זוג מתנשק במיטה. GettyImages
GettyImages

"האם סקס בדייט הראשון הוא הסיבה שאני עדיין רווקה?"

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 8:31

סקסולוג מסביר מדוע תיאוריות מיושנות על היכרויות וסקס אינן אוניברסליות כבר מזמן, כולל סקס בדייט הראשון. "אין דבר כזה סקס מוקדם מדי" הוא אומר "את צריכה להקשיב לעצמך ולעשות רק מה שמתאים לך".

דירוג עשר המדינות הכי משוחררות מבחינה מינית נכון ל-2022/@chloeexplains

אישה בת 29 שמחפשת בן זוג בתקווה למצוא בעל להקים איתו משפחה כבר יותר מעשור, שואלת:
אני מנסה לצאת עם גברים שאומרים שהם מחפשים משהו רציני, ואם אני מרגישה חיבור, אין לי בעיה לקיים יחסי מין עם בחור בדייט הראשון או השני. יש לי חברה שאומרת שזו הסיבה שאני לא מוצאת בעל - בגלל שאני פתוחה מדי מינית, ונותנת "יותר מדי, מוקדם מדי" - היא טוענת שגברים צריכים שיאפשרו להם לרצות יותר זמן, ולא לשכב איתם 10 דייטים לפחות. זו לא חשיבה מיושנת?"

הסקסולוג איזיה מקמימי מסכים עם השואלת, ואומר כי לחברה המדוברת יש השקפה קצת פשטנית לגבי מה שיוצר מערכות יחסים מתמשכות, מה גם שהמחקר העכשווי לא תומך בתיאוריה שלה. הוא ממשיך ומסביר שמערכות יחסים מוצלחות יכולות להתחיל במגוון דרכים, כשהוא מכיר הרבה זוגות שקיימו יחסי מין בדייט הראשון או השני והמשיכו לקיים יחסים בריאים ומאושרים לאורך זמן, ואפילו זוגות שהתחילו כסטוץ והחיבור שלהם התפתח לאט לאט למשהו עמוק יותר.

ירד לך? יופי - מסתבר שאנשים מאוהבים הם מטומטמים מכדי לשרוד
תקשיבו טוב: חדר הכושר יכול לספר לכם אם בני הזוג בוגדים בכם
ארוסי ואני עשינו שלישייה עם חברה לפני החתונה - ואז קרה הנורא מכל

זוג מתנשק במיטה. GettyImages
זוג מתנשק במיטה/GettyImages

יש הרבה מודלים של זוגיות - מוצלחים ובלתי מוצלחים תמצאו בכולם
הסקסולוג ממשיך ומסביר כי בכל הנוגע למחקר, יש מעט מאוד שתומך בטענות האנקדוטליות של החברה השמרנית. עם זאת הוא מציין שהיו כמה מחקרים שמראים שזוגות שמחכים עד שהם נשואים לקיים יחסי מין חווים שביעות רצון גבוהה יותר ממערכות היחסים. "אבל, ואני לא יכול להדגיש את זה מספיק, מחקרים אלה הוגבלו וזכו לביקורת בשל הטיה שמרנית".

לא בטוח שיש בעיה - למצוא זוגיות יכול לקחת קצת זמן
מציאת מערכת היחסים דרך אפליקציות היכרויות יכולה להיות מאתגרת ולקחת זמן. זה לא אומר שאת עושה משהו לא בסדר או שיש משהו לא בסדר בגישה שלך - אולי אין סיבה ספציפית בגללה זה מתעכב. אם את מודאגת, ייתכן שיש דפוסים שתוכלי לחקור אצל עצמך, או ללוד לאבחן דפוסים לא מועילים אצל הגברים שאת יוצאת איתם.

רוצה להתקדם? גלי מהו סגנון ההתקשרות שלך
סגנון ההתקשרות (בטוחה, נמנעת, אמביוונטית) שלך הוא חשוב, וכדאי לדעת מהו שלכם, כשמנסים לנתח בעיות במערכות יחסים רומנטיות ולעזור לבנייה של מערכת יחסים בריאה ומתמשכת. סגנון התקשרות הוא כמו האלגוריתם לאופן שבו אנו מתנהלים במערכות יחסים, והכרת סגנון ההתקשרות יכולה לעזור לנו להבין את הצרכים שלנו במערכת יחסים, את אסטרטגיות ההתמודדות שלנו ואת סגנון הקונפליקט שאנחנו נוטים למצוא את עצמנו בתוכו שוב ושוב.

כדי לגלות מה סגנון ההתקשרות שלך, מלאו את אחד המבחנים ברחבי הרשת

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הנה כמה שאלות שכדאי לך לשאול את עצמך (ולענות בכנות)
• האם יש דפוסים חוזר בבחירה שלך גברים שאת נמשכת אליהם?
• האם יש דמיון בין הסיבות לכך שהמערכות יחסים מסתיימות?
• האם את מתחילה לפתח פנטזיות עתידיות מוקדם מדי?
• האם את מרגישה מאוכזבת כשהקשר לא מתקדם למרות ששכבתם?

והכי חשוב, סמכי על עצמך
רוב האנשים יכולים וצריכים לסמוך על השיפוט שלהם לגבי מה עובד בשבילם ומה לא, במיוחד כשמדובר במערכת יחסים. צריך להודות לחברות השמרניות על הדאגה והאכפתיות, אבל לקבל את ההחלטות שמרגישות נכונות עבורך, ומקסימום תמיד אפשר ללכת לטיפול ולקדם את מה שזה לא יהיה שתוקע אותך במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully