קים קרדשיאן במט גאלה 2024. GettyImages
GettyImages

היא חולה? אנחנו יודעים מה קרה לגוף של קים קרדשיאן

עודכן לאחרונה: 16.5.2024 / 13:51

בכל מט גאלה מחדש קים קרדשיאן מכריחה את עצמה להיכנס לתוך שמלות שקטנות עליה, והפעם היא כנראה כבר הגזימה, לדעת מעריצים רבים, שתהו בדאגה האם עשתה ניתוח פלסטי נוסף או שנפלה קורבן למחלה קשה. והיא אכן קרבן למחלה קשה - קוראים לה אופנה

העוקבים ברשת (שוב) תוקפים את קים קרדשיאן/-

ההופעה של קים קרדשיאן במט גאלה מוכיחה שהאובססיה המסוכנת בת מאות שנים עם מותניים קטנות קטנות קטנות - לא נעלמת לשום מקום. המותניים של קים, או היעדרם, היו ללא ספק הדיון של השנה בגאלה הזאת. אם היה מישהו שחשב שעברנו את השלב שבו דימוי הגוף הנשי הוא למעשה עינוי רב שלבי - הוא טעה. קים קרדשיאן מדגימה היטב את העובדה שאנחנו עדיין קורבנות אופנה.

חוקי האטרקטיביות הנשית השתנו באופן משמעותי במהלך השנים, אבל לצערנו לא מדובר בשינוי בר קיימא שמבוסס על היגיון או ענייניות - נגיד ב-1910 האידאל היתה נערת גיבסון - האישה האידיאלית נחשבה לגבוהה ומלכותית. ב- 1920 תנועת הסופרג'ט הולידה שיער קצר, שמלות באורך הברכיים ותפיסה פחות מסודרת יותר, אך עדיין קטנטנה של היופי הנשי. ב-1950 צורת שעון חול חושנית הפכה יתרון, ובסמוך גם נולד אידאל נוסף. - ברבי. ב- 1960 אייקון התרבות הבריטי והדוגמנית טוויגי הטמיעה את המראה האנדרוגיני ששדיים קטנים ורזון היו המפתח שלו, 1990 היה עשור ההרואין שיק, ועד היום, שההעדפה הינה רזה אבל אתלטית או חושנית בעלת חזה גדול ואגן רחב - אבל מותניים קטנים ובטן שטוחה. האידאל - קים קרדשיאן.

מה זה "לימרנות"? זהירות: המושג החדש שטבעה הסדרה "אייל קטן"
בננה וטוב לי: כל הרווקות מנסות את השיטה הזו - וזה עובד

קים קרדשיאן במט גאלה 2024. GettyImages
נעלמו המותניים/GettyImages

לא פשוט להיות אידאל יופי, זה דורש תחזוקה מאד רצינית, ומאמץ לא מבוטל, ואכן אנחנו רואים שינויי מראה רבים, חלקם באמעות ניתוחים ודיאטות מאז שהקרדשינאז נכנסו לחיינו. כזכור, לקראת המט גאלה 2022, ראינו את קים עושה דיאטות כסאח כדי ללבוש שמלה שלבשה פעם מרילין מונרו. הודות למחוך הדוק במיוחד וכסוף התהדרה גם אז במותניים זעירים באופן בלתי אפשרי, אבל התלבושת האחרונה שלה לקחה דברים לרמה אחרת.

מעריצים ומבקרים רבים תהו להיכן נעלמו המותניים שלה, וחלקם אפילו תהו אם הסירה את הצלעות שלה, כמו שהיה נהוג לעשות בעבר במקרים של. עושר קיצוני וטמטום לא פחות קיצוני. יחס הזהב המיתולוגי שלטענת המדע משגע גברים - מותניים זעירים וירכיים רחבים הוא חלק מאובססיה בת מאות שנים של נשים שמשנות את גופן במרדף אחר דמות שעון החול הזו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מורה מחוכים

פרקטיקות של הסרת צלעות, תחתוני גומי עבים וחונקים וכלה באכילה מכוונת של טפילי מעיים היו חלק מאלה שננקטו מאז הוויקטוריאנים. כדי לחזק את המחוכים, חפצי העזר לענייני מותצן צרה, השתמשו באלין - חומר דמוי שיער קשה שנמצא בפיהם של כמה לווייתנים, או מתכת כדי לקשור בחוזקה את המותניים לפעמים עד 17 אינץ'.

כבר אז תועדו סכנות של לבישת מכשירים כאלה בחוזקה מדי, או לאורך זמן רב מדי, להלן שימוש היתר במלחי הרחה שהיה נהוג אצל נשות הטרקלינים שהיו מתעלפות תדיר ממחסור בחמצן ונזקקות לשזלונג וסניף של מנטה כדי לחזור לעצמן. בעוד שמכשירים כאלה יצאו מהאופנה בעידן הפוסט ויקטוריאני, הם נהנים מהתעוררות מחודשת בעשורים האחרונים, לדאגתם של אנשי הרפואה.

הם מותגו מחדש כ"נעלי מותניים" נמכרו באינטרנט תמורת 7 ליש"ט בלבד, שעובדים על אותו מנגנון כמו מחוכים - מכווצים פיזית את המותניים כדי לגרום להם להיראות קטנים יותר, תוך הדגשת דמות שעון חול. הם קודמו על ידי משפיענים, כולל קים עצמה. ולמרות המהפך המודרני והחומרים השונים, טומנים בחובם הרבה מאותן סכנות. הם יכולים לגרום לקשיי נשימה על ידי דחיפת הקיבה לתוך הסרעפת, ושריר מתחת לריאות שקריטי לנשימה.

קים גילתה פעם שלקחה 'שיעורי נשימת מחוך' כדי להידחק לתוך שמלה של תיירי מוגלר ב-2019, שלקח שמונה חודשים לתפור, וונראתה כאילו היא נוטפת יהלומים.

שווה את זה? לא בטוח.

קים קרדשיאן במט גאלה 2024. GettyImages
קים קרדשיאן במט גאלה 2024/GettyImages

מחוכים מסוכנים

בנוסף לבעיות נשימה, מחוכים ומאמני מותניים יכולים לגרום לבעיות עיכול, כגון ריפלוקס בגלל דחיפה של הקיבה למעלה ועצירות, מכיוון שהמעיים מוגבלים מהתנועות הטבעיות שלהם. שימוש במכשירים כאלה שעשויים מבדים סינתטיים ופלדה - יכול לגרום לתקלות בכליות, ועלול לנתק את אספקת הדם הפנימית לאיברים.

בנוסף, תיתכן הגבלת תנועה שעלולה לגרום לשרירי הגב להיחלש, מה שעלול לגרום לכאבי גב וחולשה בהמשך. עם זאת, מחוכים ומכנסי מותניים, הנלבשים בדרך כלל לפרק זמן קצר, הם לא הדוגמאות הקיצוניות ביותר לשחלק מהנשים ילכו אליהם בשביל מותניים זעירות - חלק פשוט יעברו הליך המכונה "הצרת מותניים" או "מותן נמלה".

הטכניקות משתנות, אך בדרך כלל כוללות הסרת צלעות 11 ו-12, הממוקמות לכיוון מטה על כלוב הצלעות, ומספקות תמיכה לצורת המותניים. חלק מהמנתחים גם מסירים חלקים מהצלע העשירית בו זמנית, כדי להדגיש את האפקט. הסרת העצמות גורמת להתמוטטות המותניים פנימה, ויוצרת את מראה שעון החול, וגם לזה יש השלכות - צלעות אלה עוזרות להגן על איברים חיוניים בבטן, כמו כיס המרה והכליות, מפני מכה וטראומה. בנוסף, הניתוח עצמו - שנמשך בדרך כלל שעתיים עד שלוש שעות - טומן בחובו סיכונים רבים כולל נזק עצבי, זיהומים וצלקות.

מחוכים ותחתוני גומי לא היו הדרך היחידה שבה נשים ויקטוריאניות בחרו להשיג את יחס ירכי המותניים האידיאלי - חלקן צרכו בצורה מכוונת ביצי טפילים. תולעי סרט הם טפילים החודרים למעיים האנושיים, בעיקר דרך בשר בקר, חזיר או דגים שלא בושלו מספיק. הם גורמים לשורה של בעיות, אבל עבור אלה שמחפשות מותניים רזות יותר, הירידה במשקל היא הרלוונטית ביותר. תולעי סרט יכולות לגרום לירידה במשקל הן על ידי נטילת מזון מהמארח שלהן והן על ידי גרימת שלשולים.

פרסומות מהתקופה הוויקטוריאנית המתיימרות למכור כדורים המכילים ביצי תולעי סרט מוכיחות שפעם זו הייתה אופציה לגיטימית, ואפילו היום מדי פעם צצים סיפורים של אנשים שמנסים את הדבר. צריך לציין שיש היסטוריונים שחולקים על אמיתותן של הפרסומות הללו, וטוענים שאולי היה זה שיווק חכם, ושהכדורים לא הכילו שום דבר כזה.

תגובה בטוויטר לשעבר לגבי המותניים של קים קרדשיאן במט גאלה 2024. GettyImages
תגובה בטוויטר לשעבר לגבי המותניים של קים קרדשיאן במט גאלה 2024/GettyImages

למה אנחנו עושות את זה?

מחקר שנערך בשנות ה-2010 מצא גברים ממספר מדינות נמשכים לנשים עם יחס מותניים לירכיים של 0.7. הירכיים הרחבות והמותניים הזעירים מעידים כביכול על כך שאישה היא גם בריאה וגם פוריה. לשם השוואה, לקים - עם מון בגודל 26 אינץ' וירכיים בגודל 41 אינץ' - יש יחס של כ-0.63. ניקי מינאז', המפורסמת בזכות הקימורים יש יחס של בערך 0.58. אחת התיאוריות של המומחים מאחורי יחס הזהב היא שלפני שהן מגיעות לבגרות מינית בנות נוטות להיות עם יחס מותניים לירכיים של אחד לאחד, יחס שמשתנה בגיל הפוריות.


אבל מחקרים אחרים מראים שזה לא באמת נכון. בשנת 2018, מדענים מאוניברסיטת קליפורניה מצאו שנשים בצורת שעון חול למעשה היו פחות פוריות מאלה עם BMI גבוה יחסית. הם טענו שהמשיכה של גברים לנשים בעלות היחס הזה קושרה יותר לנעורים, ולא לפוריות שהיא עניין סבוך ומלא משתנים ולא יכל להיות מסוכם בכמה מדידות.

מלבד זאת, זה לא עוזר להסביר את רצונותיהן של הנשים עצמן, טוענים חוקרים. נשים עשויות לרצות לחקות נשים כמו קים כי הן רוצות אישור חברתי, חושבות שזה ישפר את בריאותן הנפשית, או שהן קורבנות ללחץ חברתי, ורוצות להיראות ככה פשוט מכיוון שגם נשים אחרות רוצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully