זוג. ShutterStock
ShutterStock

ציפיות זה לכריות: כך הדעות הקדומות שלך הורסות דייטים

בשיתוף OkCupid

22.11.2019 / 8:42

למצוא את האחד זו לא משימה פשוטה - אבל אולי הדעות הקדומות והרשימה שאת מגיעה איתם לדייט מחבלים במטרה שלך? המטפלת הזוגית אסתי גרין מסבירה איך להימנע מהכשלה עצמית

יש אנשים שעולם הדייטיניג קל עבורם. והם מחליקים ימינה ושמאלה על מסך הטלפון ומקפצים מדייט לדייט, בזמן שאחרים מתקשים יותר, נלחצים ופשוט לא מצליחים ליהנות. כדי לעזור לנו לנווט בעולם האון ליין דייטינג ובחיי האהבה שלנו פנינו לאסתי גרין, מטפלת אישית וזוגית שסיפרה לנו קצת על עולם הדייטינג החדש ואפילו נתנה כמה טיפים מועילים.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

"רגע לפני שקופצים לדייט, חשוב להגדיר מה אנחנו מחפשים, בעיקר באפליקציות להיכרויות, בהן יש אנשים שמחפשים מערכת יחסים רצינית וגם כאלו שרוצים לכבוש ולהתרגש. אם אנחנו מחפשים פרטנר רציני, כדאי לקחת נשימה ולהבין שזה יכול לקחת זמן, וגם אם בשלב מסוים זה הופך להיות קשה, תמיד אפשר לעשות הפסקה של כמה ימים ולחזור כשמרגישים טוב יותר". כשהיא נשאלת על אפליקציות לדייטינג, גרין אומרת ש"בעידן של היום הרבה אנשים נמצאים שם, וכבר מזמן אין סטיגמה". ולא, היא דווקא לא ממליצה לצאת עם כל מי ששולח לנו הודעה או מדבר איתנו "זה בסדר להגיד 'לא' ולהגדיר מה אנחנו רוצים או לא רוצים". אבל כן חשוב לתת הזדמנויות לאנשים הנכונים.

לא להיצמד לרשימה
הדבר הראשון שיכול לחבל במערכות יחסים פוטנציאליות הוא העובדה שלאנשים יש נטיה להיצמד ל"רשימה" - פורמטים כמו גיל, השכלה או מראה, שהופכים להיות נקודת הפתיחה לכל מערכת יחסים ובהחלט עלולים לחבל בזוגיות פוטנציאלית. "יש פרמטרים חשובים" אומרת אסתי, אבל יש כאלו שצריכים להיות גמישים. "דברים כמו גיל, גובה או מקום מגורים הם משהו שבהחלט אפשר להתגמש איתו" היא אומרת שאצל גברים אחד הפרמטרים האלו הוא בדרך כלל מראה חיצוני "הרבה גברים נוטים ללכת לכיוון נשים מאוד יפות. אני לא אומרת שגבר צריך לצאת עם מישהי שהוא לא רוצה, אבל כדאי להשתדל לא להיצמד לטייפ קאסט". ההמלצה של גרין היא לבחון לעומק את תחומי העניין, וכשמדובר בפרופיל באפליקציית היכרויות - לקרוא היטב את מה שאנשים כותבים ואיך הם מציגים את עצמם, במקרים רבים זה הרבה יותר חשוב ויכול להוביל למשהו משמעותי.

לא למקבל
יש המון אנשים שמרגישים מוצפים מרוב אפשרויות, בין אם מדובר בהיצע בני הזוג הפוטנציאליים שמחייכים אלינו מהמסך, כמות ההודעות שאנחנו מקבלים, ולפעמים אפילו הנטיה לצאת או לדבר עם כמה אנשים במקביל. ההמלצה של גרין היא לנסות להתמקד בבן זוג יחיד לזמן נתון - "כשמסיימים דייט יש 3 אפשרויות: או שרוצים להמשיך, או שלא רוצים להמשיך, או שזה משהו שדורש הזדמנות נוספת." גם כשמעוניינים, וגם אם אנחנו לא בטוחים, גרין ממליצה לתת לאותו אדם את כל תשומת הלב שלנו, לפחות בזמן שאנחנו שם, ולא למקבל יותר מדי אנשים, אפילו ברמת השיחות. "אנשים שיוצאים לכמה דייטים במקביל בדרך כלל לא יתנו הזדמנות נוספת למקרים של 'אולי', ועלולים לפספס ולהרוס מערכת יחסים פוטנציאלית."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

למצוא את הנסיך: 10 טעויות שאת כנראה עושה בלי לשים לב

בשיתוף OkCupid

בלי שיחות ארוכות מדי
השיחה בוואטסאפ קולחת, אתם מצחיקים אחד את השניה, שולחים אימוג'ים וגיפים והכל זורם במשך ימים ארוכים. גרין דווקא לא ממליצה על המצב הזה "זה בסדר להתכתב, אבל חשוב בשלב מוקדם לעבור לשיחה אמיתית בטלפון ולשמוע קול וסגנון דיבור, אפשר להסיק המון משיחה טלפונית". אבל גם את השיחות צריך להגביל לתקופת זמן קצובה וקצרה, לדבריה: "יש מצבים בהם השיחות קולחות ואנשים מדברים לאורך זמן אבל לא נפגשים. ואז, כשהם כבר כן נפגשים, הם מתאכזבים, כי הם בונים לעצמם מערכת ציפיות. אי אפשר לצפות מראש כימיה, ולפעמים זה סתם יוצר בילד-אפ שלא יכול להתממש" היא מסכמת.

קחו אויר, זה לוקח זמן
"מערכות יחסים צריכות זמן להיבנות" פוסקת אסתי. כן, גם מערכות יחסים שמתחילות מהתלהבות בלתי נשלטת, וגם כאלו שמתחילות בצורה רגועה יותר - כולן צריכות זמן כדי להפוך למשהו משמעותי. "אנשים בדייטים ראשונים הם לא עצמם. הם מתרגשים ולחוצים. לוקח זמן להיות אותנטיים." אומרת גרין, וכנראה צודקת. בגלל זה חשוב לעגל פינות ולוותר קצת, לא להיתפס, ובטח שלא לפסול על דברים שנאמרים במפגשים הראשונים. לא חבל לפספס את האחד בגלל הסיבה הלא נכונה?

אל תכפו אינטימיות
כאן אסתי פונה בעיקר לגברים - "לגברים רבים יש נטיה לכפות אינטימיות, גם אם מדובר רק בנשיקה" היא אומרת "וזה דבר שעלול דווקא להרתיע נשים ולגרום להן להיסגר. כמובן שאם שני בני הזוג 'על אותו גל' וגם היא מראה סימנים, אז זה בסדר, אבל יש גברים שמפספסים הזדמנויות כי הם חותרים מהר מדי למגע." אז כן, אפשר לסיים דייט בנשיקה על הלחי או חיבוק, ובהחלט אפשר לחכות לדייט השני כדי לראות ששניכם בעניין.

ואם זה פשוט לא מתקדם?
גרין ממליצה לנסות להסתכל על עצמנו ולזהות דפוסים שחוזרים על עצמם "אם כמה גברים אומרים למישהי שהיא סגורה מדי, או שבגלל הצורה שבה היא מגיבה לדברים קשה לדבר איתה, היא צריכה להבין שאולי יש משהו שחשוב לעבוד עליו". חשוב גם לא לסחוב משקעים ממערכות יחסים קודמות ובטח שלא לדבר עליהם בדייטים הראשונים "לדייטים ראשונים תביאו קלילות, תתעניינו, תשאלו שאלות, תיצרו קשר עין ותקשיבו" היא מסכמת. כי זה מה שבאמת יכול להביא למערכת יחסים משמעותית.

מערכת Sheee, בשיתוף OkCupid

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully