זוגות בוגדים. ShutterStock
ShutterStock

לא פוליאמורי - טוליאמורי: זוגות מצאו דרך חדשה לבגוד בכיף

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 10:14

השתיקה משתלמת: "טוליאמוריה", הטרנד הזוגי הנפוץ אך הפחות מדובר, מאפשר לבני זוג להתעלם מבגידות ולהתמקד במחויבות ההדדית. האם זו הדרך לשמר יחסים ארוכי טווח, או שמא מדובר בפתרון בעייתי?

5 סימנים שבן הזוג בוגד בך/tiktok/@downunderinvestigations

פוליאמוריה היא צורה של אי-מונוגמיה בהסכמה הכוללת יותר ממערכת יחסים אחת, וחלק מהזוגות בוחרים בה כדי לשמר את הזוגיות שלהם. יש עוד טרנד שמדובר הרבה פחות, אבל נפוץ הרבה יותר - "טוליאמוריה" - שזה שילוב בין המילים "פוליאמוריה" ו"טולרנטית" - סגנון מערכת יחסים שנופל איפשהו בין מערכת יחסים פתוחה לבין בגידה לבין פוליאמוריה.

כפי שהסביר עורך טור היחסים והפודקאסטר דן סאבג', להיות "טוליאמוריסט" פירושו שאדם "מוכן להעלים עין מרומן קצר לאחר שנים של נישואין." במקום זאת הם "מתמקדים בכל הדרכים בהן בן/בת הזוג שלהם מפגינים את המחויבות שלהם ומראים את אהבתם" כדי לגרום לבגידה להיות "נסבלת" באיזשהו אופן.

אין תקווה: אחרי השקעה של שנים ושני ילדים, בסוף הגיעה ההתפכחות הכואבת
אוכלת את הרגשות שלך? הסיבה לזה פשוטה ממה שחשבנו
מידות הישבן של נשים ברחבי העולם נחשפו - נחשו איפה הכי גדול


"האנשים האלה לא טיפשים או מרומים. אין צורך לרחם עליהם" הוא אומר "הם מוכנים לסבול כמות מסוימת של זה - הם, במילה אחת, טוליאמורים."

זוגות בוגדים. ShutterStock
שומרים פאסון וממשיכים לבגוד/ShutterStock

בעוד שפוליאמוריה נדונה ומוסכמת על ידי שני הצדדים, טוליאמוריה לא בהכרח. אדם טוליאמורי עשוי לדעת שבן/בת הזוג שלו מנהל/ת רומן מחוץ לנישואין אבל בוחר/ת להתעלם מזה ולהעמיד פנים שזה לא קורה - למען המשכיות מערכת היחסים. זו מעין דרך לשמור על מערכת היחסים אבל לא "לאשר" רשמית את ההתנהגות הלא-מונוגמית.

" כנראה שזו למרבה הצער, צורת האי-מונוגמיה הנפוצה ביותר." אומרת המחנכת לפוליאמוריה ליאן יאו,
לדברי מאמנת הזוגיות, ייתכן שאנשים מסוימים לא חושבים שמונוגמיה היא ריאלית או אפשרית, ומכירים בכך שבגידות הן סבירות, "אבל צריך לשמור על דיסקרטיות כדי שאנשים יוכלו לשמור על פאסון ולשמור על מראית עין של מונוגמיה בציבור."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
זוג בחופשה הומפייג. ShutterStock
אז זהו, שלא/ShutterStock

במובן מסוים, ציינה יאו, זה שומר על תחושתו הטובה של האדם אם הוא מעמיד פנים שזה לא קורה. "יתר על כן, בחברות שבהן שוויון המגדר פחות מתקדם נוטים להיות סטנדרטים כפולים בקשר לבגידות. מנשים מצפים מאז ומתמיד לסבול את בגידות בעליהן תוך שהן נשארות מונוגמיות", אמרה תואן.

עם זאת, "חברות מתקדמות יותר מבחינה חברתית סוגרות את 'פער הבגידות'", הוסיפה תואן, ונותנות לכל אדם "סיכוי שווה" להגיע בסופו של דבר לדינמיקה טוליאמורית, כי אנשים תלויים זה בזה לטיפול הדדי, ביטחון כלכלי ובטיחות רגשית", המשיכה תואן. "וגם כשהדינמיקה של הכוח הינה בריאה ושיוויונית, לעזוב מערכות יחסים לעתים קרובות עולה ביוקר - מבחינה חומרית ואישית, ןהטוליאמוריה מסייעת במקרים אלה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully