אליקו כהן לירז ארז. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

לא רק אליקו ולירז - מערכות יחסים עם הפרשי גיל יכולות להצליח

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 9:47

מערכות יחסים שיש בהן פער גילאים גדול יחסית תמיד גרמו לנו להרים גבה, וככל שהזמן עובר, אנחנו פחות ופחות מאמינים ששילוב כוחות כזה הוא אפשרי בלי פגיעה בשוויוניות של הדינמיקה. אבל זה קורה, וימשיך לקרות - והנה כמה זוגות כאלה שהסכימו לספר לנו איך זה עובד

רגעי הלידה של אליקו ולירז/מעריב

ג'סיקה מוס פגשה את קווין הרדסטי בקיץ 2000 בחברת הפקת סרטים עלילתיים בלוס אנג'לס. הוא היה מנהל בן 37; היא הייתה מתמחה בת 19. מוס הבחינה לראשונה בהרדסטי בזמן שעסקה בניירת במחלקת המבצעים: הוא טייל לבוש בחולצת שמלת פראדה תחובה לתוך זוג מכנסיים גזורים בצורה מושלמת והיו לו משקפיים עבים עם מסגרת קרן. ביום האחרון של ההתמחות שלה, היא הלכה אחריו למעליות כשהוא יצא לכיוון הבית והזמינה ממנו לצאת לארוחת צהריים. כשדלתות המעלית נסגרו, הוא משך בכתפיו ואמר, "טוב". מוס חיפשה אותו, מצאה, הם יצאו כמה פעמים אחרי זה, אבל בסופו של דבר הרדסטי אמר לה שזה לא יכול לקרות. "את צעירה מדי," הוא אמר. "את צריכה ללכת לחיות את החיים שלך."

חיינו הם סרט המשך של משחקי הרעב, למה כולם מתחרפנים על אליקו?
המשוואה המתמטית הזו תגיד לך מתי להפסיק עם הדייטים ולהתחייב
המייק-אפ המושלם והפריימר שמייתר אותו: 10 מוצרי מאסט מספורה


מוס עשתה את הטיול הראשון שלה לפריז באותו חג המולד והיא מספרת שדיברה עליו ללא הרף עם חבריה. ב-2004 היא נתקלה בו במורד שדרות לארצ'מונט, ובסופו של דבר הם אכלו ארוחת ערב יחד. היא בדיוק עברה לגור דירה עם בן זוג בגילה, בקרוב בעלה, והם חלקו גור כלבים. ב-2013, הנישואים האלה התפרקו. באותה שנה, הרדסטי הגיע לפייסבוק כדי לאחל לה יום הולדת שמח. "היינו בלתי נפרדים מאז", אמר מוס. הם התחתנו ב-2017, כשהיא הייתה בת 36 והוא בן 54.

מוס והרדסטי שניהם נראים טוב. הרדסטי בעל שיער כסף מבריק שמטאטא את מצחו, ומוס מתהדרת בסבך תלתלים פרוע. הם ישבו זה לצד זה במשרד שלהם בלוס אנג'לס, שיקים ובלבוש תואם - הוא בטרנינג לבן והיא בסוודר אפור מנומר. כששאלתי איך הפרש הגילאים משפיע על המשיכה שלהם, והאם זה הפך את הדינמיקה שלהם למרגשת יותר, שניהם צחקו. מוס הניחה יד על כתפו של הארדסטי, והם הביטו זה בעיני זה. "בטח," היא אמרה. "כן," הוא הסכים. "לתאר ספציפית מה זה קצת" - שניהם הסמיקו - "אישי".

הם מודעים לכך שאנשים בעולם עשויים להסתכל במבט עקום על מערכת היחסים שלהם בהתחשב בכמה צעירה הייתה מוס כשהם נפגשו. כמה שבועות לפני המפגש הזה, התפרסמו ידיעות שהסטנדאפיסט דיין קוק, בן 51, התחתן עם מדריכת פילאטיס בת 24 בשם קלסי טיילור; הזוג התחיל לצאת כשטיילור הייתה בת 18. בתגובות, כמה קראו לקוק טורף, מה שרומז שטיילור היה קורבן שלא מדעת. "קצת מעליב", אמר מוס. "זה מניח שהבת ה-24 הזו אינה אישה בוגרת ושלמה ושהיא לא יכולה לעשות את הבחירות שלה ולכן היא איכשהו מבולבלת או קורבן. זה ממש לא חייב להיות זה". היא מצביעה על עצמה "וזו הוכחה שזה לא חייב להיות ככה."

פערי גילאים. ShutterStock
פערי גילאים/ShutterStock

במהלך השנים האחרונות, מערכות יחסים בין פערי גיל נבדקו באובססיביות, ושום ניסיון להתחקות אחר ההיסטוריה של הטרנד לא יהיה שלם בלי דיון בפוסט ויראלי משנת 2019 על ליאונרדו דיקפריו. באותה שנה, מישהו עשה גרף שעוקב אחר גילו של דיקפריו לצד גילאי החברות שלו; כאשר דיקפריו עבר את שנות ה-30 לחייו לגיל העמידה, טווח הגילאים של חברותיו מעולם לא הגיע ל-25. התופעה קיבלה שם ("חוק ליאו") ויצרה הרבה צלעות יחד עם קטעי חשיבה רבים המייחסים את ההיכרויות של דיקפריו לפיחות של נשים מזדקנות או לבעיית הסקסיזם של הוליווד או לפסיכולוגיה אבולוציונית בסיסית.

הנחה אחת שנתנה את הטון לחלק גדול מהשיח על פערי הגילאים, הייתה שדיקפריו לא נמשך לנשים האלה רק בגלל שהן לוהטות אלא בגלל שהנעורים שלהן פירושם שהוא יכול בקלות לתמרן אותן. כפי שפרסם אתר האהבה והיחסים YourTango, "בהתחשב בעובדה שנקודת הניתוק של דיקפריו היא בדיוק בתקופה שבה מדעני מוח אומרים שהמוח שלנו הסתיים להתפתח, בהחלט יש מקום לטעון שהרצון לצאת עם צעירים יותר בא מתוך רצון לקבל שליטה".

לכל ההיסטוריה של הוליווד, אמריקאים נהרו לקולנוע כדי לצפותבמערכות יחסים בין גברים בגיל העמידה לנשים צעירות בהרבה. לאורך שנות ה-20 לחייה גילמה אודרי הפבורן דמויות שהתאהבו בהמפרי בוגרט (54), גארי קופר (56) ופרד אסטר (57), פרט לחמש מתוך 26 נערות הבונד הראשיותף, היו צעירות בדו ספרתי מאיש המסתורין שאהבו. בשנת 1979, הגילום של וודי אלן על מערכת היחסים בין אייזיק דייוויס, סופר בן 42 , לבין טרייסי, תלמידת תיכון בת 17 שרק עברה את גיל ההסכמה בניו יורק, יצר מחלוקת כה קטנה שהניו יורקר דיבר על הסרט כ"עבודתו המרגשת והמרחיבה ביותר של יוצר הסרט עד כה", ובקושי הזכיר את הפער חוץ מתיאור חולף של טרייסי כ"נימפה יפה בת 17 עם פה הפוך". רק ב- 2018 בשיאה של תנועת מי-טו, אייזק וטרייסי הפכו ל"זוג הפוסטר למערכות יחסים נצלניות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ליה סיידו עם וודי אלן בפרימיירה של "חצות בפריז" בפסטיבל קאן 2011. GettyImages
ליה סיידו עם וודי אלן בפרימיירה של "חצות בפריז" בפסטיבל קאן 2011/GettyImages

יותר ויותר, אנשים טוענים שכל מערכת יחסים בין אדם בתחילת שנות ה-20 לחייו או אפילו באמצע שנות ה-20 לחייו למישהו מבוגר יותר היא דורסנית מטבעה. כשפלורנס פו הייתה בת 24, היא קיבלה כל כך הרבה השחרות על מערכת היחסים שלה עם החבר שלה דאז, זאק בראף, בן 45, שהיא התייחסה לביקורת במספר ראיונות ובאינסטגרם: "אני מבוגרת מספיק כדי להיות בוגרת ולשלם מסים, אבל אני לא מבוגרת מספיק כדי לדעת עם מי אני צריכה ולא צריכה לקיים יחסי מין?", אמרה. במקרה אחר, כשכ-100 בני אדם מתו בשריפה בחתונה במחוז נינוה בעיראק. בפוסט ב-X עם כמעט 5 מיליון צפיות, אישה שמזדהה כפמיניסטית ​​טענה שהטרגדיה האמיתית היא שהכלה הייתה בת 18 ובעלה בן 27. "החתונה מעולם לא הייתה צריכה לקרות מלכתחילה", כתבה. "היא איבדה את כל משפחתה בשריפה והאדם היחיד שנשאר לה הוא טורף".

הזעם על פער הגילאים, בחלקו, מייצג את שיאו של שינוי בעמדות הליברליות. ב-1978, גור וידאל נאם בעצרת לתמיכה בשני תריסר גברים שהואשמו בהטרדת ילדים. כפי שציין ג'סי ווקר, וידאל קרא תיגר על עצם הרעיון של אונס סטטוטורי והציע שהגבול בין צעירים לצעירים מדי צריך להיות גיל ההתבגרות - לא טענה שהייתם שומעים כיום מאינטלקטואל ציבורי. כמו כן, קשה לדמיין פמיניסטיות רבות מהגל השני או השלישי חושבות על החברות לשעבר של דיקפריו כקורבנות חסרות אונים רק בגלל שהן היו בשנות ה-20 לחייהן כשיצאו איתו. כפי שניסחה זאת פעם גלוריה סטיינם, "אם פמיניזם אומר משהו, זה אומר לקחת אחריות על עצמנו. זה לא 'נשים כקורבנות' אלא נשים שמסרבות להיות קורבנות". הגילויים של Me Too חותרים את ההיגיון הזה, ומראים שגברים חזקים, מוגנים על ידי המוסדות שהם שלטו בהם, עלולים לפגוע אפילו בנשים החזקות והאינטיליגנטיות ביותר.

השיח על פערי גילאים, שמכוון בעיקר לגברים מבוגרים שיצאו עם נשים צעירות יותר, צמח מתוך הדאגה של התנועה בהפרשי כוח ובכפייה והסכמה. אבל זה גם עומד בסתירה לאתוס הליבה של Me Too - "מאמינות לך" - שמרגיז נשים שאין להן תלונות על מערכות היחסים שלהן, אבל גם אם הן אומרות שהן מאושרות, מבקרי פער הגילאים לא מאמינים להם.

זוג עם פערי גילאים. ShutterStock
זוג עם פערי גילאים/ShutterStock

אן, סופרת פמיניסטית, ופרד, מפתח נדל"ן ב-DC, התחילו לצאת בספטמבר 2020, בימיה הראשונים של המגיפה; היא הייתה בת 25, הוא בן 56. (שניהם ביקשו להשתמש בשמות בדויים.) הם היו מאץ' ב-Hinge, פלירטטו בטקסט, עברו בדיקת קורונה ונפגשו. כשהחיים הרגילים שלהם מושהים, היה להם זמן ומרחב לשקול כיצד לבנות חיים משותפים מחוץ לגבולות האופייניים של רומנטיקה הטרונורמטיבית. לפרד כבר היו ילדים, והוא עבר כריתת צינור זרע שנים קודם לכן. ג'יין ידעה שהיא רוצה להיות אמא מתישהו, ולכן הם יכולים להעלות על הדעת חיים שבסופו של דבר יכללו חייהם גם שותפויות אחרות. "אנחנו מבינים איך אנחנו תמיד יכולים לאהוב אחד את השני וגם לתת אחד לשני מספיק מקום למצוא אנשים שיכולים לספק צרכים אחרים", אמרה ג'יין.

אתגרים מסוימים הופיעו כשהעולם נפתח בחזרה - "הייתי צריכה להוכיח לאנשים שאני אוהבת, שלא מנצלים אותי", אמרה ג'יין. "חבר אחד שאל אם פרד משלם לי שכר דירה". (הוא לא.) משפחתה דאגה, במיוחד בשלב מוקדם, אבל החששות האלה דעכו עם הזמן. השיפוטים הקשים ביותר הגיעו מאנשים זרים. לפני כמה חודשים הם היו בחופשה בחוף בדלאוור; בארוחת ערב לילה אחד, אישה שיכורה בגילו של פרד ניגשה לשולחן שלהם עם קבוצת חבריה ושאלה אותו, "זו הבת שלך?" ואז היא אמרה, 'זה מגעיל. אתם צריכים להתבייש בעצמכם. היא צעירה מדי בשבילך.'" חבריה נאלצו למשוך אותה משם. ג'יין נכנסה לשירותים ובכתה. "אני כל כך בטוחה שזו אהבה," היא אמרה, "לא מגיע לי שיעשו לי סלאט-שיימינג", אמרה.

ג'סטין להמילר, פסיכולוג חברתי וחוקר במכון קינזי, החל לחקור מערכות יחסים של פער גילאים של עשר שנים או יותר בעידן. בדומה לזוגות הומוסקסואלים ובין-גזעיים, הוא גילה שאנשים במערכות יחסים אלו חשו נשפטים. "כשאנשים רואים פער גילאים, הם נוטים לדמיין שיש בזה משהו לא שוויוני מהותי - שבן הזוג המבוגר רוצה מישהו שהוא יכול לשלוט בו ולבן הזוג הצעיר יש בעיות אבא או שהוא סתם מחפש כסף." אומר להמילר.

לפעמים אנחנו לא אוהבים באופן אינסטינקטיבי מה שאנשים אחרים עושים רק בגלל שזה שונה ממה שבחרנו לעצמנו. "אנשים מחפשים פיסות מידע פשוטות שבהן הם יכולים לשפוט מבלי לשקול את כל הניואנסים במצב הזה", אמר להמילר. "אבל ניצול יכול לקרות בכל מערכת יחסים, ללא קשר לגילם של בני הזוג, והעובדה שמישהו יכול להיות מבוגר יותר ואולי יש לו יותר כסף, לא אומר שהוא זה שמחליט את כל ההחלטות."

זוג עם פערי גילאים. ShutterStock
נראה לכם שהוא מחליט את כל ההחלטות?/ShutterStock

וגם אם בן הזוג המבוגר מבצע את הרבה החלטות, או חלק מהן, זו לא בהכרח התעללות. בעל טור ייעוץ מיני, דן סאבאג', מבוגר מבעלו ב-7 שנים וב-22 שנים מהחבר שלו מסביר את זה ככה "אנחנו פרימטים אובססיביים לסטטוס, אובססיביים לכוח, שתמיד הולכים אחר שליטה - חברתית וגם ביחסים הבין-אישיים שלנו", אמר. "אין קשר בין אישי ללא הבדלי כוח, ללא יתרונות או חסרונות בשני הצדדים. ואם אתה רוצה לתקן את זה, או לבטל את זה, אתה צריך לחסל את יחסי האנוש".

מורגן, מטפלת בעיסוי בת 30 כותבת על משיכתה לגברים מבוגרים. כשגדלה, היא סיפרה לי, היא פגשה את אביה רק ​​כמה פעמים. הרצון שלה בדמות אב, מסביר מדוע היא תמיד נמשכה לגברים בגילו של אביה. היא נכנסה למערכת היחסים הראשונה שלה עם פער גילאים רק אחרי שמלאו לה 21, אבל החבר שלה היה בן 54. הם הכירו באינטרנט, הוא עזר לה לעבור לניו יורק, שם היא התחילה לסמוך עליו שיגיד לה מה לאכול ומה ללבוש, לקבוע לה פגישות כשהיא חשה חרדה. בהתחלה, היא אמרה, זה הרגיש נפלא, אבל אחרי כמה שנים זה הפך להיות מחניק. "לא צמחתי כאדם", אמרה. ובכל זאת, כשהיא מסתכלת אחורה על מערכת היחסים, שנמשכה כמה שנים, היא לא מרגישה מנוצלת. "ידעתי מה אני רוצה, וקיבלתי את מה שרציתי, בין אם זה בריא או לא", אמרה "והעובדה שאנשים שונאים את זה גורמת לי לאהוב את זה אפילו יותר, אם להיות אמיתית איתך." כיום, היא נמצאת במערכת יחסים נוספת של פער גילאים - עם אישה בת 20 - שגם היא גדלה בלי אבא. "אני יודעת שאני מגשימה לה משהו שהיא גדלה עליו ומתגעגע אליו", אמרה מורגן. "ולא אכפת לי, כי זה גורם לי להרגיש חשובה." וזה גם מדליק אותה. "אני אוהבת את הטאבו שבזה."

שותפים צעירים אחרים דיברו על הנוחות, היציבות והחוכמה שבן זוג מבוגר יכול לספק. טום דלאבן, 60, מעצב פנים ועורך, התחתן לאחרונה עם מקס ריס, בן 33. הם הכירו בשיעור יוגה בווילג' כשריס היה בן 24. "אני אף פעם לא ארצה שתפספס משהו", אמר דלאבן לריס לפני כמה ימים. הם התרווחו על שטיח לבן מפואר בסלון דירתם בווסט וילג'. דלאבן גר שם מסוף שנות ה-90. ריס כבר הבין כמה דברים כשהם נפגשו: הייתה לו עבודה, הוא היה בטיפול. ובכל זאת, דלאבן אמר, "אני שואל את מקס לפעמים, כי החיים שלי מסודרים בצורה מסוימת, 'החיים שלנו נותנים לך את מה שאתה רוצה? אתה רוצה לעשות את זה אחרת?'" כשהם התחילו להיות רציניים, הוא נזכר ששאל את דלאבן אם הוא רוצה להביא ילדים לעולם -זדלאבן אמר שהוא פתוח אבל הציע להם לחכות עד שריס יהיה קצת יותר מבוגר. "הייתי מאד בטוח לגבי זה בגיל 24. עכשיואני בן 33, ואני לא רוצה ילדים עדיין. הוא תמך לא משנה מה", אמר ריס. שנה וחצי אחרי שהם התחילו לצאת, הוא הקים חברה להפקת אירועים: "תאר לעצמך שאתה צעיר וחסר ניסיון ואז יש מאחוריך מערכת תמיכה כל כך תומכת בזמן שאתה בונה עסק. הוא נתן לי הדרכה לאורך כל הדרך בעשר השנים האחרונות".

יש גם פינות מסוימות באינטרנט שבהן גברים שמעדיפים נשים צעירות מודים ללא מבוכה שהם רוצים בני זוג תמימים וניתנים לעיצוב. ב-TikTok ויראלי אחד, בחור חסון בן 29 מתנשא מעל ילד קטן בן 19 כשהוא אומר למראיין שהוא "אוהב אותם צעירים" כדי שיוכל "לאמן אותם להיות האישה המושלמת". אנדרו טייט, אישיות יוטיוב שסחר בבני אדם לכאורה, הוא חסיד בולט של אסכולה זו. לטייט יש כלל שהוא לא ייצא עם אישה מעל גיל 25. "ככל שבחורה צעירה יותר, כך היא עברה פחות שטויות עם גברים והיא רכה יותר", הכריז פעם. "כשאתה מקבל בחורה בת 30, כמה זין עברו עליה?"

אלן, מנהל השקעות לשעבר, אמר כי הוא מוצא נשים צעירות יותר נחשקות בין השאר משום שאין להן "מטען". הוא היה בן 56 ולאחרונה נפרד מאשתו הראשונה כשהכיר את אשתו הנוכחית, קארי, אז בת 23, ב-1998. הוא ניסה לצאת עם נשים בגילו, אבל הוא גילה ש"הן נפגעו בגלל בעל זרקו אותם וברח עם אישה צעירה יותר או שהיו להם בעיות עם הילדים שלהם". חלקם נאלצו לדאוג להורים מזדקנים: "הרגשתי רע עם המצב שבו היו הנשים האלה, אבל לא רציתי לקחת אחריות כזו". הוא הרגיש שהרצון שלו במישהי צעירה יותר הוא פשוט טבע אנושי. "בכל חיי מעולם לא פגשתי בחור שהתנגד לזוגיות או לדייט או מה שזה לא יהיה עם אישה צעירה יותר", אמר. היום, הוא וקארי עושים פודקאסט, תוכנית יוטיוב ומנהלים גם קהילה בפייסבוק, שכולם נקראים "סיפור אהבה של פער גילאים". אחת המטרות שלהם היא לתקן את מה שהם רואים כדברי שטנה נרחבים כלפי זוגות עם פערי גיל.

אחת היוצרות הפוריות מבין מבקרי פער הגילאים, היא ג'וסלין אליס, מוזיקאית בשנות ה-30 המאוחרות לחייה שמכנה את עצמה "נערת פער הגיל" ב-TikTok. אליס יצרה יותר מ-100 סרטונים על זוגות עם פערי גיל בהוליווד. בפוסט טיפוסי, היא מופיעה מול רקע תמונה של בני הזוג ואומרת משהו למשל על סלין דיון ובעלה המנוח, רנה אנג'ליל, שהיו נשואים 21 שנים, עד שאנג'ליל מת מסרטן. "למרות שסלין לא מסכימה שזה לא בסדר, אני הולכת להעלות את זה", אומרת אליס לפני שציינה שהשניים נפגשו כשדיון הייתה בת 12 ואנג'ליל היה המנהל שלה בן ה-38. (הזוג אמר שהם התחילו לצאת כשדיון הייתה כבר בת 20.)
כשאליס עצמה הייתה בת 14 ותלמידת חטיבת ביניים, מורה התעלל מינית, רגשית או פיזית בה, ובלא פחות מ-200 תלמידים. לאחר חודשים של גרומינג, אמרה אליס, המורה הזמין אותה לטיול לא רשמי בבית הספר, שם הסיר בכוח את החלק העליון שלה וחשף את שדיה לעיני מספר תלמידים אחרים. שום דבר אחר לא קרה ביניהם, אבל היא נשארה צמודה למורה במשך שנים והמשיכה לבקר בכיתה שלו לאחר שסיימה את לימודיה. שנים לאחר מכן, בעיצומה של תנועת Me Too, היא וקורבן נוסף של המורה פנו למשטרה.
בפברואר 2021 הוא נעצר, אך כמה ימים לאחר מכן הוא התאבד. חלק מהקורבנות חשו הקלה שלעולם לא יצטרכו להתמודד עם המתעלל שלהם בבית המשפט, אבל אליס הייתה הרוסה. "חיכיתי מאוד להסתכל לו בעיניים כאישה בוגרת", אמרה. היא החלה ליצור את סרטוני ה-TikTok שישה חודשים לאחר מכן. "אם אני לא יכולה להזעיק את האיש שהתעלל בי ישירות, אני לפחות אצביע על אחרים. אני פשוט חושבת שזה תמיד מדאיג, לא משנה מה, כשאנשים מבוגרים יוצאים עם מישהו שהמוח שלו אפילו לא התפתח לגמרי" אמרה.

זהו פזמון נפוץ בקרב מבקרי פערי גיל. גיל ההסכמה החוקי משתנה לפי מדינה, בין 16 ל-18. אבל כפי שאליס ואחרים רואים זאת, זה שמישהו טכנית בגיל ההסכמה לא אומר שהוא בלתי אפשרי לניצול. בן כמה בדיוק הוא מבוגר מספיק הוא עניין של ויכוח. "לנשים בשנות העשרים לחייהן אין את היכולת להסכים לפעילות מינית עם גברים בשנות השלושים לחייהם", נטען בציוץ שנדון בהרחבה. עבור אליס, הסף הוא 25. "כלל האונה הקדמית", היא קוראת לזה בסרטון אחד, בהתייחסה לתיאוריה לפיה המוח אינו "מפותח במלואו" עד שאדם מגיע לגיל 25.

הרבה לפני שהייתה זעקה נגד גברים מבוגרים שיצאו עם נשים צעירות יותר, ואלרי גיבסון, שהייתה כתבת מין ומערכות יחסים בעיתון טורונטו סאן, צינה כי "נשים מבוגרות שיוצאות עם גברים צעירים זוכות לבוז". המונח "קוגרית", שזכה לפופולריות בספרה משנת 2001 בשם זה, שיקף את הנטייה של התרבות שלנו לתפוס נשים כאלה כטורפות, בעוד לגבר מבוגר שיוצא או מתחתן עם אישה צעירה אין שם מיוחד - זה רק גבר. היום, התרחש מהפך. חלק חוגגים את מדונה ושר על כך שיש להם חברים במחצית גילן וטוענים שכל ביקורת על מערכות היחסים הללו מסתכמת בשנאת נשים. "זה בערך המהלך הכי רוקנרול ששתי האייקונים הנשיים האלה יכלו לעשות", אמרו, ואם תשאלו את להמילר הוא יגלה לכם שבמחקרו גילה שנשים מבוגרות במערכות יחסים עם גברים צעירים אלה המרוצים ביותר מבין כל הזטגטצ בזוגות עם פערי גיל. כמה מדענים חברתיים משערים שאולי הנשים היו מרוצות כי הן יכלו לתקשר עם גברים בתנאים שלהן לשם שינוי.

אישה כבת 50 נפרדה מבעלה הראשון, איתו יש לה שני ילדים, לפני שש שנים. כשהחלה לצאת שוב, היא לא התלהבה ממה שהגברים בגילה מציעים. "או שהוא גרוש מריר להפליא שרוצה ללכלך על אשתו לשעבר כל היום או שאת מקבלת פאקבוי זקן שיש לו שותפים לדירה", אמרה וצחקה. "לא תודה." ואז היא פגשה
מתכנת בן 25, במסיבה. הוא מעולם לא שקל מערכת יחסים עם אישה מבוגרת לפני כן; ב-Bumble, הוא סינן כל אדם מבוגר או צעיר יותר משנתיים עד שלוש ממנו. אבל הוא אהב את ההצעה של הואנג לבילוי הראשון שלהם. . מאז הם הלכו לברנינג מן ביחד פעמיים. בספטמבר הם היו מאורסים. "בעלי לשעבר היה מה שהייתי צריכה כשרציתי להביא ילדים לעולם ולנהל חיי משפחה", היא אמרה לי. נאש לא רצה ילדים: "הוא לא איש משפחה. הוא איש הרפתקאות. וזה מה שאני רוצה לשארית חיי".

בתחילת מערכת היחסים שלהם, כמה מחבריה הביעו ספקנות, ושאלו מה יקרה אם נאש יחליט שהוא רוצה ילדים בכל זאת. היא מצא את השאלה מעליבה. כפי שהיא ראתה זאת, השאלה מרמזת שאישה יכולה להביא ערך למערכת יחסים רק "אם היא יכולה להתרבות". אמה שואלת אותה לעתים קרובות, "למה שהוא ירצה להיות איתך?" "היא מאוד מודאגת מכך שהוא יעזוב אותי ושאני אהיה בודדה כשאהיה זקנה", הסבירה. בכל פעם שהם דנים בזה, היא אומרת לה את אותו הדבר: "תראי, אמא - מישהו בגילי יכול גם לעזוב אותי. הוא גם יכול למות. אי אפשר לדעת מה העתיד יכול להביא". ובכל זאת, היא לא חפה מדאגות משלה. לעת עתה, כפי שהיא ניסחה זאת, הם "נראים די טוב ביחד", אבל היא תוהה כמה זמן זה יהיה נכון. בנתיים היא אוהבת לקרוא ראיונות עם בריז'יט מקרון, שבגיל 70 מבוגרת מבעלה עמנואל ב-24 שנים: "בכל פעם שהיא מדברת על פער הגילאים שלהם, היא אומרת משהו כמו, 'אני יורדת כל בוקר עם הפנים הישנות שלי. והוא יורד כל בוקר עם נעוריו ויופיו. ככה זה. ואנחנו מאושרים".

ארדסטי אומר שאחת החרטות הגדולות בחייו הייתה לומר למוס שהיא צעירה מדי בשבילו. "האינסטינקטים שלי אמרו לי שהיא הולכת להיות האחת", אמר. אבל הוא הרגיש שהעולם עלול לשפוט אותו. "הייתי פחדן," הוא אמר. "אני באמת חושב על זה, דווקא בגלל הזמן שהפסדנו, ובגלל שיש רמה של עצב במערכת היחסים שלנו", הוא מודה.

מה שכל הזוגות עם פערי גילאים יודעים - הוא שהפרש הגילאים שלהם אומר שהם כנראה לא יקבלו זמן רב ביחד כמו זוג באותו גיל "ההערה היחידה שלי", אמר לי חבר אחד במערכת יחסים של 12 שנים עם פער גילאים, "זה שזה שונה בהרבה כשאתה בן 51 והוא בן 63 מאשר כשהיית בן 38 והוא היה בן 50. פתאום נוצר צורך דחוף לדבר על סוף החיים, הנחיות סופיות וביטוח לאומי. אם לזוג יש ילדים, בעיות אלו עלולות להרגיש דוחקות יותר.

ויצה הייתה בת 55 ואלמנה כשהכירה את בעלה השלישי, נורמן, בטורניר טניס בסאן סיטי סנטר, פלורידה. הוא היה בן 83, אבל היא לא ידעה את זה. היא התרשמה מהמשחק שלו על המגרש, וכשהתקשר אליה כדי לבקש ממנה לצאת לארוחת ערב, היא אמרה "כן". הוא היה קולונל בדימוס בחיל האוויר, והיא הופתעה מכמה הוא אינטליגנטי, מדויק, עקבי. היא לא הייתה מודאגת כשגילתה את גילו. כשגדלה ברומניה, היא הייתה קרובה אל סבה. "אז הכבוד והאהבה באו לי באופן טבעי", אמרה. הם התחתנו שנה אחרי שנפגשו. בבוקר חתונתם הם שיחקו טניס, התקלחו ואז הלכו לכנסייה. הם אהבו ללכת לאופרה ולצפות יחד בטלוויזיה, להחזיק ידיים על הספה בבית. היא תמיד ידעה שהוא כנראה ימות ראשון, וכשמלאו לו 90, היא ערכה חגיגה ענקית והזמינה את כל החברים והקרובים שלהם. "זה היה יום נפלא", אמרה. הוא הפתיע את כולם בכך שחי עוד 13 שנים. הוא היה עצמו עד הסוף, היא אמרה: "מהרגע שהכרתי אותו ועד שהוא מת, לא היה חלק בגופו או באינטליגנציה שלו שלא עבד".

יום אחד, כשהיה בן 103, הוא שכב במיטה ולא הגיב לה. היא הזמינה אמבולנס. הם היו ביחד 21 שנה, ואלה היו נישואים נפלאים, סיפרה לי ויצה. היא מתגאה, היא מספרת, בתחושה שבאהבתה אולי סייעה לו לחיות זמן רב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully