בגידה. ShutterStock
ShutterStock

גאזלייט השנה: "אני לא בוגד, את הסטרית - ועכשיו זה מדעי"

עודכן לאחרונה: 28.11.2023 / 8:45

בטוחה שהזוגיות במצב גרוע? סביר להניח. חושדת בו שהוא בוגד בך? סיכוי טוב. אבל יש גם סיכוי (מאד קטן) שאת פשוט סובלת מתסמונת ש"התגלתה" לאחרונה. קוראים לה rOCD, והיא ההוכחה שאהבה זה לא באמת complicated, אלא שאת סתם היסטרית

מי ומה מונוגמיה/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

אם אתם מאלה שכל הזמן מטילים ספק בהיבטים שונים של מערכת היחסים שלהם למרות שאין מה לדאוג, אז זהו, כבר אין צורך להתאמץ, עכשיו הגאזלייט קיבל כיבוס על ידי הסקטור העולמי של מדעי הנפש וההתנהגות, ומותג מחדש.

עכשיו, למשל, אם מישהי חושדת בבעלה שהוא בוגד בה, הוא לא צריך לטרוח כדי לגרום לה להיראות ולהרגיש "סתם היסטרית" כי הקהילה המדעית עשתה את זה בשבילו. לאחרונה "התגלתה" תסמונת חדשה ואף שכיחה, בשם rOCD -או-סי-די, אבל של יחסים. מאד ספציפי שכזה. "אני לא בוגד - את פשוט חולה ומשוגעת".

גאזלייט השנה: "אני לא בוגד, את הסטרית - ועכשיו זה מדעי"
נקמה מוגזמת: אישה רדפה ונקמה באכזריות בגבר במשך 15 שנים - כי ירק על חברתה
כואב הכ--ס, והפעם באמת: לא נאפשר לנשות האו"ם לשתוק על אונס


מדובר באבחון רפואי כביכול למצב שבו מישהו או מישהי סובלים ממחשבות טורדניות במיוחד בהקשרים רומנטים, שהסובל בה אכול פחדים וספקות באשר למערכת היחסים שלו. כלומר אין הרבה סיכוי שמערכת היחסים אכן מחורבנת (שבואו נודה שזה הסטנדרט) - יותר סביר להניח שהצד השני סובל מתסמונת נפשית שעכשיו גם יש לה שם.

@drcourtneypare Do you relate? ? Relationship OCD involves frequent, distressing obsessions / doubts about one's feelings toward their partner or the "rightness" of the relationship; leading to compulsive behavior to try to decrease anxiety. #rocd #rocdawareness #ocd #obsessivecompulsivedisorder #relationshipanxiety #anxietycheck #ocdcheck #intrusivethoughts ♬ complex (demo) - Katie Gregson-MacLeod

"הפרעה אובססיבית קומפולסיבית בזוגיות (rOCD) היא סוג "של OCD. אנשים עם rOCD עלולים לחוות מחשבות חודרניות, פחדים וחרדה לגבי האם בן הזוג שלהם מתאים להם, אם הם נמשכים לבן הזוג שלהם או שבן הזוג שלהם נמשך אליהם, וספק עז אם הם צריכים לסיים את מערכת היחסים שלהם." מסבירה
קורטני פאר, רופאה מרוד איילנד המתמחה בחרדה, ב-TikTok. בסרטון, פאר משתפת את השאלות שמציקות לסובלים מהמצב בזמן התקף של התסמונת:

"מה אם אני לא באמת מאוהבת בבן הזוג שלי?", "מה אם הוא לא באמת אוהב אותי?", "אולי הוא בוגד בי?", עוד שאלות שפוגעות בסובלים מ-rOCD כוללות "מה אם אני מפסידה מישהו אחר כשאני עם בן זוגי?" ו"האם אני מתגעגעת אליו מספיק כשאני לא איתו?"

הצופים בסרטון של פאר כמובן מיד השתכנעו שגם הם סובלים מהתסמונת המצוינת הזאת והגיבו ברגש:
"אוי אלוהים, פשוט שינית את חיי", אמרה אחת. "יש לי rOCD וזה קרה למרות שבן הזוג שלי מדהים לחלוטין והרגשתי כמו חברה ממש גרועה."

"זה גיהנום תרתי משמע, כי אני יודע שאני אוהבת אותו כל כך והייתי עושה הכל בשבילו אבל המחשבות האלה אוכלות אותי חיה", הסכימה עוד אחת.

"חשבתי שאני לבד בתחושה הזו וטעיתי. תודה שסיפקת לי נחמה והרגעה," אמרה שלישית.

אבל אל דאגה, פאר אומרת שיש דרכים לעזור לנהל - ואפילו להתגבר - על rOCD. הרופאה ממליצה על טיפול ורישום יומן, ואומרת שראיית המחשבות שלך על הדף עשויה להקל חלק מהתשאול הכפייתי הפנימי.
גם תקשורת עם בן הזוג עשויה להיות מועילה, אבל בגלל שאף מערכת יחסים אינה נטולת אי ודאות, זה משהו שחולה ב-rOCD חייב להשלים איתו בינו לבין עצמו. "זה יכול להיות מעיק ומתיש, אבל אפשר לנהל מערכות יחסים אוהבות ומספקות גם ללא ודאות", היא מסיימת.

Sheee בטוחה שיש לה תסמונת שגורמת לה לחשוב שכולם מטומטמים, ומחזיקה אצבעות שיגלו אותה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully