הגבר שתבע 50 נשים כי אמרו עליו שהוא דייט גרוע בקבוצת פייסבוק ויראלית. יוטיוב, צילום מסך
צילום מסך/יוטיוב

זה נקרא לשלם על הדייט: הגבר שתובע 50 נשים על 2.6 מיליון

15.4.2024 / 7:43

גבר מקליפורניה תובע יותר מ-50 נשים על 2.6 מיליון דולר לאחר ששיתפו עליו סיפורים שליליים בעמוד הפייסבוק "Are We Dating The Same Guy", בטענה שהביקורות שלהן היו שקריות ומשמיצות, ושהוא אינו "דייט גרוע" כמו שהן טוענות

גבר מקליפורניה תובע יותר מ-50 נשים על 2.6 מיליון דולר לאחר ששיתפו עליו סיפורים שליליים בעמוד הפייסבוק "Are We Dating The Same Guy", בטענה שהביקורות שלהן היו שקריות ומשמיצות. הנשים אומרות שסטיוארט לוקאס מורי משתמש בפעולה המשפטית רק כדי להפחיד אותן, והן מבקשות מבתי המשפט להיכנס בו.

ביום שני, שופט בבית המשפט האזרחי בלוס אנג'לס קבע שאחת הנשים - ונסה ואלדז - לא עשתה שום דבר רע בכך ששיתפה את דעתה על מורי עם הקבוצה המקוונת הפופולרית. אישה אחרת שנתבעה על ידי מורי, קלי גיבונס, אמרה שהפעם הראשונה שראתה את הגבר במציאות הייתה כשהוא הגיע לביתה כדי להגיש לה את התביעה. "הלב שלי התחיל לפעום, כשחשבתי: האיש הזה יודע איפה אני גרה", היא אמרה ל"טיימס הלונדוני"."זה היה מקריפ מאד. הוא נכנס וצילם תוך כדי, לא ידעתי שמשהו יכול להיות מביך עד כדי כך" אמרה.

תהיי נודלמן לא פולק: ככה תדעי אם שחררת את האקס ועברת הלאה
מעושנת הפוכה, אייליינר קורטדו: 3 לוקים מעלפים לפסח פרוע
מחקר "הוכיח" שגברים גרועים במיטה. יכולתם פשוט להאמין לנו


מורי טוען שהנשים שתבע הרסו את חיי הדייטים שלו ופגעו במוניטין שלו - מקוות שהפסיקה תהווה תקדים שימנע ממנו להמשיך להשתמש במערכת המשפטית נגדן. לאחר שלא מצא ראיה לקנוניה נגד התובע, השופט אישר לנשים בקשת אנטי SLAPP שנועדה למנוע ניצול לרעה של מערכת המשפט כדי להשתיק את הנשים.

חלק מהנשים שנתבעו כי אמרו על גבר שהוא דייט גרוע בקבוצת פייסבוק ויראלית. יוטיוב, צילום מסך
חלק מהנשים שנתבעו כי אמרו על גבר שהוא דייט גרוע בקבוצת פייסבוק ויראלית/צילום מסך, יוטיוב

גיבונס, שכתבה את הפוסט הראשוני על מורי בקבוצה אחרי שנפגשו באפליקציית היכרויות ושלחו הודעות זה לזו במשך כמה שבועות. גיבונס שוחחה עם מורי בטלפון לפני שהחליטה שהיא לא רוצה לפגוש אותו באופן אישי. האינטראקציה התנהלה כל כך גרוע שהיא רצתה להזהיר נשים אחרות על התנהגותו הגסה, וציינה, "לא הייתי רוצה שחברה שלי תצא עם מישהו כזה".

קבוצת הפייסבוק הפרטית "Are We Dating The Same Guy", שמקורה בניו יורק בשנת 2022, היא חלק מרשת רחבה יותר של קבוצות שבהן נשים חולקות מידע על מפגשי היכרויות שליליים שהיו להן בערים שלהן. סניף לוס אנג'לס מונה כיום כ-53,000 חברים. בזמן הפוסט של גיבונס, היו רק כ-10,000 נשים בקבוצה, ולמרות זאת, נשים אחרות החלו להצטרף לגיבונס בפירוט האינטראקציות הרעות שלהן עם אותו מורי, חלקן אף שיתפו צילומי מסך של חילופי דברים באפליקציות היכרויות וסיפרו סיפורי דייטים אישיים. אחרים פשוט השאירו תגובות.

העניין דעך תוך שבועות, תשע מהנשים שפרסמו פוסטים על מורי מוזכרות בשמן בתביעה, בעוד שהשאר מכונות: "נשים 1-50". הנשים - שרובן לא הכירו זו את זו - מואשמות בתביעה כי "קשרו קשר לפגיעה בשמו הטוב של התובע" והפלו אותו לרעה כשלא אפשרו לומ להצטרף לקבוצה כדי להגן על עצמו ולענות למתלוננות.

אגב, מורי הוא לא הגבר הראשון שהגיש תביעות נגד נשים ששיתפו את הביקורות השליליות שלהן בעמוד מן הסוג הזה. ניקו ד'אמברוסיו, 32, הגיש תביעה נגד 27 נשים בשיקגו בינואר לאחר שתיארו אותו בפוסטים שלהם כ"דביק מאוד" וגוסטר מקצועי. השופט בעניינו של מורי אמר ביום שני כי בהתבסס על הראיות, בית המשפט לא ראה שום אפשרות שמורי ינצח באף טענה שהעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully