שירי ולירן. מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12, צילום מסך
צילום מסך/מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12

להתנפל או לחכות? מה קורה לסקס כשדוחים אותו יותר מדי

14.6.2019 / 17:50

לקראת סוף השבוע באילת שבו שירי ולירן ינומו לראשונה במיטה אחת, עשינו שיחת חירום עם הסקסולוג ד"ר דניאל דריי, ושמענו ממנו מה עדיף - לחכות, ולהסתכן באובדן מומנטום, או לבדוק אם הכימיה במיטה עובדת, ויפה שעה אחת קודם

הסופ"ש המרגש באילת של הזוג הכי מעניין מחתונה ממבט ראשון, מתקרב - שיר ולירן נוסעים לאילת יחד, ומתכוונים לישון יחד במיטה לראשונה מאז החתונה, כך עולה מן הפרומו לתוכנית של מוצ"ש. אנחנו בלחץ! האם אחרי 40 יום ביחד סוף סוף הגיע הרגע המיוחל, שבו ייכנס הזוג הזה למיטה? האם שירי צדקה כשהחליטה לוותר על הריגושים הזולים וחיכתה, או שמא ההיפך? לפעמים גם לחכות יותר מדי יכול לפספס את המומנטום הטבעי של הרומנטיקה, או לייצר ציפיות גבוהות מדי, ולגרום נזק לקשר.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אבל מה אנחנו יודעות? במקרים חשובים חייבים לשאול לעצתו של מומחה - חלטנו לדבר עם ד"ר דניאל דריי, הסקסולוג הכי מוכר בארץ, שלאחרונה הוציא את ספרו "לאהוב במאה ה-21", בהוצאת הספרים בבל. מדובר ב-500 עמודים מרתקים של היסטוריה מינית גלובאלית, מידע אנטומי, טיפים, שבירת מיתוסים ועוד. מי אם לא הוא ידע להגיד לנו מה עלול לקרות לזוגיות של שירי ולירן כעקב הדחייה הארוכה של האקט המיני הראשון.

ישראליות מעדיפות גבר שעושה "מוב" מהיר

ד"ר דניאל דריי עלה לארץ לפני כמה עשורים, והוא מספר שלקח לו זמן להבין מה הנשים הישראליות רוצות מהחיים שלו. בתור צרפתי ג'נטלמן, דריי היה מתכנן דייטים אלגנטיים ומושקעים, עם מסעדה, יין אדום, מפות לבנות ופרחים על השולחנות, וכיאה למחזר אירופאי, לא חשב אפילו על האופציה של לנסות לגעת באישה לפני שחלפו להם שלושה ארבעה דייטים. מסתבר, הוא מספר, שהנשים הישראליות לא היו מרוצות מההתנהלות האיטית הזו, וזרקו אותו אחרי שני דייטים. כיום הוא כבר מכיר אותן טוב יותר ויודע לומר שישראליות מעדיפות שהגבר יעשה עליהם "מוב" מהיר יותר, ודווקא לא מתות על ההתנהגות הג'נטלמנית מצד הגבר שיוצא איתן לדייט: "נשים ישראליות לא ירצו בדרך כלל כזה גבר - הדינמיקה היא יותר 'לקפוץ' אחד על השני, מה שאופייני לאיזורים מוכי מלחמות שבהם הנטייה הלא מודעת היא לחיות את הרגע, כי מי יודע מה יהיה מחר. לישראלים אין הרבה זמן להשקיע בחיזור, ולכן המקרה של שירי, שמעדיפה לחכות, ושל לירן שמוכן להשקיע את הזמן, מעניין במיוחד". דריי מוסיף ומתרעם כי: "כל פעם כשרואים אישה חכמה ומעניינת שיש לה דרישות ולא מתפקדת לפי הציפיות, אוטומטית אומרים על הגבר שהוא מדהים ומכיל ואיך יש לו כוח למטורפת הזאת. אז היא לא מטורפת - היא נדירה - אלה הנשים שמתאהבים בהן, ואלה הנשים שמעניין לחיות איתן."

יש דבר כזה "מומנטום", ורצוי לא לפספס אותו

"כשמחכים עם הסקס זה יכול גם להרוס וגם לבנות." מסביר הדוקטור "יש איזה רגע, מעין מומנטום שהוא נכון לסקס, שלאחריו זה יכול להרגיש כבר קצת מלאכותי. בעיקרון המומנטום שונה אצל כל זוג אבל זה איזון עדין שצריך בשבילו לדעת לקרוא אחד את השני. איך מזהים את המומנטום? המומנטום הנכון נמצא בחלון זמן שהוא איפשהו בין הרגע שאתה ממש מתלהב ממישהו ורוצה לראות אותו כל יום, לבין הרגע הזה שבו נמאס. אין חוקים, אבל אם הגבר יוזם סקס מוקדם מדי זה יהרוס את המומנטום בדיוק כמו אם זה קורה מאוחר מדי. "

עוד באותו נושא

הזדמנות אחרונה: זה מה שהזוגות חייבים לעשות בשבוע שנשאר

לכתבה המלאה

חתונה או לא - חוק חמשת החושים קובע אם יש משיכה

"בתוכנית רואים ששירי מאד נאמנה לעצמה, אבל גם מפוחדת, ולפעמים זה קשור גם לפחד של הבן אדם מאכזבה". עוד מוסיף ד"ר דריי כי "היא אמיצה, כי למרות שיש מצלמות בכל מקום והיא יודעת שכנראה הם מחכים לראות את מה שנקרא 'הסדין של ליל הכלולות' היא בחרה להישאר נאמנה לתחושות שלה, לא משנה אם הן נובעות מפחדים או לא - היא ידעה שישפטו אותה, אבל החליטה בכל זאת לראות קודם כל אם הוא מתאים לה ובדרך גם לטפל בסיבות להימנעות שלה. אבל התוכנית לא לוקחת בחשבון את העניין העיקרי- והוא חוק חמשת החוקים שאת המענה עליהם אי אפשר לייצר באופן מלאכותי. חוק חמשת החושים אומר שתוך שניות אפשר לדעת אם יש התאמה שכוללת את חמשת החושים. ריח טעם, מגע, מראה, קול. לפעמים אפשר לראות מישהו מדהים, אבל משהו שאי אפשר לךשים עליו את האצבע לא עובד. אנשים מרגישים את זה בחושים, לא שווה להילחם עם החוק הזה, ואהבה או משיכה התוכנית לא יכולה לייצר.

זה מה שקורה אם ממהרים לעשות סקס

לפעמים פוגשים מישהו ויש קליק, ונכנסים למיטה בפעם הראשונה. זה קרה לכולנו. לפעמים זה נשאר בסטוץ חד פעמי, ולפעמים זה גם יכול להתפתח למערכת יחסים. דר" דריי מסביר כי ישנם מקרים שבהם גם זה עובד: "אם נכנסים למיטה מהר, הסקס יכול או אסון או פנטסטי. אם זה טוב, אוטומטית זה משהו שיכול לחבר ולחזק ולתת עוד סיבה להיות ביחד. אם הסקס ממש טוב וכמעט לא מכירים, סקס יכול גם לבלבל, כי קל מאד להתבלבל בין סקס טוב לבין חיבור. אגב, לפעמים הסקס הראשון יכול להיות גרוע מכל מיני סיבות, ואז זה יכול לגמור את הסיפור, שאולי היה לו פוטנציאל - אי אפשר לדעת, אבל אולי אם הייתם מחכים הסקס היה משתפר, ואם הייתם מכירים טוב יותר, סקס לא להיט לא היה שובר אתכם, ויכולתם להתגבר על זה."

אז לחכות עם הסקס?

"שירי לחוצה מאד" אומר דריי "וזה לא רע. התוצאה הטובה שיכולה להיות לדחייה ממושכת של הארקט המיני הראשון היא שהיא מאפשרת לגבר את הזמן לפתח אליה באמת רגש, לייצר קשר, וגם לתת זמן למשיכה שלו אליה להתגבר." כשגבר מקבל את הזמן שהוא עצמו לא יודע שהוא צריך, לחשוק, להתקרב, ולגלות אישה, זה מועיל "לא רק לסקס" מסביר דריי, "אלא גם למערכת היחסים העתידית. זה נותן לו חשק להכיר אותך, וההיכרות הזאת היא זמן נורא יקר שמאפשר לגלות ולהתחבר זה לזו. במקרה שלהם זה טוב שהוא סבלני, כי עדיף שהאישה תהיה זו שמחליטה מתי מתאים לה להיכנס למיטה בפעם הראשונה (כשגבר עושה את זה, לעיתים קרובות זה כי יש לו משהו להסתיר). שמחכים לרוב הסקס גם יהיה טוב יותר, וגם אם יש תקלות הזוג כבר מכיר מספיק טוב כדי להתגבר ולא להישבר."

עזר בהכנת הכתבה ד"ר דניאל דריי, כותב הספר "לאהוב במאה ה-21", בהוצאת בבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully