אשה מחייכת במיטה. ShutterStock
ShutterStock

גברים סוערים, נשים שוקטות: מה קורה למוח שלנו באורגזמה

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 9:22

מדענית החליטה לחקור את האורגזמה ואת דרך התבטאותה הפיזית במוח, באמצעות הכנסת אנשים לתוך מכשיר MRI, והבאתם לאורגזמה תוך כדי סריקה. הממצאים העלו פרט מעניין - החלקים ש"נדלקים" בזמן אורגזמה שונים לגמרי בין המוח הגברי לנשי, וזה מסביר הרבה

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

קרולין חווה אורגזמה בלי מגע/karolintsarski

מדענית המוח גרטה הולסטגה החליט למדוד את פעילות המוח במהלך אורגזמה באמצעות MRI. זה לא היה קל כמו שזה נשמע. ראשית, צריך למצוא בית חולים שיאפשר לאנשים להגיע לאורגזמה בתוך MRI. ואז יש את הנושא של איך לגרום למישהו לחוות אורגזמה בתוך מנהרה ארוכה שנועדה לאכלס רק אדם אחד. אבל לגרט היו פתרונות. הוא שכנע בית חולים לאפשר לו להשתמש במכשיר שלהם בשבתות, וקיבל זוגות מתנדבים להתחלף בשכיבה בתוך המכונה בזמן שבן זוגם הושיט יד מבחוץ והביא אותם לאורגזמה ביד, אבל גם זה לא היה פשוט במיוחד כי האדם המאונן את בן זוגו נאלץ להזהיר בדיוק שמונה דקות לפני שיגיעו לשיא בגלל האופן שבו מכשיר ה-MRI מודד פעילות.

אפליקציות אאוט, חיים אין: האהבה הזו פרחה במקום הכי לא רומנטי
העמידה את בתוליה למכירה פומבית וקיבלה הצעת עתק מפוליטיקאי
שמת לב שמתחילים איתך יותר כשאת לא פנויה? יש לזה סיבות מדעיות


מה שגרטה חשפה היה מדאיג בהתחלה - תמונות של המוח הגברי מציגות חלקים ממנו שנדלקים כמו עץ ​​חג המולד בזמן אורגזמה, בעוד אותה תמונה של המוח הנשי הראתה... כלום. בקושי הבהוב. כל אישה שעברה אי פעם אורגזמה יודעת שזה מרגיש כמו זיקוקים, אז למה זה לא הפעיל את תאי המוח הנשי? אם התאים לא פעלו, אולי הם עשו משהו אחר? גרטה החליטה למדוד נטרול בזמן אורגזמה והפעם זה היה המוח הנשי שנדלק, בעוד המוח הגברי לא הגיב. מסתבר שהחלק במוח השולט בשליטה רגשית - דברים כמו פחד וחרדה - פשוט כבה כאשר אישה עוברת אורגזמה.

זוג עושה סקס. ShutterStock
החלק שאחראי על שליטה רגשית כבה בזמן אורגזמה/ShutterStock

אורגזמה עבור נשים היא, מסתבר, "להרפות" - להפסיק להרגיש ולחשוב ולא לתת ללחץ להפריע. זו כנראה גם הסיבה שאישה שלא מרגישה רגועה מספיק, או לא מצליחה להסיח את דעתה ממה שמטריד אותה באותו הזמן כל כך חשובה לנשים אם הן רוצות להגיע לאורגזמה.

מבחינה ביולוגית, כולם עוברים את אותם שלבים. אנו נעשים מגורים, ואז עוברים לשלב הפלאטו של הגירוי, שבו במשך זמן מה אנחנו חווים עוררות גבוהה אך יציבה. משם הגוף עובר למצב אורגזמה, ואז לרגיעה, כאשר הגוף חוזר לקדמותו. מבחינה פסיכולוגית, לעומת זאת, אין זה סביר שכולם חווים את אותן תחושות מכיוון שאורגזמות הן אינדיבידואליות כמו האנשים שחווים אותן.

"זה נראה כל כך קל לגברים" אומרת אחות מהנשים שהתראיינו למחקר הזה "גברים מנסים לדחות את האורגזמות שלהם כמה שיותר זמן; נשים תמיד מנסות לעורר את שלהן. אני לא מכיר אף אישה שכשהיא מרגישה אורגזמה מגיעה, מנסה לעצור אותה. למה שהיא תרצה? נשים חייבות להיות במצב תודעתי מסוים כדי להגיע לשם; אני מניחה שהשוויון הוא שאורגזמות של גברים נראות מהירות יותר משלנו ושהם לא יכולים לחוות הרבה מהן בזמן קצר כמונו.'

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קרולין חווה אורגזמה בלי מגע. karolintsarski, צילום מסך
ללא. מגע/צילום מסך, karolintsarski

אחרת סיפרה כי "סקס עם מישהו חדש, שאני ממש רוצה לשכב איתו אבל עדיין לא, שונה ממין עם חבר ארוך טווח. אני נדלקת יותר, אבל, למרבה האירוניה, כשאנחנו סוף סוף מגיעים לזה, כל מה שאני באמת רוצה זה חדירה. יש לי תחושה עמומה וכואבת בבטן התחתונה וצורך 'להתמלא'.

אישה נוספת מספרת "אורגזמות נרתיקיות משפיעות על אזור גדול יותר - הן מרגישות כאילו גלי עונג מתנפצים על כל הגוף שלי. אורגזמות הדגדגן קורנות כולן מהדגדגן. הם ספציפיים ומקומיים: יותר פיצוץ אופורי שאני מרגישה רק באזור הקטן הזה".

"אני יכול לאונן לאורגזמה דגדגן תוך כמה דקות, אבל אני צריך לדעת ולהירגע עם בן זוג לפני שהוא יכול לתת לי. אני מתרכז, חוסם אותו מהתמונה ומתמקד כולו בתחושה. אני צריך לחשוב עלי, לא עליו". אומרת עוד אחת.

"אורגזמות מין אוראלי הן הטובות ביותר: אינטנסיביות, חזקות ועוצמתיות. לפעמים זה מרגיש כאילו שאר הגוף שלי נעלם וכל מה שנשאר זה האזור הקטן והקטן שהוא הדגדגן. אם מישהו היה כורת לי את היד באותו שלב, לא אדע; כל מה שאני מודעת אליו הוא מה קורה לסנטימטר הזה או פחות של בשר." מסכמת האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully