מירי לב. מירית קרמן,
מירית קרמן

הדולה של כולנו: מירי לב משנה את חווית ההריון והלידה

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 10:38

מירי לב הפכה לאחת הדולות המפורסמות בישראל עם הרבה עוקבות אינסטגרם שרוצות את עצתה, נטלי אקשטיין עזבה עבודה בהייטק כדי לפתח מוצרי הקלת כאב במהלך הלידה ואחריה. השתיים ,שילדו בעצמן מחויבות לשיפור חוויית הלידה עבור אחרות

שתיהן נשים מצליחות, שתיהן קרייריסטיות, שתיהן התחילו כשכירות, ובשלב מסוים פתחו עסק עצמאי שאותו הן מפתחות מאז, שתיהן חצו רק לא מזמן את גיל השלושים, ושתיהן אימהות לילדים. מירי לב, מי שנחשבת כיום לסמכות המקצועית ביותר בעולם הדולות, פיתחה את המותג Mamahelp, טיפות טבעיות מאושרות על ידי משרד הבריאות להרגעה, שינה, טיפות לפני הריון, לפני לידה ועוד. נטלי אקשטיין, שהחלה כשכירה בעולם ההייטק, אבל ברגע מסוים עשתה תפנית והקימה את חברת "צירים".

מירי לב החלה את דרכה כאחות מוסמכת, ובשלב מסוים נכנסה לעולם הדולות. היא נשואה ומגדירה את עצמה כאימא לשישה ילדים: שלושה מנישואיה, ושלושה נוספים מנישואיו הקודמים של בעלה. אצל אקשטיין, נשואה גם היא + 3, זה הגיע מכיוון אחר. היא הייתה שכירה בעולם ההייטק, אבל ברגע מסוים עשתה תפנית והקימה את חברת "צירים", המשווקת כיום באופן בלעדי את ה-Elle Tens המקל על כאבי הצירים.

לא אמיתי: מחקר צעצועי מין מגלה מה נשים באמת רוצות מהאיבר
הצבעת לאישה? יופי. עכשיו תעשי משהו כיפי בשביל האישה שאת
מי שמביט בי מאחור לא יודע? אלה טכניקות אנאליות שנשים אוהבות


מירי, למה דולה בעצם?
"בגיל 23 כבר הייתי אחות מוסמכת, ורגע לפני שהתחלתי את הסטאז' התחתנתי עם יובל, חודש אחר כך כבר הייתי בהיריון. אבל היה לי עוד מספיק זמן לסטאז' בחדרי הלידה. שם קרה לי משהו לא צפוי. התחלתי להרגיש כאילו אני מתפצלת לשניים. הרגשתי שאני רוצה להיות בשני מקומות בו-זמנית. אני רוצה להיות עם היולדת, אבל אני גם רוצה להיות עם התינוק. כדי לחבר בין שני הרצונות האלה חשבתי שאולי הכי טוב יהיה אם אעבוד כאחות בפגייה. אבל תוך כדי העבודה כבר חלחלה אליי הבנה חדשה: אני עדיין לא מצליחה ליצור את הרצף ואת החוויה הטיפולית והתומכת שיש לי בראש, בחלום ובחזון שלי. אין לי רצף. אני לא מספיקה לבקר כל אחת, לפתח מערכת יחסים עם היולדת. הבנתי שזה עוד לא מספיק. שאני עוד לא נוגעת במה שאני רוצה לעשות באמת. וזה הרגע שהחלטתי להיות דולה וללוות את האישה בכל התהליך."

נטלי אקשטיין. שי הנסב,
נטלי אקשטיין/שי הנסב

נטלי, עזבת משרה בטוחה בעולם ההייטק לטובת עסק כעצמאית. מה גרם לך לעשות את הבחירה הזו?
"כן, להיות עצמאית ולעזוב את התפקיד שכל כך אהבתי ועוד בהייטק ממש לא היה בתוכניות שלי. גם כשפתחתי את "צירים", תכננתי שזה יהיה עסק קטן מהצד. אבל מהר מאוד החברה תפסה תאוצה, ופשוט גדלה. הבנתי שיש פה עבודה במשרה מלאה, ובלב כבד החלטתי לעזוב את ההייטק. כיום אני מנהלת מיזם מצליח ומרגישה מאוד מסופקת. התפקיד שלי היום כמייסדת ומנכ"לית מצריך ממני להשתמש בכל הכישורים והיכולות שלי, ואני מרגישה שאני במימוש מלא של עצמי. אל כל הסיפור הזה הגעתי אל מכשיר ה- Elle Tens אחרי הלידה של השותפה שלי, היא אמרה לי שאני חייבת לקחת אותו גם ללידה שלי אבל הייתי מאוד סקפטית ולא האמנתי שזה יכול לעזור כל כך כמו שתיארה. לבסוף השתכנעתי ואכן התבדיתי. המכשיר היה מחובר אליי 35 שעות ופשוט הציל אותי! מאז אני עושה הכול כדי שעוד נשים תדענה עליו."

איך זה מתחבר עם יומיום שכולל גידול ילדים קטנים?
"לוחות הזמנים הם אחד הדברים הכי קשוחים במקצוע הזה. אני בסטנד ביי כל הזמן" מודה מירי "לידה יכולה לקרות כל רגע. יש אמנם תאריך משוער, אבל בפועל זה יכול לקרות כל רגע, ואני צריכה להיות כל הזמן מוכנה, גם אם זה אומר לעזוב ימי הולדת של הילדים או אירועים משפחתיים. ברגע שיש לידה אני עוזבת את הכול, ויוצאת לתהליך הלידה שזה הדבר הכי טוב שאפשר להיות בו.".

מירי לב. רחלי פרידמן,
מירי לב/רחלי פרידמן

גם את מג'נגלת בין גידול של שלושה ילדים, אחד מהם תינוק, ובמקביל מפתחת מוצרים. זה לא קשה?
"זה לא קל אבל גם מאוד מספק! הידיעה שאני הולכת לישון כל לילה ויודעת שמצד אחד אני אמא מסורה ונוכחת, ומצד שני מצליחה לנהל עסק מצליח, ובמקביל לפתח עוד ועוד יוזמות, מרגשת ומספקת אותי מאוד." מספרת נטלי "בבקרים אני קמה אחרי 3-4 שעות שינה, ובדקות הראשונות לא יודעת איך אני הולכת להחזיק מעמד כל היום, אבל אני כל כך אוהבת את מה שאני עושה, ויש לי דרייב פנימי כזה שדוחף אותי קדימה, ואחרי הקפה של הבוקר אני כבר לא מרגישה את העייפות. הבעיה שלי היא שברגע שיש לי רעיון (וזה קורה לא מעט) למחרת בבוקר כבר תהיה תוכנית עסקית, אחרי יומיים כבר יהיה איפיון, ותוך שבוע הרעיון כבר יקרום עור וגידים. אני לא יודעת לשים דברים על הולד. בגדול אני מנצלת כמעט את כל שעות היממה - פעילה 18 שעות ביום".

יכול להיות שבעתיד הריון ולידה יהיו חוויות נטולות כאבים ונטולות סבל, ויהיו גם מי שיזכרו אותן כחוויות נעימות?
"הכאב שאנחנו מרגישות בלידה הוא הכאב היחיד בטבע שהוא כאב טוב, כי הוא כאב שמקדם אישה לקראת רגע מיוחל. הכאב הוא חלק בלתי נפרד מהלידה ושלא ניתן לנטרל אותו לגמרי, אבל אני מאמינה שצריך לנסות למזער את הכאב, במיוחד אם מדובר בעזרים טבעיים ולא פולשניים. ככל שהאישה תהיה פחות כאובה ככה יהיה לה יותר קל לזוז, לנשום ולקדם את הלידה בצורה מיטבית, וזה בהחלט משהו שצריך לשאוף אליו. וזה בדיוק מה ש"צירים" עושה - אנחנו שמות את הנשים ואת הכאב שלהן במרכז וזה כלי שנותן פתרון מדהים לצרכים שלהן במהלך הלידה. אין סיבה לסבול כך בשנת 2024."

אישה בצירי לידה. ShutterStock
זה לא חיב להיות כל כך כואב/ShutterStock

לעומת המיקוד של נטלי, התפקיד של מירי כדולה מתחיל הרבה לפני הלידה - בליווי של תהליך ההיריון, בקורס הכנה ללידה, בהכנה של הדברים לפני הלידה ואחרי הלידה לאימא ולתינוק. "הלידה מתחלקת לשניים. השלב הראשון הוא בבית, בשלב ירידת המים ותחילת הצירים, או שקורה משהו, ואז התהליך הוא טלפוני: כן לצאת לבית חולים, לא לצאת, מתי לצאת, מתי להדריך את האישה בבית, מתי להפעיל את ה-TENS. בשלב השני כשמגיעים לבית החולים ונכנסים לחדר הלידה, אני מצטרפת אליה פיזית לתהליך, ואני נשארת עד שהיא מרגישה טוב ומתאוששת."

אנחנו בתקופה לא פשוטה עם מלחמה מאוד קשה שלא רואים עדיין את סופה. כיצד לדעתך היא תשפיע על עולם ההריון והלידה?
"כמו אחרי כל מלחמה. יהיה פה בייבי בום מטורף. אני כבר רואה את זה. נשים שנכנסו להריון מתוך הבנה שמשפחה זה הדבר החשוב ביותר ושזה מה שנשאר לנו, ושהכול יכול להיגמר ברגע. אז כמו אחרי כל מלחמה או חורף קשה - יהיה פה בייבי בום שכולם מצפים לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully