", וגרוע מכך - לקבלה החברתית תפקיד חשוב בהצלחת היחסים בעתיד

לימור בנדל, מטפל זוגית באולפן - על מונוגמיה/וואלה!

בעוד חלקינו עדיין מחליקים ימינה ושמאלה בייאוש באפליקציות השונות כדי למצוא את האחד/ת - מחקר חדש עלול להוריד את החשק לעבוד קשה בכיוון. המחקר מצא שזוגות שנפגשו באינטרנט פחות מרוצים מנישואיהם מאשר נשואים שנפגשו בצורה רגילה, בגלל בעיות של הכרה חברתית שעדיין קיימות, נכון לספטמבר 2023.

"זוגות שנפגשו בהיכרויות מקוונות מדווחים על נישואים באיכות נמוכה יותר מאחרים. ניתוח הנתונים של מחקר מספטמבר 2023 שנערך באוניברסיטת אריזונה סטייט מראה כי אופן המפגש משפיע על איכות היחסים. החוקרים סקרו 923 מבוגרים נשואים בארה"ב מעל גיל 18. שמחציתם פגשו את בני הזוג באתר היכרויות, בעוד שהמחצית השניה פגשו את בני זוגם דרך חברים, משפחה, בעבודה או במועדון.

צמד התאומות הזהות שהצליחו לבלבל אפילו את הבעלים שלהן
טרנד הסקס הלוהט של 2024 מבטיח אורגזמות מטורפות
למה? ככה: אלה תוצאותיו של המחקר הכי פחות חשוב שנעשה אי פעם

זוג בדייט. ShutterStock
נפגשו על ספסל/ShutterStock

חוקרים ביקשו לקבוע כיצד המקום בו זוגות נפגשים, באפליקציה או בעולם הפיזי, משפיע על שביעות הרצון והיציבות של נישואיהם. המשתתפים נשאלו שאלות כמו "עד כמה בן זוגך עונה על הצרכים שלך?" ו"עד כמה את/ה מרוצה מנישואיך?" כדי לקבוע את שביעות הרצון הכללית שלהם בנישואין, כמו גם "האם אתה או בן זוגך דיברתם אי פעם ברצינות את רעיון הגירושין?"

"משתתפים שפגשו את בן זוגם בדייט און-ליין דיווחו על לחץ חברתי יותר מאשר אלו שנפגשו במצב לא מקוון", כתבו החוקרים. בעוד שהמדענים ציינו כי היכרויות מקוונות הפכו פופולריות מאוד בעשור האחרון - מחקר קודם קבע שאנשים בארה"ב עדיין מייחסים ערך גבוה יותר למערכות יחסים שמתחילות באופן אישי ולא באפליקציות.

למעשה, באוקטובר 2022, מייק וסידני ליאמר ל-The Post שהם שיקרו למשפחותיהם, ואמרו שהם נפגשו בבר, למרות שהרומן שלהם באמת התחיל בטינדר - מחשש שיסבלו מסטיגמות. לפי המחקר הלחץ החברתי גורם לרוב לזוגות שנפגשו באינטרנט לחוות פחות אישור תמיכה וקבלה מחברים ובני משפחה - מאשר זוגות שהכירו באופן "טבעי".

"משתתפים שנפגשו בדייטים מקוונים דיווחו על שביעות רצון ויציבות נמוכים יותר, בין השאר, בגלל יחס לא רציני ומחסור בהכרה מן החברה למערכות היחסים שלהם", כתבו המחברים. "התמיכה שזוגות זוכים לה (או לא) מהמעגלים החברתיים שלהם, יכולה להיות השלכות חשובות על איכות מערכות היחסים", נכתב במחקר. "ככל שיותר חברים ובני משפחה מאשרים את מערכת היחסים של אדם, כך הם מרגישים יותר אהבה, סיפוק ומחויבות כלפי בן/בת הזוג".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
זוג בדייט. ShutterStock
אנשים שיוצאים לדייט באינטרנט מעריכים אותו פחות/ShutterStock

החוקרים הציעו כמה גורמים תורמים לחוסר שביעות הרצון "אנשים הנשואים למישהו שפגשו באמצעות אפליקציה, צפויים להיות צעירים יותר מאלה שהכירו את בן הזוג שלהם במצב לא מקוון", כתבו. "היכרויות און-ליין גם מגדילות את מאגר ההיכרויות, ואנשים שמשתמשים בפלטפורמות האלו בדרך כלל צברו ניסיון היכרויות יותר מאחרים לפני בחירת בן/בת זוג".

"זה יכול גם לגרום לכך שאנשים שיוצאים לדייט באינטרנט מעריכים אותו פחות, מהסיבה הפשןטה שהם המומים מסדר הגודל של האפשרויות שעוד עומדות בפניהם להיכרות פוטנציאלית", כתבו המחברים, "ההיצע העצום עלול להוביל לפחות שביעות רצון".

האנליסטים גם ציינו כי רבים המחליקים ימינה נוטים להיות במערכות יחסים חד-מיניות או בין-גזעיות - מה שלפי המחקר עלול להחמיר את הדחיקה לשוליים של הזוגיות שלהם מהחברה ולגרום לכל אחד מבני הזוג להרגיש פחות בטוחים לגבי הבחירות שלהם.

למרות התוצאות מרימות גבות - הדומות מאד לאלו של סקר מנובמבר 2021, שמצא כי לזוגות שהכירו באפליקציות היכרויות יש סיכוי גבוה יותר להתגרש - חוקרי ASU מתעקשים שזוגות שנפגשים באינטרנט לא באמת הולכים לאבדון. "ניתן לשפר היכרויות מקוונות על ידי טיפול בחסמים בהם נתקלים בני זוג שנפגשים בפלטפורמות הללו וגורמי סיכון ייחודיים הקשורים לאופן שבו הם נפגשו", נכתב במחקר.

"שנית, מפתחי הפלטפורמות יכולים להשתמש בממצאים של מחקר זה ואחרים, על ידי חינוך הציבור לנרמל מערכות יחסים היכרויות מקוונות, ושלישית, יועצי זוגיות צריכים להיות מודעים למכשולים שעומדים בפני זוגות שנפגשים באינטרנט כדי שיוכלו לעזור להם לנווט בצורה מוצלחת יותר במערכות היחסים הללו", נכתב במחקר. "טיפול בבעיות של הכרה חברתית עשוי לעזור להגברת התמיכה בזוגות הללו ולהבטחת העתיד של מערכות יחסים שנוצרו באמצעות היכרויות מקוונות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully