זוג מאוהב. ShutterStock
ShutterStock

היינו שם, עשינו את זה: מה זה NRE ואיך זה יכול להרוס זוגיות?

9.5.2024 / 7:00

המושג המחופש ביותר בגוגל בתחום היחסים החודש הוא NRE. שפירושו 'אנרגיה של מערכת יחסים חדשה' - השלב שאנחנו קוראים לו בגעגוע וכמיהה "שלב ירח הדבש". כולנו מכירים אותו ומפחדים שהוא ייגמר, אבל לא מודעים לסכנה הגדולה יותר

מי ומה מונוגמיה/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

המושג המחופש ביותר החודש בגוגל בתחום היחסים הוא NRE - ניו ריליישנשיפ אנרג'י, אנרגיה של מערכת יחסים חדשה. נקרא לזה אשמ"ח בעברית :). כולנו מבינות מה זה, כי זה השלב הכי כיפי של אהבה חדשה. אין יותר כיף מהחודשים הראשונים האלו שבהם אי אפשר להפסיק לגעת אחד בשני, לא יוצאים מהמיטה, תמיד רוצים להיות יחד, (ומעדיפים בלי עוד אנשים!), וכל מה שעושים יחד מרגיש כמו כיף. בעיקרון בשלב ירח הדבש, גם אם תיתקעו בשלג ותצטרכו לישון לילה במכונית, זה ייראה לכם סקסי וקסום.

האשמ"ח קורה בכל מערכות היחסים, אבל המונח משומש במיוחד בקהילה הפוליאמורית, כי כשאנשים שיש להם מספר מערכות יחסים אינטימיות במקביל חווים אנרגיית מערכת יחסים חדשה לצד מערכות יחסים מתמשכות, ההסתגלות והפיצוי על הניגוד בריגוש הן גורם קריטי באיזון מוצלח של מערכות יחסים פוליאמוריות.מעבר של תהליך כזה בצורה טובה יכול לעזור לשותפים ותיקים להתמודד עם קנאה כלפי בן הזוג החדש, וגם לעזור לאדם עם בן זוג חדש להיות יותר מבין ומודע כלפי בן הזוג הותיק יותר.

"כשעברנו לגור יחד היינו מאוהבים, אבל עשינו כמה טעויות קשות"
מה יותר מחרמן, הבעות פנים או 'דיבור מלוכלך'? התשובה מעודדת
24 שעות מאד לא נעימות: הדיק-פיק שהסתבך עם האישה הלא נכונה


בשלב הפנטסטי הזה בדרך כלל אפילו קונפליקטים עוד אין, והסקס מטורף, כי כל מגע מגיע עם מטען של מתח אדיר אז אפילו לא צריך להתאמץ. מה יכול להשתבש? הרבה, מסתבר. כשזה קורה, נדמה שזה יימשך לנצח. בפועל, הממוצע הוא שישה חודשים, תלוי במעורבים, בסוג מערכת היחסים ובתדירות שבה הם מתראים. לכשעצמו זה לא דבר רע, אבל בגלל ה"היי" הגבוה, לפעמים אנחנו עושים טעויות שעלולות להרוס הכל.

אילוסטרציה: זוג מאוהב באוטובוס. ShutterStock
לא לרוץ מהר מדי/ShutterStock

הנה כמה טעויות נפוצות:

לרוץ מהר מדי ולהתחייב מוקדם מדי
זו ללא ספק אחת הטעויות הנפוצות ביותר שאנשים עושים ב-NRE. רוב האנשים עברו את השלב הזה במערכת היחסים הראשונה שלהם בגיל העשרה, אבל כששוכחים איך מרגישים אותם החודשים הראשונים של הורמונים משתוללים, קל ללכת לאיבוד, ולשכוח את עצמנו. אין כלל שאומר שאתה לא יכול להגיד "אני אוהב אותך" שבוע לתוך מערכת יחסים חדשה, אבל אולי תרצי לחשוב על זה לעומק. חלק מלהתקדם מהר מדי הוא להאמין שהתאהבת מיידית במישהו, ולהרגיש כאילו הוא חבר הנפש האבוד שלך. האמת היא את שוחה בהורמונים שגורמים לו להיראות כמו אל, ויכול להיות שהוא כזה, אבל את עדיין לא יודעת את זה. עדיין לא פגשת פנים אל פנים את הפגמים והצלקות שלו. גם אם הוא סיפר לך עליהם. באופן כללי, כלל האצבע הוא לא לקבל החלטות גדולות בששת החודשים הראשונים של מערכת יחסים, לא להתחייב לטווח ארוך, במיוחד התחייבויות פיננסיות וחומריות ממעבר לגור ביחד ועד סיסמה של הנטפליקס.

מתמקדים רק בסקס
סקס טוב זה נהדר והכל, אבל זה לא יגרום לכם להיות שותפים לחיים. קחו בחשבון את כל ההיבטים של מערכת היחסים, לא רק את הכימיה המינית. ישנם תחומי התאמה רבים אחרים שיש לקחת בחשבון - מוסריים, פוליטיים, מטרות חיים, כלב או חתול. מערכת יחסים שהיא רק מינית יכולה להיות מהנה, אבל אל תתבלבלו.

הבטחות שאי אפשר לקיים
כשאתה מתחיל מערכת יחסים חדשה, זה יכול להיות קל להבטיח דברים מבלי לחשוב עליהם או על התוצאות. לעולם אל תבטיחו או תסכימו למשהו בתקווה שתוכל לשכנע את האדם האחר אחרת מאוחר יותר, או שזה יסתדר לבד. זה לא.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
אילוסטרציה. ShutterStock
לא לעשות החלטות גדולות/ShutterStock

אלה הטעויות הנפוצות

לתת לקנאה להשתלט
קנאה יכולה להיות חזקה במהלך NRE. בגלל זה, חשוב מאוד לא לתת לה להשתלט. ישנן כמה דרכים להילחם בקנאה, אבל הגרסה הקצרה היא שצריך להיות מאוד מודע כדי להבין מה בדיוק מכסה טריגר הקנאה, כי תשע פעמים מתוך עשר, הטריגר אינו הבעיה. לעתים קרובות הבסיס הוא חוסר ביטחון או פחד מאובדן, וזה משהו שצריך להתמודד איתו באופן אינדיבידואלי, אם כי בן הזוג יכול לעזור בתמיכה והרגעה.

התעלמות או הזנחה של מערכות יחסים קיימות
כאשר אתה במערכת יחסים חדשה ונוצצת, מערכות יחסים אחרות יכולות להרגיש או להיראות משעממות בהשוואה. חשוב מאוד לא להזניח אותן רק בגלל שיש לך מישהו חדש. סביר להניח שמערכות היחסים האלה עדיין יהיו שם אחרי שה-NRE יתפוגג, ולתקן דברים אחרי הזנחה של חודשים עלול להיות קשוח.
אתה לא יכול להזניח קשרים אחרים, גם אם הרומנטיקה או המין מפתים יותר. אתה לא רוצה להיעלם לחודשים ולהניח שהכל יהיה אותו דבר כשתחזור, כי זה לא יהיה.

התעלמות מדגלים אדומים
מתעללים מנצלים את תקופת ה-NRE כדי לגרום לך להתחבר אליהם יותר, כך שתתעלם מהתעללות ודגלים אדומים. סוגים מסוימים של מניפולציות של מתעללים נקראים "הפצצת אהבה" ווזה חוזר על עצמו בכל מערכת יחסים חדשה שיש לפוגע. יש מספר אנשים שקרובים אליך מספיק כדי לצפות במערכות היחסים החדשה ולהעלות חששות - אל תבטל את החששות של החברים שלך רק כקנאה או חוסר הבנה. הקדש זמן לבחון את החששות ולראות אם יש להם בסיס.

זוג מאוהב. ShutterStock
לא להבטיח הבטחות/ShutterStock

מספרים מוקדם מדי
כשאתה כל כך שמח במערכת היחסים החדשה שלך, אתה רוצה שכולם ידעו, אבל לא מומלץ לספר לאנשים מוקדם מדי. אם מערכת היחסים החדשה שלך לא תימשך יותר מכמה חודשים, האנשים הספקנים סביבך עשויים להשתמש בזה כתירוץ ל"אמרתי לך".

חושבים שהאשמ"ח יישאר לנצח
בטח, יש אנשים שעוברים לגור ביחד אחרי שהכירו אחד את השני במשך חודש וחיים באושר ועושר. אולי הם מצאו את הנפש התאומה שלהם. זה נדיר, אבל זה קורה. אבל NRE אף פעם לא נשאר. המצב מבוסס על הורמונים וכימיקלים אחרים במוח, והוא מתפוגג בסופו של דבר. אושר לטווח ארוך לא נובע מהרגשות העזים, זה יהיה מתיש מדי.

מתנגד ל-NRE
עוד טעות נפוצה היא לנסות להילחם ב-NRE ולא להיות מוכן ליהנות מזה. זה מאוד כיף! זו הרגשה שאתה אמור ליהנות ממנה. זכור את האזהרות, ותיהנה מהרגשות. החלק הראשון של מערכת יחסים הוא מדהים, וכדאי לנצל כל רגע ממנו, כי כאמור - הוא לא נמשך לנצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully