ברנינג מן. GettyImages
GettyImages

לא בטוח שזה שווה את המאמץ: הנשים שתפגשו השנה במידברן

31.10.2019 / 7:48

פסטיבל המידברן שיתרחש הסופ"ש כבר לא מרגש אותנו, ולא רק בגלל המעצבנות שאוספות עצים בכל פינה, אלא האנשים שהפכו אותו לאירוע הכי סחי בעולם

סחי היא מילה שהגיעה לחיינו בשנת 2009. הבלוג "סחים הם בכל מקום" נתן לה הגדרה:
"הסחיות מייצגת את הישראלי הטיפוסי, הפוליטיקלי קורקט וחסר המודעות; הסחיות יכולה להתפרש אצל סחים כמשהו מגניב או צודק; הסחים טועים. בעוד שכוחות חדשניים שואפים תמיד להתקדם ולהרחיב את גבולות האפשרי, הסחיות תמיד תשאף אחורה ופנימה, אל המרכז, אל המשותף, אל הממוצע. סחיות אינה קשורה למעמד, מגדר או שיוך אתני, והיא מופיעה במרחב הישראלי של 2010 באופנים רבים ומגוונים".
עשור לאחר מכן הפחד להיתפס "סחי" נוסף לרשימת החרדות של האדם המערבי, וככה, בלי ששמנו לב, סחים בכל פינה פשטו צורתם הגנרית ולבשו מסכות והתנהגויות שיסוו את עובדת היותם כאלה ירחיקו אותם מהסחיות, ועדיין, למרות מאמצי העל וערימות האביזרים, הגנריות מרימה את ראשה המשעמם חדי אבחנה יצליחו להבחין בסחי גם אם יסתתר מאחורי כל הקולקציה של KAPPA.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

הסחיות והסחים הרסו לא מעט, וכמובן שהם הגיעו גם לפסטיבל המידברן. שהגיע לארץ ב-2014 עם כל מיני כוונות, עקרונות ורצונות, ובתחילת דרכו באמת היה בו משהו יחסית מחתרתי. אבל אז הסחים גילו אותו. לא ברור אם זו הסיבה היחידה, אבל השנה התאריך המקורי של המידברן בוטל ובמקומו צפוי להתקיים מיני פסטיבל מבית מידברן בשם Burn InMotion, פסטיבל הסחים הרשמי. עד שהמארגנים לא יפיקו לקחים אני ממילא לא חוזר לשם, ובנתיים ליקטתי עבורכן כמה סימנים פשוטים שיעזרו לכם לאבחן סחיות בסביבה הקרובה, או חלילה, בעצמך.

ולפני שנתחיל, דיסקליימר לכל הסחים שמתכוונים להיעלב: הכתבה נכתבה בהומור. כמה מחברינו הטובים ביותר הם סחים. תודה.

יצאת לדייט באחד הברים מדיזנגוף 100 וצפונה
זה לא שלא קיימים מקומות שווים על דיזינגוף, רק יש בעיה בברים של הרחוב הזה: כולם נראים אותו דבר. מלא ברים שממבט חטוף נראים נטולי אופי ובטח שלא מייצגים חיי לילה, ועדיין, הם משגשגים ומאוד מצליחים בזכות הסחיות והסחים שפוקדים אותם. ניתן להבחין בדייטים משמימים שמתרחשים בהם. האישה בד"כ תשתה קאווה והגבר בירה גנרית מהחבית.

לומדת בבינתחומי הרצליה
איך אני אגיד את זה? הבינתחומי הוא לא בדיוק שנקר והוא גם לא בדיוק האוניברסיטה העברית. התלמידות שם הן בעיקר בנות עשירים לבנות שלומדים מקצועות שלא מעניינים אותן בשביל להגיע לדבר הכי חשוב להן בחיים. להוכיח שהן יכולות לפרנס את עצמן ולא צריכות לקחת שכר דירה מאבא. ולגבי הבודדות שנמצאות שם על מלגות וצריכות לסבול את הסחיות, אז תנחומיי. או בינתנחומיי (בדיחה סחית)

עוד בוואלה!

נכון, מיילי מתנהגת כמו כלבה, אבל יש לזה סיבה טובה

לכתבה המלאה

אומרת מילים של סחים:
"התחלנו"
"קרנבל"
"הצגה"
"חמישי שמח"
"טיל"
"קל"
"חיים"
"צרחות"
"מכורה"
"פיפי"
ועוד...

קוראים לך קרן פלס

חולה! על חדרי בריחה
אחד הבילויים הפופולאריים של סחיות הוא להינעל בחדר עם סחים נוספים, ובאמצעות חפצים וחידות הם מתקדמים יחדיו בשלבי המשחק עד שנמלטים החוצה, וחבל.

נסעת לטיול ארוך אחרי צבא
זה התחיל מילידי שנות השמונים שהיו נוסעים לחפש את עצמם בהודו, ובשנים האחרונות, נראה שילידי שנות התשעים פוקדים דווקא את דרום אמריקה יחד עם מוצ'ילה (עוד מילה/אקססורי חביב על סחים). בד"כ זה טיול של אחרי הצבא, לצ'ילה, פרו, ארגנטינה וכו', ובנוסף, בפעם הראשונה בחייהן המשעממים הן נדלקות, מתפלפות ולומדות התקף חרדה מהו. אבל אל תדאגו לסחיות, כשהן חוזרות לארץ הם מספרות איזה טריפ מדהים היה להן.

אוספת צ'ייסרים או קליפרים
את לא מעשנת ולא שותה. אז למה לעזאזל יש לך צ'ייסר מכל מדינה? וגם מה הקטע עם הקליפרים? סחית.

עשתה מסיבת רווקות
חוץ מהעובדה שזיינת אותי עם הצ'ק לחתונה שלך את גם דורשת ממני לבוא למסיבת הרווקות, להסתובב עם כתר מגוחך ושלט עם הכיתוב Bride to be? והגרוע מכל, אני צריך להקשיב לאיזו סתומה שעברה מהבית של אבא לבית של בעל מס' 1 לבית של בעל מס' 2 ומעולם לא עשת היותר מ-3000 בחודש. נשמה, את לא חייבת לציית לכל תכתיב שנתקלת בו אי פעם. ובכלל, אין יותר סחי מלהתחתן. העולם התפתח - שחררו את החתונות. תאהבו, חיו ביחד אפילו עשו 2.3 ילדים אומללים. רק בבקשה מכם, הפסיקו להתחתן. אין לזה משמעות. טוב יאללה, נדבר כשתהיי בין בעל מס' 1 לבעל מס' 2, כשהמצוקה תהפוך אותך לקצת מעניינת והאובססיה להראות תמונות מהמסיבת רווקות/ חתונה/הזחילה הראשונה של הילד, תעבור.

מעלה צילומי אוכל
אם את לא שפית שמקדמת את המסעדה שלה זה לא מספיק יפה או מעניין מה בישלת. אם את לא רותי ברודו, הצילחות שלך לא צריך להופיע בשום פיד, בטח שלא אם זו ערימה של קציצות מהפעם בחודש שהשתמשת בכיריים. אני מבין שאת גאה, אבל זה נראה כמו חרבון - לא כמו מנה שראויה לצילום ופרסום. אם זה באמת חרבון - צלמי אותו, אדרבא - בזה לפחות יש הומור עצמי

  • עוד באותו נושא:
  • מידברן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully