מסיבת רווקות. ShutterStock
ShutterStock

למי קראת בודדה? מחקר חדש מפריך את המיתוס על רווקות ובדידות

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 10:18

מחקר פורץ דרך מאוניברסיטת טורונטו מערער על התפיסה הרווחת: רווקים רבים, ובפרט בעלי אישיות מופנמת, שמחים ומסופקים מבילוי זמן משמעותי עם עצמם, בשונה מהדימוי הסטריאוטיפי של חיי בדידות עגומים

בווידאו: בין אהבה לדייטים - פרק ראשון - מפגש של רווקים ורווקות/צילום: ניב אהרונסון ויותם רונן, עריכה: עמית שמחה

מחקר חדש מאוניברסיטת טורונטו מערער על התפיסה ההוליוודית הזוהרת של חיי הרווקות. בניגוד לדימוי הנפוץ של מסיבות יוקרתיות, בילויים ליליים נוצצים וסופי שבוע של שיטוטים בברים, המחקר מצא שרווקים רבים מעדיפים דווקא להישאר בבית וליהנות מזמן איכות לבד.

צוות החוקרים בראשות פרופ' איליין הואן סקר 1,800 משתתפים בגילאי 20-59, חלקם רווקים וחלקם בזוגיות. הם מצאו שרוב הרווקים הם אנשים מופנמים וביישנים שמעדיפים את החברה של עצמם על פני מפגשים גדולים. למרות שבאופן כללי אנשים בזוגיות מרוצים יותר מחייהם, המחקר הראה שיש לא מעט רווקים שמאושרים לא פחות. לדברי הואן, "האישיות, יותר מסטטוס מערכת היחסים, קובעת מי מרוצה מחייו ומי לא".

שמח לראות אותי? זה הקשר בין בעלות על נשק חם לבין גודל האיבר
אל תירשמו למירוץ: חצי מהזוגות נפרדים אחרי הטיול הראשון יחד
בפגישה המביכה של טל מורד ומאיה קיי נעשו כל הטעויות האפשריות

מסיבת רווקות. ShutterStock
יודעים לווסת רגשות בעצמם/ShutterStock

החוקרים השתמשו במודל האישיות "חמשת הגדולים" כדי לקבוע אם המשתתפים מופנמים או מוחצנים, וגילו שמיקומו של אדם על הסקאלה שבין מופנמות למוחצנות יכול לנבא בבירור את הסיכוי שלו להיות רווק או בזוגיות. "בעולם שמדבר את שפת המוחצנות, מופנמים מוצגים לעיתים קרובות באופן מטעה ומוטעה", אמרה הואן. "כשלמעשה, מופנמים פשוט נהנים מהזמן והעצמאות שלהם, ומסוגלים לווסת את רגשותיהם בעצמם".

עם זאת, הואן מודה שבאופן כללי אנשים מוחצנים מאושרים יותר, בין אם הם רווקים או בזוגיות, ומוסיפה ש"למופנמים יכול להיות קשה יותר להיכנס למערכת יחסים, כי הם לא מוצאים את עצמם במצבים חברתיים לעיתים קרובות מספיק".

הואן מקווה שהמחקר שלה ישנה את הדעות הקדומות השליליות סביב חיי רווקות. "יש סטיגמה סביב להיות רווק, כאילו שאתה בהכרח תהיה מאושר יותר בזוגיות", היא אומרת. "אבל זה לא נכון לכולם. אני מקווה שאנשים יפנימו שבכל מקרה לא צריך להיות מישהו אחר ממי שאתה רק כדי להשיג זוגיות. פשוט תהיה אמיתי עם עצמך, זה בכל מקרה הרעיון הכי טוב". ה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully