אוהד בוזגלו ומריה. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

מונוגמית סדרתית? הנה 6 סימנים שאת מוכנה לפתוח את היחסים

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 9:07

החשק הלך? הניצוץ כבה? יכול להיות שזה נגמר, אבל גם יכול להיות שאתם צריכים שינוי קטן, או ממש גדול, כמו פתיחת מערכת היחסים, ואפשור התנסות הדדי עם א-מונוגמיה. האם זה מתאים לך בהכרח? לא בטוח. הנה 6 סימנים חשובים

אוהד בוזגלו, אלה אייבינדר/מעריב

לפעמים, אחרי כמה שנים יש סיכוי שמערכת היחסים שלכם עשויה להיות מוכנה להרפתקה של פוליאמוריה. ולפי מומחים לנושא ה"א-מונוגמיה", זה יכול לחלוף בלי שתקחו בחשבון את האופציה ומערכת היחסים עלולה לשאת בתוצאות.

הנטייה לפתוח מערכות יחסים או לחיות חיי זוגיות פוליאמורים הפכה נפוצה יותר ויותר בקרב זוגות אמריקאים, כאשר מחקר שנערך לאחרונה הראה שרוב המשתתפים בסקר בגיל ה-Z נמצאים מבחירה במערכות יחסים פתוחות. מספר פוליאמורים מאושרים שיתפו לאחרונה את חוויותיהם עם מגזין HuffPost, עם ההצעה המהפכנית לצמדים קונבנציונליים: אם אתם מרגישים שהניצוץ עזב את חייכם הרומנטיים שהיו פעם נמרצים במיוחד, אולי כדאי לכם לשקול לבגוד קצת ביחד כדי לרענן.

כל כך פשוט שזה מרגיז: "ככה פגשתי את האהבה הכי גדולה שלי"
"חושדת שאת טובה מדי בשבילו? את כנראה צודקת, ואני יודע"
שק של נחשים? חמש נשים חוגגות יחד הריון מאותו גבר

חושבים שאתם לא מוכנים לצעד כזה? הנה 6 סימנים שדווקא כן:

פוליאמוריה. ShutterStock
פוליאמוריה/ShutterStock

אחד על אחד זה בודד
הסופרת הלא-מונוגמית, שרה סטרוג, אמרה שזה "תמיד הרגיש כמו הקרבה" לצמצם את תחומי החקירה שלה לאדם אחד כאשר התנסתה במערכות יחסים של אחד על אחד. "עד היום, אני עדיין לא בטוחה כמה מהבעיה שלי הייתה מעצם ההגבלה של הקשרים שלי עם אחרים, וכמה ממנה היה כי לא יכולתי אפילו לדבר על הרצונות האלה בלי שיאשימו אותי שאני לא אוהבת. החלק השני אולי אפילו יותר כואב".

המוח שלך הוא יצור סקרן
המורה לפוליאמוריה ליאן יאו אמרה שבעלי נפש הרפתקנית ותיאבון לדברים חדשים אולי גם ירצו לתת לפוליאמוריה צ'אנס "אנשים שמקבלים אנרגיה מלמידת דברים חדשים, בין אם על עצמם או על אנשים אחרים, עשויים להיות פוליאמורים מטבעם", אמרה יאו "מישהו שמת על חידושים, למידה וגילוי עצמי יתאים ממש לא-מונוגמיה." הצעה לנסות שלישיות וללכת למסיבות מין מתוך הרצון לחקור משהו חדש מאפיינות זוגות כאלה, הוסיפה. "אם את אדם הרפתקן, א-מונוגמיה מספקת את הצורך הזה בגדול".

אנשים חדשים נותנים לך 'אנרגיה'
"אם יש לך הרבה אנרגיה לטפח קשר עמוק ואינטימיות עם מספר אנשים, כנראה שיש לך נטייה טובה להיות במערכת יחסים לא מונוגמית", אומרת יאו. "כי זה כן לוקח הרבה זמן ומחויבות להשקיע בהרבה אנשים בצורה כזו. לכן כדאי לך לוודא שאת טיפוס שהיכרויות חדשות לא לוקחות אלא נותנות לה אנרגיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
פוליאמוריה. ShutterStock
פוליאמוריה/ShutterStock

הקשר שלכם מאד חזק
תנאי חשוב לפתיחת מערכת היחסים, ובמיוחד נקיטת צעד גדול כמו א-מונוגמיה צריכה לקרות רק במערכות יחסים שנמצאות על קרקע יציבה "במערכת יחסים בטוחה, אם שני הצדדים סקרנים ליצור קשר אינטימי עם אחרים ורוצים לתת לבני הזוג שלהם את החופש לעשות את אותו הדבר, הם צריכים ללכת על זה", אמרה. "צריך לקחת בחשבון שברגע שפותחים את הקשר, אתה כבר לא יכול להסתמך על העובדה שהקשר הוא בלעדי מינית, רק כדי להוכיח שאתם אוהבים", אמרה. "הקשר ידרוש הגדרה מחדש את האופן שבו אתם אוהבים זה את זו, כי לקחת את הדבר שעליו כל כך הרבה אנשים מבססים אהבה רומנטית. תצטרכו לברר ביניכם על מה מבוסס הקשר שלכם באמת, כשמוציאים מהמשוואה את הנאמנות המינית, ולמצוא מהי האהבה והמחויבות בינכם, בלעדיה".

יש שחיקה מינית
למרות שאתם עשויים לאהוב זה את זה עמוקות, עדיין עלול להתרחש ניתוק מיני, ולהשאיר בלבול וחוסר סיפוק רומנטי. זאכארי זיין, סופר ומומחה למין, מסביר כי הבדלים בחשק המיני של בני הזוג היא גם סיבה נפוצה לפתיחת הקשר. "בדרך זו, האדם עם החשק המיני הגבוה יכול לספק את צרכיו במקום אחר, והאדם עם החשק המיני הנמוך לא מרגיש לחוץ לקיים יחסי מין בתדירות גבוהה יותר ממה שהוא רוצה."

פתיחת היחסים היא לא כיבוי שריפה רגשית
ללכת לפוליאמוריה כמאמץ אחרון להציל מערכת יחסים זה כמעט תמיד רעיון רע, מסכימים כל המומחים. "אני רוצה להזהיר מהרעיון שכניסה לא-מונוגמיה תפתור את הבעיות בזוגיות", אמרה סטרוג. "במקרים נדירים, זה יכול לקרות, אבל סביר להניח שזה יציף יותר קונפליקטים, הרבה לפני שזה פותר משהו. וזה לא יכול להיות רק בגלל שאתה לא רוצה לאבד את בן הזוג שלך או שאתה לא רוצה שהקשר שלך יסתיים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully