הדר. רשת 13 האח הגדול, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13 האח הגדול

השפתיים קצת דונלד דאק? אלה המקרים בהם צריך המסה

ד"ר משה רוזן

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 9:14

מילוי שפתיים לא תמיד מניב את התוצאות הרצויות. ד"ר משה רוזן מציג תשעה קריטריונים מרכזיים לשקול המסת מילוי, כולל מראה לא טבעי, אסימטריה, ותופעות לוואי. המאמר מנחה כיצד לקבל החלטה מושכלת המשלבת שיקולים אסתטיים ורפואיים

איפור סתיו/מערכת Sheee

מילוי שפתיים הפך לאחד מהטיפולים האסתטיים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות. עם זאת, לא תמיד התוצאות עומדות בציפיות או שהן משתנות עם הזמן. במקרים אלו, עולה השאלה האם כדאי להמיס את חומר המילוי. ד"ר משה רוזן, מומחה לרפואה אסתטית, מציג את תשעת השיקולים המרכזיים שיעזרו לך להחליט אם המסת המילוי היא הצעד הנכון עבורך.

ההחלטה אם להמיס מילוי שפתיים כרוכה בהערכה של מספר מדדים מרכזיים הקשורים להעדפות אסתטיות, שביעות רצון מהתוצאה וסיבוכים אפשריים. הסיבות יכולות להיות רפואיות, או אסתטיות. להלן שיקולים שיעזרו לקבוע אם ייתכן שישנו צורך בהמסת מילוי שפתיים:

שווה משהו? לא משנה, העיקר שכל הבלוגריות מצטלמות עם פין בפה
הבולגרית השרירית: קלינה מסבירה איך היא נראית ככה בגיל 52
מחלום לסיוט: הסיפור האמיתי מאחורי ההבטחה הריקה של אונליפאנז

1. מראה מלא יתר על המידה
אם השפתיים שלך נראות נפוחות יתר על המידה או לא טבעיות עקב מילוי יתר, ייתכן שיש צורך בהמסה של החומר. שפתיים מלאות מדי עלולות לעוות את ההרמוניה בפנים ועלולות להוביל לאי נוחות או אי שביעות רצון מהתוצאה הלא אסתטית.

2. חוסר אחידות או אסימטריה
חוסר סימטריה דרמטי או פיזור לא אחיד של חומר המילוי בשפתיים עלולים לגרום למראה לא מאוזן בשפתיים. המסת חומר המילוי לא תמיד מומלצת באסימטריה, וההחלטה הסופית תהיה ביד הרופא - אם ניתן לסדר ללא המסה - כמובן שזה יהיה עדיף במצב זה, אך אם הרופא יחשוב שזה חסר סיכוי - עדיף להמיס.

3. גבשושיות או בליטות
גושים או בליטות מוחשיות בשפתיים, הנגרמות לרוב מפיזור לא אחיד של חומרי מילוי או טכניקת הזרקה לא נכונה, עלולים להיות לא נעימים מבחינה אסתטית וגם לתת הרגשה לא נוחה ללשון. המסת חומר המילוי תגרום לפירוק הגבשושיות.

4. שינוי בהעדפות
אם ההעדפות האסתטיות שלך השתנו ואת/ה כבר לא רוצה את נפח השפתיים או הצורה הנוכחית שהושגו עם מילוי, הפירוק מאפשר לחזור לקווי המתאר הטבעיים של השפתיים שלך. זהו יתרון אדיר של מילוי בעזרת חומר מילוי זמני אל מול חומר מילוי קבוע (סיליקון לדוגמא)

5. נפיחות או אי נוחות ממושכת
נפיחות מתמשכת, כאב או אי נוחות בשפתיים מעבר לתקופת ההחלמה הראשונית (לאחר חודש) עשויה להעיד על תגובה לא אופטימלית של הרקמה לחומר המילוי. המסה של החומר יכולה להקל על תסמינים אלו במרבית המקרים.

6. תגובה אלרגית
במקרים נדירים מאוד עלולות להופיע תגובות אלרגיות לרכיבים ספציפיים בחומר המילוי, המובילות לנפיחות, גירוד או אדמומיות. אם יש חשד בתגובה אלרגית, יש חשיבות מכרעת לפנות לקבלת טיפול רפואי מיידי ולהמסת חומר המילוי.

7. נדידה או תנועה
אם חומר המילוי נדד מחוץ לגבולות השפתיים או השתנה עם הזמן, זה יכול לגרום למראה "ברווזי" ופחות טבעי.

8. שלפוחיות
לעתים עקב שימוש בחומר לא מתאים, או עקב מבנה אנטומי מיוחד של השפתיים, או עקב טכניקה לקויה, או עקב שימוש בחומר סמיך מדיי, או שילוב של גורם אחד או יותר, עלולות להיווצר שלפוחיות זעירות על השפה עצמה או בשפה הפנימית. במצב כזה מומלץ ביותר להזריק חומר המסה כדי לשפר את הופעת השלפוחיות.

9. מילוי זמני
חשוב לציין כי חומרי מילוי חומצה היאלורונית, הנפוצים להגדלת שפתיים, הם זמניים ומתכלים באופן טבעי לאורך זמן. אם קיימת העדפה לחזור למראה השפתיים הטבעי שלך, מכל סיבה שהיא, פירוק של חומר מילוי חומצה היאלורונית הוא בדרך כלל פשוט והפיך.

על ידי הערכה מדוייקת של גורמים אלה והתייעצות עם רופא עם נסיון, החלטה מושכלת תתקבל בקלות לגבי השאלה האם המסת מילוי שפתיים מתיישב עם המטרות האסתטיות שלך ושביעות הרצון הכוללת מתוצאות עיצוב ומילוי השפתיים שלך.

הכותב הינו מומחה לרפואה אסתטית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully