אירוע "ספיד דייטינג" בניו יורק. Chris Hondros, GettyImages
GettyImages/Chris Hondros

הו, החרדה: צורת הדייטינג הנחותה ביותר מאיימת לשוב לחיינו

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 9:08

רווקים בניו יורק מגלים לאחרונה שעדיף לפגוש אנשים ב"חיים האמיתיים" מאשר באפליקציות, כי מסתבר שנמאס להם להחליק ימינה ושמאלה. התוצאה המפחידה - הספיד דייטים חוזרים לחיינו, ולא נשקר לכם, זה קצת מפחיד

מי ומה מונוגמיה/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

בליל ינואר סוער, 36 רווקים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם העדיפו להתמודד עם רוחות עזות, גשם שוטף ומזג אוויר חורפי של אפס מעלות, ולהגיע להשתתף באירוע רווקים לוהט ב"חיים האמיתיים", במקום להישאר בבית ולהחליק ימינה ושמאלה מתחת לשמיכה. לפי הניו יורק פוסט, הטרנד הזה הוא לא אחר מאשר הספיד דייטינג, כן כן - זה שכולנו מכירים משנות האלפיים.

מה מסתבר? המוני צעירים בגילאי הזיווג כבר לא מסוגלים לראות יותר את מסך הטלפון, ורוצים לחזור ולהכיר אנשים IRL (in real life): "מאז מהפכת אפליקציות ההיכרויות, ההייפ היה כל הזמן סביב אפליקציות. אבל עכשיו השוק רקמתאזן", אמר המארגן קווין וואנג, בן 28 בעצמו, ל"פוסט". "יש לזה שוק. לאנשים נמאס להחליק". וכך קרה שפאב הסטודנטים רחש מצחוק, תקוות גדולות ואנרגיה תזזיתית.

"זרקתי את החבר שלי אחרי שבע שנים, והוא נתן לי את המתנה הזאת"
מונוגמית סדרתית? הנה 6 סימנים שאת מוכנה לפתוח את היחסים
כל כך פשוט שזה מרגיז: "ככה פגשתי את האהבה הכי גדולה שלי"


מרגו ג'ייקובס, מורה בת 28 מהאפר איסט סייד, החליטה שהיא צריכה להיות "קצת יותר מכוונת" לגבי חייה הרומנטיים השנה, אותם היא מסכמת בעצב במילים "הרבה אפליקציות, הרבה לוזרים ." ג'ייקובס אפילו ניסתה לפגוש אנשים באופן אישי - בשנה שעברה היא ביקשה משני גברים ברחוב את המספרים שלהם, אבל אף אחד מהם לא התרומם לכדי משהו לספר עליו. ואז היא שמעה על ספיד דייטינג באתר 'רדיט' בזמן שחיפשה אלטרנטיבות לאפליקציות. "חשבתי שאני אתן לזה צ'אנס כי זה לא יכול להיות יותר גרוע ממה שקורה עכשיו באפליקציות. וגם אם לא יקרה עם זה כלום, זה בסך הכל שלוש שעות של לילה אחד".

ג'ושוע קורדרו כבר הגיע זו הפעם השלישית לאירוע ספיד דייטינג כזה, ולמרות שעדיין לא היה לו דייט שני עם אף אחת שפגש שם, הוא מעדיף את זה על פני היכרויות און ליין. "אני פשוט אוהב את האינטראקציה פנים אל פנים", אומר בן ה-30 מברוקלין. "אתה מקבל תחושה של האנרגיה, האווירה והגינונים האמיתיים של מישהי - כמו גם תמונה שלמה יותר של מי היא, לעומת פרופיל ותמונה."

אירוע "ספיד דייטינג" בניו יורק. Chris Hondros, GettyImages
עשרה סיבובים של כמה דקות - כולם פוגשים את כולם/GettyImages, Chris Hondros

אירוע ספיד דייטינג כולל באופן טיפוסי כמה סבבים של "דייטים" של כמה דקות, במסגרתם כולם פוגשים את כולן, שבסופם הרווקים יציינו 'כן' או 'לא' לגבי כל מפגש, ואחרי שקלול התוצאות המארגנים מודיעים לכל משתתפ/ת על התאמותיו/ה.

וואנג, שעובד בטכנולוגיה ובשיווק,התחיל את האירועים הללו כיוזמה צדדית כאשר זיהה את הרעב של תושבי ניו יורק להיפגש באופן אישי, במיוחד לאחר המגפה: "אירועים כאלה חוסכים לך זמן ועוזרים לך לעבור דרך הערפול של אפליקציות היכרויות", אמר. עד כה הקבוצה ערכה כבר יותר מ-100 אירועי ספיד דיטינג - והביקוש רק הולך וגדל. "כשאתה פנים אל פנים לעומת היכרויות אונליין, אתה יכול חשוב שיש לך כימיה נהדרת עם מישהו, אבל כשאתם נפגשים, אתה מבין מיד שאין כלום."

גם דירדרה פיי, אשת מקצוע בתחום הבריאות והבטיחות, שעברה לניו יורק מבוסטון, החליטה לנסות ספיד דייטים "בוסטון היא קהילה קטנה יותר, אז הייתי רואה את אותם אנשים בברים והיה קל יותר לומר, 'ראיתי אותך כאן בעבר' - ולהתחיל לדבר".

"אם אתה משתמש באפליקציות היכרויות, אתה צריך להיות ממש טוב בסלפי, במיוחד אם אתה בחור", אמר רווק אנונימי, בן 26 שעובד באבטחת סייבר, "אין לי תמונות טובות, אז אני במצב ממש ממש נורא באפליקציות היכרויות. אני מקבל מעט מאוד לייקים, ואני חושב שהרבה בחורים מקבלים מעט מאוד לייקים". אבל הפחד מלהיות "הבחור הקריפי", מקשה עליו לפנות לנשים ביומיום - וזו הסיבה שהוא מעדיף את השיטה הזו. "הרבה בחורים יפחדו לפנות למישהי באופן אישי כי הם ירגישו שאולי זו הטרדה מינית" אמר, והוא מדווח שפשוט לו הרבה יותר ליצור שיחות באירוע ספיד דייט, בו הוא יודע שכולם נמצאים מאותן סיבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גבר ואישה בדייט. ShutterStock
אנשים מתחילים למאוס בהחלקות/ShutterStock

ג'אנה פרייס, מפיקת וידאו בת 29 מג'רזי, חושבת שזה רעיון מצוין: "אירועים מסוג זה יכולים להיות קצת מביכים, אבל הניסיון שלי היה טוב. זה היה ממש נחמד." היא אמרה 'כן' לשלושה מתוך 10 הגברים שפגשה, 3 גברים שהיא לא בטוחה שהייתה מחליקה ימינה בהקשר של אפליקציה. "לפעמים על המסך את רואה בחור וזה כזה 'הוא לוהט, או שהוא אטרקטיבי בגלל מחסור באפשרויות?' ולפעמים את פשוט בוחרת את האדם הטוב ביותר ברגע", הסבירה בצחוק. "אני תוהה אם שלושת ה'כן' האלה הם 'כן בפועל, אבל את זה נראה אחרי הפגישות." בלי קשר, היא שמחה שיצרה קשרים. "זה פתח לי את הראש," אמרה פרייס. "אני ב-100% חושבת שאני יותר מוכנה לתת לחלק מה'כן' הזדמנות, מאשר אם היינו נפגשים באפליקציה. כשאתה זוכה לדבר עם מישהו פנים אל פנים, אתה יכול לזהות אם יש ביניכם חיבור, אבל אם רק הייתי רואה אותם ולא מדברת איתם פנים אל פנים, כנראה שפשוט הייתי אומרת לא".

לא כולם מגיעים אופטימיים לאירועים האלו - חלקם שבעי קרבות - כמו אישה אחת שמודה שניסתה ספיד דייט בעיקר כי נמאס לה מגברים שמשקרים על הגובה שלהם באפליקציות היכרויות. "אני חושבת שהייתי יותר גבוהה מכולם עד כה", קוננה האישה שגובהה מטר וחצי, שביקשה להישאר אנונימית.

למחרת, קווין הודיע ​​למשתתפים במייל במידה והיה עניין הדדי - היה ערב מוצלח למדי. 18 זוגות מתוך קבוצה של 36 רווקים היו מאץ', ולדייט אחד היו אפילו ארבע התאמות. מצד שני יש גם שלוש נשים וגבר אחד שאמרו 'לא' לכל העשרה. "בכל מקרה, מתחיל שינוי תרבותי באופן שבו אנשים חושבים על איך משיגים דייט כיום", אומר אחד המארגנים. "ונראה לי שנשחק תפקיד בשינוי התפיסה הזו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully