זוג עובר למיטה. ShutterStock
ShutterStock

תשמיש אותי, עכשיו: חוקי סקס שצריך ללמוד מהדתיים

19.10.2022 / 8:01

כשאומרים "דת" האסוסיאציה הראשונה היא של איסורים ומגבלות מבאסות, אבל אם דתיים וסקס נשמעים לכם כמו אוקסימורון מוחלט - תתפלאו - יש כמה דברים שהם יכולים ללמד אותנו

נתחיל בזה שברור שיש עשרות דברים שממש לא כדאי ללמוד מהדתיים, ואחד מהם הוא הביטוי "תשמיש מיטה". אולי כי תשמיש נשמעת כמו מילה שהאקדמיה ללשון יכלה להמציא למברשת של שירותים, הנה היא במשפט: "כפרה, כמה פעמים אמרתי לך, אחרי שאתה מחרבן, תנקה את השירותים עם התשמיש! זה שאני התרגלתי לגועל נפש הזה, זה לא אומר שגם אחותי צריכה".

יש עוד כל מיני הוראות שקצת קשה לי להתחבר אליהן, כמו להוציא את ספר התורה מהחדר, שלא ייראה אתכם 'עושים את זה' (או להקים מחיצה בגובה ועובי מאד ספציפיים). יש גם איסור על מין אוראלי רק של הגבר לאישה, למה? כי קרבה של הפה לפות עלולה לגרום לילדים של בני הזוג להיוולד אילמים. מציצהנ לעומת זאת, זה לגמרי סבבה. לא התגלו מומים בנתיים. יש גם איסור על תנוחות בהן האישה מעל הגבר, כי זה יכול לגרום ללידה של ילדים חיגרים. כמובן.


אבל אם נתעלם מכל הדבר המפחיד הזה, חייבים להודות שבדת יש כמה דברים יפיפיים, וספציפית בהלכות התשמיש יש כמה חוקים ששמירה עליהם, לפחות באופן חלקי, עשויה לשמר את המסתורין, להגביר את האהבה והגעגוע, ולייצר תחושה של טוהר וכבוד בין בני הזוג. לא יודעת מה אתכם, אבל נראה לי שקצת פחות זילות זה משהו שאנחנו די צריכים אחרי העשור הסליזי שעבר עלינו. הנה כמה דברים קטנים שלא יזיק לנו לאמץ:

עושים סקס בלילה ובחושך

תשמיש מיטה מותר בחושך, ובלילה. ההמלצה לעשות את זה בלילה נובעת מהעובדה שבמשך היום חושבים על מליון דברים, וכשעסוקים בראש קשה להיות ממוקדים זה בזו. לגבי החושך, ובכן אתם בטח יודעים שחוץ מכמה בנות שבטוחות שאם יחקו כוכבות פורנו למשך זמן מספיק ארוך מישהו סוף סוף יתחתן איתן, הרבה מאד נשים גם ככה מעדיפות להזדיין בחושך. כי זה מחמיא, בתור התחלה, וגם, בואו, הדבר האחרון שאני צריכה על הראש כשאני מנסה לשחרר לחץ זה לחשוב על איך אני נראית בפוזה הזאת או ההיא. יש לי את זה מספיק במשך היום. ההגיון ההלכתי מאחורי המצווה הזאת מאד משכנע: כדי שהקשר בין האיש והאישה יהיה פנימי ועמוק יותר, בניגוד לכזה שמבוסס על מראה עיניים ומשיכה גופנית, עדיף לכולם אם הגבר לא ישמיש את האישה בעיניים פקוחות לרווחה ומתחת לאור של פלורסנטים. כל מכור לפורנו יודע שחשיפת יתר הורסת את הרגישות ומקהה את התחושות הפיזיות. יותר מזה - אם יש אור מבחוץ, מתכסים בשמיכה (פחות נוח בקיץ, המממ), וגם יש המלצה לעצום עיניים, וההשוואה שהם מספקים כדי להסביר מדוע, קשורה למנהגים של תפילות - עוצמים עיניים גם בתפילה כשרוצים להיות מרוכזים בה.

לא עושים סקס כשכועסים

ההמלצה המלאה מדברת על השיח בין גבר לאישה, שאידאלית צריך להיות נקי ונטול אנרגיות שליליות. לא רק בשעת התשמיש, אלא גם לפניו, ובכלל, ההוראה מלמעלה היא לא לקלל, ואפילו לא להתבדח בצורה לא נאותה, ואם אפשר, לא לדבר יותר מדי בכלל לפני שעושים סקס אלא להתרכז רק בזה. הרעיון מאחורי המצווה הזאת היא לשמור על הסקס חף מענייני יומיום מבאסים. בנוסף, המצווה מחייבת את הגבר לשכב עם אישתו רק כשהוא מרגיש אליה אהבה. כלומר אם הוא שונא אותה היום, למרות שבדרך כלל הוא מת עליה - אסור לו לגעת בה באופן מיני, וכמובן שאם הוא החליט להיפרד ממנה והיא לא יודעת - גם אז אסור לו לשכב איתה, כי לרגש שלילי אסור להתערבב עם סקס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

לא עושים סקס שיכורים

בחיי, יש איסור כזה. ואתם יודעים מה? אני בעד. הסיבות שלהם בטח קשורות לילדים בעלי מום שאולי יוולדו, אבל יש משהו נכון וחכם בצלילות, במיוחד אם "מחלנים" את המצווה הזאת ומחילים אותה על אנשים שנפגשים בברים ושוכבים באותו לילה. תחשבו מכמה עוגמת נפש, החלפת סדינים וכלמידיה היה אפשר להימנע אם רק היינו צלולים יותר. וגם הריח מהפה היה יותר טוב, והסיכוי שמישהו יקיא עלייך היה קטן משמעותית. זו מחשבה נהדרת, ואני ממש בעד. מצד שני, זה לא ריאלי - אם מורידים את האלכוהול מהמשוואה רוב המפגשים המיניים בכלל לא יצאו לפועל וכולנו באמת יכולים לחזור בתשובה.

אסור לו לפנטז על מישהי אחרת

הגישה הכללית של ההלכה לסקס היא שמדובר בצורך של האישה. הגבר מתחייב בכתובה לספק לה את "עונתה". אישית זה נראה לי קצת משונה, כי זה עומד בסתירה מוחלטת לכל מה שאני יודעת על ליבידו נשי לעומת הגברי, ולא ראיתי בשום מקום שמותר לה לסרב לסקס. מצד שני, אם היא רוצה סקס, אסור לו לסרב לה אלא אם כן יש סיבות מוצדקות, שקשורות בעיקר לזמינות שלו בבית (אם הוא עובד קרוב או קרוב, למשל, התדירות שמצופה ממנו תשתנה). בנוסף, המצווה אומרת שהאקט צריך להיות ארוך, אלא אם כן הגבר מפחד שהוא יחשוב על אישה אחרת, ובמקרה כזה, מומלץ לו לקצר, כדי להימנע מהחטא שבמחשבה על מישהי אחרת בזמן שהוא עם אשתו. תכל'ס, נחמד. אף אחת בעולם לא הייתה רוצה שמישהו יפנטז על מישהי אחרת בזמן שהוא שוכב איתה. בגדול הגבר הדתי אחראי כמעט לכל אספקט בסקס, כולל לסיפוק המיני שלה, והוא גם צריך לנחש מתי היא רוצה סקס, כי משום מה היא לא אמורה להגיד את זה בקול רם, רק לרמוז. לא יודעת איך. אולי היא נאלצת להשתפשף על פינות של שידות או משהו.

עושים הפסקה יזומה פעם בחודש

אצלם קוראים לזה שמירת נידה, אבל חוץ מהשם הלא אטרקטיבי שמרמז על פעולת גירוש ותחושת גועל (הם באמת חייבים לעבוד על הקופי שלהם) ההרגל עצמו, שמדבר על הפרדה מלאכותית בין בני הזוג לתקופה מוסכמת מראש, היא רעיון מעולה. לא יודעת אם שבועיים שלמים ולא בטוח שהסיבה מקובלת עלי, אבל שבוע בלי סקס בכל חודש לא היה מזיק לאף מערכת יחסים ארוכת טווח - שבוע ללא ציפיות מיניות אחד מהשני הוא מאד משחרר - אפשר לנוח רגע, ולהתמקד בדברים אחרים, שלא לדבר על הגעגועים שזה מייצר. זה פשוט מנהג חכם.

.

אין סקס בלי פור-פליי

יש כל מיני הוראות שזוגות דתיים מקבלים לפני שהם מגיעים למיטה, החל מדברים מובנים מאליהם וכלה בדברים שאמורים להיות מובנים מאליהם אבל משום מה הם לא. למשל, להגיע למיטה נקיים - חבל שחלק מהאנשים לא ממלאים אחר המצווה הפשוטה הזאת. אגב, אצל הדתיים משווים את קדושת הסקס לתפילה, שגם לפניה נוטלים ידיים. עוד דבר שמדגישים הוא מצב הרוח שאיתו מגיעים למיטה - אחת החובות של הבעל היא לרצות ולפייס את אשתו קודם החיבור ביניהם. רבי עמדין כתב: "וכן צריך שיהא מיישב דעת אשתו ומשמחה ומכינה ומסעדה בדברים המשמחים את הלב כדי שתשיג את התאווה אליו", וגם הסביר איך מזהים שזה עובד: "זה יהא ניכר בנשימתה ובעיניה.". גם הפור פליי קדוש, גבירותי ורבותי, קבלו: " כמו כן, על הבעל לעורר את אשתו על ידי חיבוק ונישוק" ויש גם פירוט - הוא צריך לנשק אותה לפני, אחרי, וגם תוך כדי, כי "ינשק אותה בפיה כדי שיהיה חיבור למטה ולמעלה". רב אחד הדריך את בנותיו במילים האלה: "כשבעלך ממשמש בך להתאוות לך לתשמיש, ואוחז הדדים בידו אחת והאחרת עד אותו מקום, הדדין המציאו לו ומקום תשמיש אל תמציאי לו מהר, כדי שתתרבה תאוותו וחיבתו ויצטער, ורק אז חזרי ותני לו". (תרגום - כשהוא ממשש אותך לפני הסקס ויד אחת שלו על השדיים שלך והשנייה מנסה למשש לך גם בין הרגליים, תני לו לגעת למעלה, אבל חכי עם הלמטה, כדי שהתשוקה שלו תתגבר). האמת? לא הייתי מצפה לפחות מאיש שקוראים לו רב חסדא.

  • עוד באותו נושא:
  • סקס
  • דתיים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully