מרלין מונרו. Baron, GettyImages
GettyImages/Baron

את יכולה להגביר את המגנטיות שלך בקלות: "אפקט מרילין מונרו"

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 7:47

מהו ביטחון עצמי? האיכות החמקמקה הזו אמנם נראית מקרית, אבל למעשה קשורה לכמה אלמנטים פנימים וחיצוניים, שאת חלקם אפשר לייצר. קוראים לזה "אפקט מרילין מונרו", וככה מפעילים אותו

מי ומה מונוגמיה/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

מהו ביטחון עצמי? האיכות החמקמקה הזו שבאה והולכת ונראה שאין לנו עליה שליטה, זו שגורמת לנו יום אחד להרגיש על גג העולם וביום אחר לרצות להתחבא מתחת לשמיכות ולא לצאת לעולם, אמנם נראית מקרית, אבל למעשה קשורה לכמה אלמנטים פנימים וחיצוניים, שאת חלקם אפשר לייצר. קוראים לזה "אפקט מרילין מונרו", הקרוי על שם הכוכבת ההוליוודית המנוחה האייקונית, שכבשה את העולם בכאריזמה שלה. לנורמה ג'ין מורטנסון, הידועה בשם מרילין מונרו, הייתה היכולת הייחודית להחליף בין האני היומיומי שלה לבין דמות הכוכבת הכובשת - יכולת שהפכה אותה לסנסציה בינלאומית. איימי גרין, אשתו של הצלם האישי של מונרו, טבעה את המונח כדי לתאר את השינוי המדהים הזה.

תופעה זו "אפקט מרלין מונרו" - מדגישה את כוחם של ביטחון עצמי ואת היכולת שלנו לשנות את האופן שבו אחרים תופסים אותנו. יישומיו המעשיים בחיי היומיום של אפקט מרילין מונרו, והמדע מאחורי יעילותו קשורים לשפת הגוף שלנו, ומבוססת על הרעיון ששינוי שפת הגוף והקרנת ביטחון יכולים להשפיע באופן אינסטינקטיבי על איך שאחרים רואים אותנו.

מעשי הזוועה של הנאציות: אישה מפלצת - קווים לדמותה
דייסון צריכים לחשוש? בדקנו שתי מברשות חשמליות זולות יותר
מתיחת עפעפיים ושאיבת שומן: טירוף הניתוחים הפלסטיים בישראל

מרילין מונרו בצילום מתוך "The Essential Marilyn Monro" מאת מילטון ה. גרין. מילטון ה. גרין, צילום מסך
ב-ב-י-ט-ח-ו-ן!/צילום מסך, מילטון ה. גרין

fake it till you make it

אסטרטגיות כמו שפת גוף פתוחה, מיקום אסטרטגי, שמירה על קשר עין והקרנה של עוצמה יכולים כולם לתרום לאפקט מרילין מונרו. המפתח הוא לשדר ביטחון עצמי, גם אם אינך מרגישה ככה בהתחלה, ושווה לנסות, כי מחקרים שנערכו בתחום הפסיכולוגיה החברתית אומרים שביטחון עצמי משפיע במידה רבה על מידת המשיכה של אדם בעיני הסביבה. המודעות האנושית מחפשת באופן פעיל רמזים פיזים וחברתיים אצל זולתה, והקרנת ביטחון הוא האישור שאת אכן שווה ושיש להשקיע בך. ההשפעה של אמונה זו יכולה להיות עמוקה הן על התפיסה העצמית והן על האופן שבו אחרים רואים אותך. על ידי אימוץ התנהגויות בטוחות, בהדרגה אפשר להטמיע אותן ולהשיג יותר שליטה והשפעה על הרגשות, המחשבות ומצב הרוח שלך. מחקרים מצביעים על כך שתרגול התנהגויות מסוימות הקשורות לביטחון עצמי, כמו מנחי גוף מסוימים, יכולים להוביל לשינוי אמיתי ברגשות ובתפיסת העצמי.

המסע לקראת הטמעת אפקט מרילין מונרו כרוך במציאת איזון בין היצמדות לאותנטיות שלך לבין גילום חיצוני של התכונות שאת שואפת לפתח, וההתנהגויות שאת שואפת להפוך בהדרגה לטבע שני. על ידי הדגשת התכונות הטובות ביותר שלך והקרנת ביטחון, את יכולה לשנות את התפיסה הפנימית, וגם את התפיסה החיצונית שלך עבור מסתכלים מבחוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מרילין מונרו (1961) בצילום מתוך התערוכה GENTLEMEN PREFER BLONDES, ליטל בלאק גלרי, לונדון, ינואר 2016. Douglas Kirkland, אתר רשמי
מרילין מונרו (1961) בצילום מתוך התערוכה GENTLEMEN PREFER BLONDES, ליטל בלאק גלרי, לונדון, ינואר 2016/אתר רשמי, Douglas Kirkland

איך?

  • שפת גוף פתוחה - אל תסתכלי בטלפון שלך כל הזמן. תראי נגישה, שמרי את הסנטר גבוה ואת הכתפיים לאחור.
  • ליצור קשר עין עם אנשים
  • ללכת לאט, ולשלוט בתנועת הגוף - אל תמהרי והימנעי מתנועות גוף כאוטיות
  • להתמקם נכון בחדר - אל תהיי בפינה או מאחור. הפכי את עצמך לפוקוס של האירוע
  • לחייך בחזרה לאנשים

נסו את זה בפעם הבאה שאתן יוצאות. ברגע שתתחילו ליישם את הכללים הפשוטים האלה. אפילו רק על ידי התרחקות מהטלפון, וחיוך כשאנשים יוצרים קשר עין, במקום לזעוף בפינה, כבר תשנה את החוויה שלכן באופן משמעותי, מבלי לשנות שום דבר בבילוי.

את תעשי את אותם דברים בערב, אבל החויה תהיה שונה לגמרי.אותו תור ארוך בשירותים, אותה צפיפות אותה התגנבות לשירותים של הגברים כדי פשוט לעשות פיפי. אבל בסוף הלילה, כנראה שתמצאי את עצמך במסיבת בית שלא תכננת להגיע אליה של אדם אקראי שפטפטת איתו, ואולי גם תמצאי את עצמך מחליפה מספרי טלפון עם מישהו שפגשת שם.

אז עד כמה שזה נשמע מופרך, למה לא לנסות? אפילו רק ללילה אחד, מה יקרה אם תשאירי את הטלפון שלך בתיק, תתלבשי כמו שאת יודעת, ובצעי את חמשת השלבים. זה לא ירגיש נוח מיד, אבל זה נהיה קל יותר ככל שתעשי את זה יותר, וזה בטח לא יכול להזיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully