זוג סטרייטים במיטה. ShutterStock
ShutterStock

חדירה היא כבר לא סמן של סקס - כבר מזמן אין דבר כזה "בתולה"

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 9:20

Gen Z כבר הגדיר מחדש התנהגויות אנושיות קדומות מסוגים שונים, ובעשור הזה שבו הכל פתוח ומקובל לא רק בסקס - אפילו זהות מגדרית הפכה להיות מזמן עניין של בחירה - עכשיו הצעירים מבטלים את המושג שלדבריהם כבר אינו רלוונטי בעידן הלהט"ב - "בתולה"

בני הזוג שעושים סקס בטבע/kaylee_killi0n

רק 56% מהנשאלים מדור Z, בגילאי 18 עד 26 אומרים שקיימו יחסי מין, לפי סקר שנערך על ידי Business Insider- אבל הם לא מחשיבים את עצממם כבתולות במובן המסורתי של המילה.
"ישנן דרכים רבות לראות בתולות כמו שיש דרכים לראות סקס", אמרה זומרית אחת בראיון: "המשמעות של סקס עבור כל אחד תהיה קצת שונה, במיוחד בהתבסס על המגדר או הנטייה המינית".

מסורתית, אובדן הבתולים התייחס באופן לפעולת החדירה של פין אל פות, ולא היווה שאלה, אבל עם יותר מרבע מהדור Z שמזדהה בתור LGBTQIA+, זה קונספט שהפך מאד מעורפל. המורה הביסקסואלית סשה רוברטס, בת 20, אמרה שהיא נמצאת ב"לימבו של בתולות" כבר חמש שנים. רוברטס הייתה פעילה מינית עם נשים בשנות העשרה שלה והחלה לצאת עם גברים רק ב-2022.

הלכתי הביתה עם דייט - מה שראיתי בחדר האמבטיה שלו זעזע אותי
"אולי נשך אותי שימר, אולי קרס אותי ברונזר": השיזוף של ביבי
"תוך חצי שנה את נשואה לו" הטיפ המוזר של פמלה אנדרסון

זוג סטרייטים במיטה. ShutterStock
יש עוד דרכים לעשות סקס/ShutterStock

"היו כל כך הרבה אנשים שאמרו לי, 'את בתולה עד שקיימת יחסי מין עם גבר'", אומרת רוברטס. "אבל במציאות, אני מקיימת יחסי מין עם נשים מאז שאני בת 15 - כל הסקס הזה לא נחשב?" היא שאלה. "הם לא קרו מעולם?. כולם מקיימים יחסי מין בדרכים שונות, כולם מזדהים בדרכים שונות דרך מגדרים שונים וכולם מתחברים בדרכים שונות - אין לי דרך לכמת את זה", הוסיפה, ואמרה שלא מפריע לה שאין נקודת זמן מסוימת שהיא יכולה להצביע עליה כעל הרגע שבו איבדה את בתוליה. "אין לי שום דרך להגיד, 'כן, זה היה אז. זה מה שגרם לך לאבד את הבתולים שלך'".

היא לגמרי לא לבד - זומרים רבים מאמינים שהבתולים שימשו בעיקר ככלי לשיימינג ולמשטור פעילות מינית של אנשים ונשים במשך מאות שנים - וחושבים שהגיע הזמן לבטל את הרעיון כולו עב אי רלוונטיות.

"זה מונח מסובך", אומרת דניאל בצלאל, מחנכת מינית ומנחת פודקאסט על מיניות "זה מגיע עם הרבה מטען. זה שימש כדרך להרתיע נשים מלקיים יחסי מין לפני הנישואין.וגם, גברים רבים חשו בושה אם נותרו בתולים מעבר לגיל מסוים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
זוג סטרייטים במיטה. ShutterStock
חדירה זה כבר לא סמן לשום דבר/ShutterStock

זומר שלישי מעיד כי למושג הבתולים אין משקל רב בקרב בני גילו, כי בני דורו חופשיים לקיים יחסי מין מכל סוג - או לא לקיים יחסי מין כלל: "אני אפילו לא חושב ששמעתי את המילה בתולה הרבה מאוד זמן", הכריז טימיק וויליאמס, בן 27. "אני לא חושב שזה באמת משנה כבר."

נראה שהרבה זומרים נמנעים ממין לחלוטין, לדברי סו מילשטיין, עוזרת פרופסור ללימודי בריאות בספרינגפילד קולג' במסצ'וסטס, שמאמינה שלמגיפת הקורונה הייתה השפעה עמוקה על השקפותיהם לגבי מין, בריאות ובטיחות. "חלקם ראו את החברים שלהם חולים", אומרת מילשטיין. "אז הם חושבים, למה לי להיות עם זר כשאני לא יודע איפה ועם מי הוא היה?"

לדבריה, נשים רבות מדור ה-Z מעדיפות אוננות על פני מפגש מיני ממשי. 'הן אומרות שלא ממש בא להן לעשות סטוץ כי זה לא נותן להן את מה שהן רוצות. הן משיגות את מה שהן רוצות ממפגשים חברתיים אחרים, מקבלות את היצתר מהוויברטור שלהן', הסבירה מילשטיין. לראייה, טס-מתילד בריאן, בת 22, סיפרה לאינסיידר שלא קיימה יחסי מין כבר חמש שנים, ואמרה: "רבים מאיתנו לא פעילים מינית. אני חושב שזה בגלל שרבים מאיתנו קצת בטראומה". בריאן הייתה במערכת יחסים פוגענית, ולמרות שהיא לא בתולה מבחינה טכנית, היא רוצה לעשות ריקליימינג של המונח: "אני עדיין מחשיבה את עצמי כבתולה רק בגלל שאני רוצה למחוק את כל הסיפור הזה", הצהירה "ואני חושבת שצריך לאפשר לי להגיד, 'טוב, זה לא נחשב'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully