ספיד דייטים למבוגרים בעלי צרכים מיוחדים. שלמה ביטון,
שלמה ביטון

"הוא חיבק אותי ושאל אותי אם נגזר עליי להיות לבד. זה שובר את הלב"

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 15:09

"מעולם לא קרה שבחור או בחורה על הרצף מצאו זוגיות באפליקציות הרגילות": הגיע הזמן שמישהו ירים את הכפפה ויקים אפליקציית היכרויות שמיועדת ספציפית עבור אנשים עם מוגבלויות שמחפשים זוגיות, חברות וקשר אנושי על כל גווניו. איך לא היה כזה עד עכשיו

רבות נכתב עד כמה קשה למצוא זוגיות טובה באפליקציות. הביקוש שלא תואם את ההיצע, אתגר המרחק, הרדידות הוויזואלית וכמובן - היעדר המידע המלא. עכשיו, תארו לכם כמה קשה המצב בעבור אנשים עם מוגבלויות. "אני כבר שנים בתחום ומעולם לא קרה שאיש עם צרכים מיוחדים הצליח לצאת לדייט עם אדם אותו אחרים יגדירו כ'רגיל'" מספר שלמה ביטון, מורה בבוקר ומאמן אישי בערבים. "יום אחד, במסגרת הפעילות החברתית בה אני מעורב נתקלתי באדם עם תסמונת טורט אשר קיבל עוד סירוב ברשתות החברתיות. הוא חיבק אותי ושאל אותי אם נגזר עליי להיות לבד. זה שובר את הלב".

במקום הזרקות ויותר אלגנטי: פייס-ליפט ללא התערבות כירורגית
הקנאה לא תעזור, אבל החיבוק הארוך בין הדר ליהב אומר הכל
מ"מסורתי" עד "פרוגרסיבי": 3 סוגי הגבריות שמשפיעים על זוגיות


מחוויות אלה, החליט ביטון להקים לאחרונה את מיזם "מיוחדים", אתר ההיכרויות היחידי בישראל לאנשים עם צרכים מיוחדים, שגם מאפשר חוויה של מפגשים פיזיים להיכרות פנים אל פנים. "חשוב להדגיש", ביטון מחדד, "המטרה של האתר הוא לא רק היכרויות על בסיס רומנטי. אחד מהאתגרים הכי בסיסיים של אנשים על הרצף האוטיסטי הוא להכיר חברים. שהרי אי אפשר לכתוב בגוגל 'אני רוצה להגדיל את מעגל החברים שלי'. יש לנו באתר אפשרות להגדיר את מטרת ההכרות - לחברויות".

ספיד דייטים למבוגרים בעלי צרכים מיוחדים. שלמה ביטון,
ספיד דייטים למבוגרים בעלי צרכים מיוחדים/שלמה ביטון

עד כה נרשמו כ-1,000 נשים וגברים בעלי מוגבלויות לאתר והתקיימו מספר אירועי 'ספיד דייטינג'. "תחשבו על זה - אדם בעל מוגבלות, עם קשיים חברתיים, יכול להרוס עסק עבור מפיק של אירועי ספיד דייטינג, בהינתן שהמפיק חסר סבלנות לאחר. הסלוגן שלנו 'לכולנו מגיע חברים ואהבה' זו האמת שלי. ואכן, רק לאחרונה באירוע שהרמנו בפארק הירקון הגיעו 10 נשים ו-12 גברים יצאו זוג שלובים יד ביד. שתבינו, יום למחרת כבר עודכנתי שהזוג יצא לדייט נוסף. הם צמאים לקשר הזה". לדברי ביטון מהאירוע הזה נוצרו גם חברויות חדשות - דבר לא שגרתי עבור אדם עם קשיים חברתיים.

המיזם החדשני הינו חלק מהפרויקט החברתי "האקוטיזם" המקדם פיתוח פתרונות חדשניים לאתגרי האוטיזם. כך נוצר אקוסיסטם יחיד מסוגו בעולם, אשר שותפים בו יזמים ויזמיות, הורים לילדים על הספקטרום, אנשי מקצוע מתחומי החדשנות, הטכנולוגיה והעסקים, וכן מתנדבים המסייעים באהבה למימוש החזון. בשנים האחרונות המסלול האקדמי המכללה למינהל אימצה את המיזם ומשלבת סטודנטים בחברות השונות החברות בו.

ספיד דייטים למבוגרים בעלי צרכים מיוחדים. שלמה ביטון,
אוקוסיסטם/שלמה ביטון

"הסטודנטים של המכללה היו נפלאים. 9 סטודנטים ממקצועות שונים הצטרפו אליי בחודשים האחרונים וסייעו לי להצמיח את העסק. לצד התרומה שלהם למיזם, הם בעיקר 'למדו לחלום'" מספר ביטון.
רימון טובין, מייסד ההאקוטיזם: "הקשרים החברתיים הם אחד מהדברים היותר מאתגרים עבור אנשים עם צרכים מיוחדים. כבני משפחה אנחנו לא מפסיקים לעודד את יקירנו להרחיב את המעגלים החברתיים שלהם אולם לא מדובר בעניין של מה בכך. הסטודנטים מהמסלול האקדמי המכללה למינהל שהצטרפו למיזם 'מיוחדים' לא רק נכנסו לנעליים של היזם - אלא גם עזרו להפוך את החברה הישראלית למקום טוב יותר לבעלי מוגבלויות. הם סייעו בשיווק, מחקר שוק והפקת האירועים. מרגש לראות את זה".

להורדת האפליקציה לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully