אופיר סגרסקי. שרון בנימין, באדיבות המצולמים
באדיבות המצולמים/שרון בנימין

אני אל הורית - איך אני משווקת את עצמי באפליקציית היכרויות? שאלתי מומחה

עודכן לאחרונה: 8.3.2024 / 9:54

אחרי שהייתה במערכת יחסים עם גבר הורי, אופיר סגרסקי יוצאת אל השוק ושמה לב שעצם היותה אל-הורית הוא דיל-ברייקר עבור הרבה מהגברים באפליקציות. איך משווקים את הצדדים הפחות "רגילים" שלנו? מומחה הפרסום גולן נוחיאן מייעץ: איך להציג "מגרעות" באפליקציות

כשחזרתי לחיי הרווקות, בי נשבעתי: לא אחזור לאפליקציות. מפה לשם, נגמרה לי מכסת הלייקים בבאמבל והאוקיי-קיופיד ממחזר לי פרופילים שנופו. הייבול לא רע עד כה, אני לא מתלוננת, ובכל זאת, יש פרט שמעיב על החוויה: רוב הגברים שהאפליקציות מציעות לי רוצים ילדים, עכשיו או בעתיד. זה מעניין, כי מרביתם נראים כחסרים פריטים בסיסיים הדרושים לאבא, כמו חולצה. אני, בכל אופן, לא רוצה ילדים. יש שיקראו לי "אל הורית", אני קצת מתקשה עם המצלול, שמזכיר תרופה בלתי חוקית להרזייה. כך או כך, כשאני מביטה קדימה - הריונות, לידות, קקי גב ואישורי הורים אינם נראים באופק שלי.

בסיבוב הקודם שלי באפליקציות, בגיל 26, לא ראיתי צורך לציין את זה. חשבתי שממילא השאלה לא רלוונטית כרגע. בגיל 31, נראה שיש צורך להניח את הדברים על השולחן. אם בכל שנות קיומי לא ניעור בי הצורך לייצר אדם מגופי ולגדל אותו - קרוב לוודאי שלא ארצה כלל, ומוטב שהאדם שממול ידע את זה, ולא ינסה לשכנע אותי אחרת, למען רווחת הנפש של שנינו.

יום האישה הוא היום הכי מבאס בעולם, ומשהו חייב להשתנות
מתוק בטירוף: ברבי בדמותן של נשים מעוררות השראה
העלילה על הגרוש שהוא "מסוכן" וכמעט הצליחה לקחת את הילדים


התנאי הזה צימצם כמובן משמעותית את קהל היעד שלי, אך מהר מאוד חילחלה אליי תובנה נוספת: גם אלו הנכללים לכאורה בשוק שאליו אני פונה, אלו שרוצים קשר זוגי ללא ילדים, נרתעים נוכח אישה שמחזיקה באותם רצונות. חלקם לא מאמינים לך, חלקם מסיקים שאת דפוקה לגמרי. אני מן הסתם באמת קצת דפוקה, אבל הייתי מעמידה את מידת דפיקותי על 18% ותו לא.

גם אל-הוריות נוספות ששוחחתי איתן העידו שהן סופגות תגובות שיפוטיות, וקארין חברתי, עורכת מילים אלה, אמרה בדרכה הבוטה אך אוהבת: "ברור שיחשבו שאת דפוקה, נועדת ללדת בנים, בעצב". איפשהו, בתוך זוגיות בת ארבע וחצי שנים אולטרה אלטרנטיבית וליברלית, קצת שכחתי שאני חיה בישראל. האם יש לי בכלל מה לחפש מחוץ לקבוצת האוכלוסיה הכוללת שלושה היפסטרים, שלא מן הנמנע כי אוספים גם אוכל מפחים ומנהלים כבר כל אחד מערכת יחסים מרובת-אהבות עם שלוש נשים ומרמיטה?

אולי יש פה בסך הכל אתגר שיווקי. אחרי הכל, כזה הוא העמוד שלנו באפליקציית ההיכרויות - עלון פרסומי לשיווק עצמנו אל מול פרטנרים פוטנציאליים. לכן כנראה המליצו לי שתי נשים שונות להסתיר את כוונותיי בעניין. אני נרתעתי מהמחשבה. מעולם לא הסתרתי חלק כזה או אחר של זהותי מגברים שמצאו חן בעיניי, ואני סולדת מאלו שעושים זאת בעצמם. אולי זה נאיבי מצדי, אבל אני עדיין מאמינה בכנות. דווקא הפרסומאי גולן נוחיאן, בניגוד לשם שאולי יצא לפרסומאים, מסכים איתי. אם זה עלול להיות דיל ברייקר - אדרבא, תצהירי על זה מראש.

"באתרי ההיכרויות אחד המרכיבים המרכזיים אחרי התמונות, זה כנות", הוא אומר. "אם אדם גרוש או לא גרוש, יש לו ילדים או אין לו - הוא צריך להצהיר את זה מהתחלה. יש כאלה שלא אכפת להן ויש כאלה שכן, ואם יגלו את זה יותר מאוחר סתם יהיה מפח נפש, וחבל". המשנה הזו תקפה מבחינתו באותה המידה לפרסום של מוצרים.

@ofirsgerski מזדהה כגרושה מה תעשו ?? הופעות חדשות בביוווו #פרידות #גירושין #רווקות ♬ BGM perfect for item description - Mi-on(みおん)

"אי אפשר לומר על משהו שהוא טעים אם הוא לא, ואי אפשר לומר על חופשה שהיא מהממת אם היעד הוא לא", לטענתו. "את תוכלי לעשות את הקמפיין הכי מדהים ומושקע, אבל המוצר ירד מהר מהמדפים, כי הלקוחות יקלטו את השקר. מהתחלה אני אומר לומר את הכל, ולתת לאנשים לבחור".

השאלה מבחינתו היא לא האם להגיד, אלא איך להגיד את זה. וכאן המקום ליצירתיות. "אפשר לומר 'כן, אני אל הורית, אבל בגלל זה יש לי יותר זמן להשקיע בעצמי' או 'בך', או 'בזוגיות'", הוא מציע. "זה להפוך את היתרון לחיסרון ואת הלימון ללימונדה. תגידי שאת אל הורית, אבל תגידי גם מה יוצא לצד השני מזה. בסוף - וזו אמירה קשה - אבל האפליקציות האלה הן כמו סופר, ואתה נכנס אליהן לבחור מוצרים ששווים לך".

יש שאמרו לי להחליק בכל זאת ימינה מישהו שמצהיר שהוא רוצה ילדים אם הוא מוצא חן בעיניי, כי אנשים לא באמת יודעים מה הם רוצים.
"זה גם נכון. ההבדל בין מוצרים לאנשים, זה שאנשים יכולים לשנות את דעתם. אנשים כן משתנים. אנשים יכולים לצאת בהצהרות ולחשוב 40 שנה שהם X ואחר כך מגלים שהם Y. קורים דברים כאלה. אני מכיר מישהו שהצהיר על עצמו כאל-הורי, היום יש לו 4 ילדים. ולמה? הוא התאהב ופגש את זו שהוא כן רוצה להביא איתה. אז אפשר גם לסייג, ולומר, 'אני אל הורית, אבל לך תדע'".

אבל לפעמים אנשים כן יודעים מה הם רוצים. אני מרגישה שאני יודעת.
"בגלל זה צריך לנסות. לבדוק. אבל בתור התחלה, כנות".

גולן נוחיאן. שרית כץ,
גולן נוחיאן/שרית כץ

אם נוחיאן היה צריך להשוות שיווק אל-הורות באפליקציות לשיווק מוצר דומם, בישראל - זה כנראה היה קפה רג'ואן, שעל פרסומו היה חתום לפני כ-20 שנה. "להכניס לשוק קפה שחור בישראל זו משימה כמעט בלתי אפשרית, כי עלית שולטים בשוק ואנשים רגילים לטעם שלהם", הוא מספר, " אבל אז - הצלחנו לשנות את זה".

כדי לשווק את קפה רג'ואן לישראלים, חיפשו נוחיאן והצוות שלו חיסרון בולט בקפה השחור של עלית, ומצאו. רבים מקבוצות מיקוד בסקרים הביעו אי שביעות רצון מכך שגרגרי הקפה צפים. הפרסומאים הדגישו שבקפה רג'ואן הגרגרים לא צפים, והקהל רוקן את המדפים. "הבעיה", הוא מוסיף, "שהטעם של הקפה לא היה מתאים לחיך הישראלי". והאנלוגיה מונחת לפניכם. טוב, למצוא חיסרון בזוגיות עם ילדים, מבחינתי לפחות, לא יהיה קשה כל כך. יש לי תחושה שגם זוגות עם ילדים, שרצו ילדים, לא יתקשו למצוא חסרונות.

אם אנחנו כבר בטיפים שיווקיים, אז באופן כללי, מה טעות השיווק העצמי הנפוצה ביותר שאתה נתקל בה בשוק ההיכרויות?
"להיות בנאלי. לכתוב את מה שכולם כותבים. אנשים לא מחפשים אנשים אפורים, אלא צבעוניים. אלה שכותבים 'אוהב ים, חופש, שקיעות' - זה שטויות במיץ עגבניות. מה מיוחד בך? אם אני נכנס לאתר כזה עכשיו, אני כותב 'כל יום שני אוכל שווארמה'. זה אף אחד לא כתב, אני בטוח. אז גם כנות, וגם שוני, ייחודיות. תכתוב משהו שכמעט אי אפשר להגיד על אף אחד אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully