זוג עושה סקס. NDAB Creativity, ShutterStock
ShutterStock/NDAB Creativity

מתנות, סקס, או הצהרות אהבה? גלו באיזו שפת אהבה אתם מדברים

עודכן לאחרונה: 3.12.2023 / 9:57

אנשים שמתקשים להרגיש את האהבה של בני זוגם יכולים לנשום לרווחה: יכול להיות שאף אחד לא משקר, אלא שבני הזוג דוברים שפת אהבה שונה. תיאורית 5 שפות האהבה של ד"ר צ'פמן מנסה לפשט את המורכבות וללמד בני זוג להבין זה את זו טוב יותר

מי ומה מונוגמיה/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

ב-1992 פורסם על ידי ד"ר גארי צ'פמן, בספרו "5 שפות האהבה" מה הוא קרא לו "הסוד לאהבה שמחזיקה מעמד" במסגרתה הוא טוען שעל ידי ההבנה המחודשת של הצורות השונות באמצעותן אנשים מביעים רגשות ונותנים ומקבלים אהבה, אפשר ללמוד לחוות אהבה באופן שונה וטוב יותר.

אנשים מדווחים לעתים קרובות שהם לא מרגישים נאהבים, למרות ניסיונותיו של בן הזוג לבטא זאת.
בספרו מזהה ד"ר צ'פמן חמש קטגוריות שבאמצעותן אנשים מקבלים ומביעים אהבה כלפי בני הזוג שלהם, ומייעץ איך ליישב בין השפות השונות. תרגול שפת האהבה של בן או בת הזוג ולהיפך, יכול לעזור לכם להתקרב כזוג.

זה בסדר למכור בזמנים קשים, רק אל תחשבו שאנחנו מטומטמות
ריבים ומאבקי ירושה: המוות השני של חללי צה"ל ומשפחות נפגעי האיבה
בניגוד לזוגיות: אצלנו יש דבר כזה - גם ריגוש וגם ביטחון


"כשאנחנו יודעים איך אנחנו חווים אהבה וגם מבינים את הדרכים שבהן בן הזוג שלנו חווה אהבה, זה עוזר לנו ליצור קשר משמעותי, בריא, ואותנטי", אומרת אביגיל לב, פסיכולוגית קלינית ומגשרת מוסמכת, וממשיכה ומספרת כי דרך עבודתו הקלינית של ד"ר צ'פמן כיועץ זוגי, הוא שם לב שלעתים קרובות בני זוג לא מבינים זה את הצרכים של זה, לא בגלל שהם לא מנסים להבין - אלא כי היו להם דרכים שונות לחוות ולקבל אהבה. לדברי ד"ר לב, ד"ר צ'פמן היה משוכנע שלימוד הזוגות להביע את אהבתם בדרכים שיהיו מובנות יותר על ידי הצד השני יובילו למערכות יחסים הרמוניות יותר. "לימוד שפות האהבה מגביר את הקשר ואת תחושות הקרבה בין בני הזוג", מאשרת ד"ר לב מניסיונה הקליני.

5 שפות האהבה

5 שפות האהבה

מילים ותקשורת
שפת אהבה זו מורכבת ממילים מעודדות, חיוביות והודאות מילוליות או כתובות של אהבה ואכפתיות, אומר לוריא. חשבו: מחמאות ומילות עידוד. הם יכולים להיות פשוטים כמו "אני אוהב אותך", או יותר מורכבים; לדוגמה, "אני אוהב אותך ומעריך כמה אתה דואג לאנשים בחייך", או "אני אסיר תודה עבורך".

מחוות ופעולות
אם המעשים מדברים חזק יותר מאשר המילים היא המנטרה שלך, שפת האהבה שלך עשויה להיות מעשים של שירות, אומר ד"ר לב. עבור אלה עם שפת האהבה הזו, יד עוזרת גורמת להם להרגיש שאכפת להם, ולעשות משהו כדי להקל על העומס שלהם יגיע רחוק. נסו לפרוק את המדיח, למלא את מיכל הדלק שלהם, לקבוע פגישה או להציע לאסוף ארוחת ערב בדרך הביתה.

נתינת מתנות
המחשבה היא שקובעת, לא מחיר המתנה, אומר לוריא. אנשים עם שפת אהבה זו מעריכים את קבלת סמל חזותי לחיבה של בן הזוג שלהם - במיוחד כזה שנבחר בקפידה על ידי הנותן. מתן מתנה לבת הזוג שלך לספר החדש של הסופר האהוב עליהם או למסגר את הקבלה מהדייט הראשון שלך הם שני רעיונות משמעותיים עבור אלה עם שפת האהבה הזו, אומר לוריא.

תשומת לב וזמן איכות
עם שפת האהבה הזו, מה שאתה מייחל לו הוא תשומת הלב הבלתי מחולקת של בן הזוג שלך, אומר ד"ר לב. מי ששפת האהבה שלו היא זמן איכות מרגיש מוערך ביותר כאשר אחרים נוכחים, קשובים ומודעים. זה אומר לגרום לבן הזוג שלך להרגיש שהוא בראש סדר העדיפויות על ידי כיבוי הטלפון, אי עיסוק בהסחות דעת, יצירת קשר עין, ישיבה קרובה ושימוש במיומנויות הקשבה אקטיביות כדי לתקשר עם בן הזוג שלך, היא מסבירה.

מגע פיזי
האם אתה מרגיש נוח ובטוח כשאתה מחובר פיזית לבן הזוג שלך? אם כן, מגע פיזי עשוי להיות שפת האהבה העיקרית שלך, אומר לוריא. חברי הקבוצה הזו קוראים שפת גוף מקרוב וזקוקים לאינטימיות של מגע כדי להרגיש מאושרת וקשורה, היא מסבירה. הפעולות כוללות מאמץ פעיל להתכרבל, להחזיק ידיים, לנשק ולחבק באופן קבוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
זוג מחובק. ShutterStock
מהי שפת האהבה שלכם?/ShutterStock

כך לימוד שפות האהבה יכול להועיל למערכת היחסים שלך

כלל הזהב אומר להתייחס לאחרים כפי שאנחנו רוצים שיתייחסו אלינו. אבל כשאנחנו מתייחסים לבני הזוג שלנו ככה, אנחנו למעשה מניחים שהם חווים אהבה כמונו, ולפעמים מפספסים לחלוטין את הצרכים והרצונות שלהם. "כשאנחנו משליכים על אחרים את הרצונות והצרכים שלנו. זה יוצר ריחוק וניתוק", מסבירה ד"ר לב. "בדיוק ההיפך מיצירת מרחב שבו בן הזוג שלנו יכול להרגיש נראה, מובן ואהוב.

אז מקום להתייחס לאחרים איך שאנחנו רוצים שיתייחסו אלינו, חמש שפות האהבה מעודדות אותנו להתייחס אליהם איך שהם רוצים שיתייחסו אליהם. אם המטרה שלנו היא להראות אכפתיות במערכות היחסים שלנו, ההבנה כיצד הצד השני מבין אהבה, כיולה לעזור לנו לא רק להבין אותו, אלא גם לאפשר להם לקבל את האהבה שלנו, ובכך לממש גם את הפוטנציאל להפחית תסכול וגם לשפר את הקשר בכל מערכת יחסים.

יש עוד יתרונות ללימוד שפת האהבה של בני הזוג שלנו. לפי לדברי ד"ר לב, כאשר אנו עוסקים בהתנהגויות המתאימות לשפת האהבה של בן הזוג, אנו מאפשרים לו להבין שהוא חשוב לנו, והתמקדות בהבנת הצרכים שלו מקדמת אמפתיה. זהו ביטוי חסר אנוכיות של אהבה שמגביר אינטימיות אותנטית ויוצר קשר עמוק יותר.

להיות סקרנים לגבי הצרכים של בני הזוג זו גם הדרך הטובה ביותר לענות ביעילות על הצרכים של בן הזוג, והפעולה הפשוטה שבה אתם שואלים את בני הזוג מה הם צריכים, גורמת להם להרגיש מובנים ונראים יותר. כדי ליישם זאת, ד"ר לב מציעה לשאול את בן הזוג שלך מה הוא צריך.

כאשר אנו מבחינים בבן הזוג שלנו עושה ניסיונות להבין את שפת האהבה שלנו, כדאי להכיר במאמצים שלו, אומרת ד"ר לב - הבעת ההערכה והכרת התודה היא סוג של חיזוק חיובי שמגביר את הסיכוי להמשיך את ההתנהגויות התומכות הללו.

מה שפת האהבה שלך?

שפת האהבה שלך. אתר רשמי, צילום מסך
שפת האהבה שלך/צילום מסך, אתר רשמי

כדי לזהות את שפת האהבה כל מה שצריך לעשות זה לענות על החידון של ד"ר צ'פמן. זה יכול גם להיות מועיל כדי להבין את מערכות היחסים שלך בעבר ובהווה, בין אם רומנטיות, אפלטוניות, או משפחתיות. חשוב לציין גם כי שפות אהבה אינן חקוקות באבן - לרוב האנשים יש יותר משפת אהבה אחת, והם יכולות גם להשתנות עם הזמן, במקביל לצרכים ולרצונות שלנו שמשתנים.

שפת האהבה יכולה להשתנות עם ההתבגרות, בהתאם לתקופת חיים מסוימת, או כתגובה לטראומה, אומרת ד"ר לב. שפת האהבה שלנו יכולה גם להתפתח ככל שאנו לומדים, גדלים ומבינים את עצמנו. גם אם תזהו שפת אהבה ראשית, יכול להיות שיש לך שפת אהבה משנית, נוספת. וחלק מהאנשים עשויים להתחבר לכולן: "ככל שאנו חיים, מרכיבים שונים באישיות שלנו עשויים להשתנות או לדייק את עצמם, מה שנכון גם לגבי שפת האהבה שלנו", אומרת לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully