זוג עושה סקס. GettyImages
GettyImages

לא בא לך?? כדאי שתחשבי שוב לפני שאת אומרת שכואב לך הראש

ד"ר פאני בר לוי

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 17:00

ד"ר פאני בר לוי, גינקולוגית בכירה וחלוצת טיפולים אסתטיים-רפואיים וגינליים מסבירה מהן ההשלכות הקשות שנובעות מירידת חשק מיני אצל נשים והימנעות מסקס.

מי ומה מונוגמיה/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

סקס הוא לא רק הנאה וסיפוק - הוא תורם לרווחה הפיזית והנפשית כאחת.כבר שמענו את המיתוס שאומר שסקס בריא לעור הפנים, ולעוד כל מיני דברים, ויחד עם זאת, נשים רבות מדברות על תקופות של יובש מיני אותן הן חוות מסיבות שונות ומגוונות. נשאלת השאלה מה באמת קורה לגוף שלנו, הנשים, כאשר אנחנו מפסיקות לקיים יחסי מין למשך תקופה ממושכת, ומהן השלכות ההתנזרות על המצב הפיזי והנפשי שלנו?

"אינטימיות מינית חשובה מאוד במערכות יחסים אנושיות, ולנשים היא יכולה להיות חשובה במיוחד" מסבירה ד"ר פאני בר לוי, גינקולוגית בכירה וחלוצת טיפולים אסתטיים-רפואיים וגינליים. "כאשר נשים נמצאות במחסור מיני, דברים רבים עלולים להתרחש וכאשר נמנעת מאישה פעילות אינטימיות מינית, היא תתחיל להרגיש את ההשפעה הפיזית, הפסיכולוגית והרגשית".

"בגדול אני טיפוס די דכאוני": הכישרון שמאחורי קומיקס המלחמה
לא יאומן כי יסופר: לדוגמנית יש חדשות טובות לגבי גודל האיבר
לא באמת קשה לקרוא נשים - תרגומון המחוות המלא לגבר


שלא כמו בעונות השנה, תקופת יובש מיני יכולה להגיע אלייך בזמנים שונים ומסיבות שונות. החל מההחלטה המושכלת להתנזר עד הזוגיות הבאה, והמשך במצבים של התנזרות תוך כדי מערכת יחסים, בגלל רידיה של החשק המיני.

גבר ישן אחרי סקס. gpointstudio, ShutterStock
עם האוכל בא התיאבון - תראי איך את מחייכת/ShutterStock, gpointstudio

השפעותיו של צום מיני על נשים הן רבות ומגוונות

פחות הפרשת אסטרוגן
כאשר נשים נמצאות בתקופה של מחסור מיני, זה לא רק ישפיע על הרווחה הרגשית שלהן אלא גם על בריאותן הפיזית. מחקרים רבים מראים כי נשים המקיימות יחסי מין באופן קבוע יהיו בעלות פוריות מוגברת, ואם יחסי המין מופחתים או מופסקים, ייתכן שהגוף יעבור כמה התאמות פיזיולוגיות. לדוגמה, הוא עשוי לייצר פחות חומרי סיכה, מה שמוביל למשגל כואב או ליובש בנרתיק, וכתוצאה מכך לירידה בסיפוק המיני. יובש הנרתיק מקורו באסטרוגן, שמופרש גם כאשר האישה פעילה מינית והוא משפר את זרימת הדם לנרתיק, עובי הנרתיק וגם גמישות וסיכה.

סיכון מוגבר למחלות
יחסי מין הוכחו כמפחיתים את הסיכון למחלות לב, הורדת לחץ דם ומיגרנה. כאשר התדירות המינית נמוכה, נשים עלולות להחמיץ את היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים הללו.

יובש נרתיקי
ניתן לטפל ביובש נרתיקי עלידי מריחת משחה הורמונלית. במקרים יותר קיצוניים מציעה הטכנולוגיה של היום טיפולים בגלי רדיו משולבים במיקרו-נידלינג, שמאפשרים שיקום הנרתיק על ידי 'פציעה מבוקרת'. טיפולים אחרים הפועלים לשיקום הנרתיק ניתנים במרפאות הפרטיות וכוללים למשל PRP המבוסס על פלזמה שנלקח מהדם של המטופלת.

מערכת חיסונית חלשה
למחסור מיני עלולה להיות גם השפעה על המערכת החיסונית של האישה. פעילות מינית הוכחה כמגבירה את ייצור הנוגדנים, אשר יכולים לסייע במאבק בזיהומים ומחלות. כאשר הפעילות המינית מופחתת או מופסקת, הגוף עשוי לייצר פחות נוגדנים, ולהשאיר נשים רגישות יותר לזיהומים ומחלות. מחקר מקיף, שניתח דגימות רוק מנשים שעוסקות בפעילות מינית פעם או פעמיים בשבוע, חשף רמות מוגברות של אימונוגלובולין A (IgA). נוגדן חיוני זה, IgA, ממלא תפקיד מכריע במאבק בזיהומי הצטננות, ומועיל לבריאותנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אישה צעירה משתעלת נבדקת אצל רופא. ShutterStock
סיכון מוגבר לדלקות/ShutterStock

סיכון מוגבר לדלקות
השפעה נוספת של חסך מיני על בריאות נשית היא סיכון המוגבר לדלקות בדרכי השתן (UTI). פעילות מינית עוזרת לשטוף חיידקים מדרכי השתן, ומפחיתה את הסיכון לזיהום. כאשר הפעילות המינית מופחתת או מופסקת, הסיכון לדלקות בדרכי השתן עשוי לעלות. בנוסף, פעילות מינית סדירה יכולה לסייע בחיזוק שרירי רצפת האגן, מה שיכול למנוע בריחת שתן ולשפר את השליטה בשלפוחית השתן.

ירידה בהורמונים טובים
מחקרים הראו כי היעדר פעילות מינית עלול לגרום לירידה בהורמונים האחראים להפחתת מתח ותחושת הרווחה הנפשית, לרבות אנדורפינים, דופמין ואוקסיטוצין. הורמונים אלו אחראים להרגשה טובה, לוויסות מצב הרוח ולהגברת הרגשות החיוביים. כאשר לנשים אין אינטימיות מינית קבועה, הורמונים אלו יורדים לעתים קרובות, מה שמוביל לירידה באושר ולמתח מוגבר, לתחושת עצבות, חרדות ומצבי רוח. היעדר אינטימיות מינית עלול לגרום להשפעות שליליות על הנפש. מחסור מיני עלול לעורר אצל האישה גם תחושה שהיא לא אהובה או לא רצויה, שיובילו בתורן לדימוי עצמי נמוך, וחוסר ביטחון לגבי הגוף והמראה שלהן.

הפרעות בשינה
פחות סקס עלול לגרום לפחות שינה! הקשר בין שינה לסקס קשור קשר הדוק באמצעות הורמון האוקסיטוצין. אוקסיטוצין מכונה לעתים קרובות "הורמון האהבה" או "הורמון ההתכרבלות" מכיוון שהוא משתחרר במהלך אינטראקציות אינטימיות כולל פעילות מינית עם בן /בת הזוג, להורמון זה יש השפעה עמוקה הן על חוויות מיניות והן על חוויות הקשורות לשינה.

עלייה במתח
סקס נחשב למפחית מתח טבעי. העיסוק בפעילות מינית מעורר שחרור של אנדורפינים והורמונים שונים בגוף . לכימיקלים אלו יש את היכולת המדהימה להקל על המתחים ולקדם תחושה עמוקה של רגיעה ורווחה כללית. בנוסף, הקשר הרגשי והאינטימי שחוויה מינית מעוררת, יכולה לתרום להפחתת רמות הלחץ. אז, לא רק שלסקס יש פוטנציאל להיות מהנה, אלא שהוא גם יכול לשמש כאמצעי יעיל להפגת מתחים, ומכאן, לשיפור כללי בתחושות ובבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully