ליהיא גרינר, נעמה קסרי. רפי דלויה
רפי דלויה

אויש, תנוחו: למה פינקי והמוח התחילו להימאס עלינו

אופיר סגרסקי

25.11.2019 / 7:40

בהישרדות היינו מכורות אליהן, ולכן המשכנו לעקוב אחרי מעלליהן על כבישי ישראל ובמחלקת היולדות, אבל כמה חודשים אחר כך זה התחיל להימאס עלינו. במבט לאחור, זה היה קצת צפוי. אופיר סגרסקי מסבירה למה

אחרי שקראה לשוטר "תימני קטן שנראה כמו התחת שלי" קבל עם ואינסטגרם, התנצלה בלי להתנצל ומיררה בבכי על ההתקפה הציבורית נגדה, ליהיא גרינר יורדת מהמסכים בעסקת חבילה עם נעמה קסרי. חכו עם השמפניות, זה לא יימשך לאורך זמן.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

מאז חברו לכדי מפלצת דו ראשית ב"הישרדות VIP", קסרי וגרינר הוכיחו שהן שורדות במלוא מובן המילה. אני לא מדברת על הרעב, המחייה בתנאי שטח או המאבק האסטרטגי - השתיים האלה מצליחות לשמור על מקומן בעולם הבידור הישראלי כבר עשור. וזה מפחיד, כי אם קסרי וגרינר יכולות לחיות על דרמות אישיות בלבד, הן חזקות יותר מהג'וקים.

נעמה קסרי הפציעה לחיינו ב-2008 עם הופעתה בעונה הראשונה של "הישרדות". אז שובצה לטייפקאסט האם הלביאה שמקריבה את הזמן עם ילדיה ואביה החולה, לטובת הערך העליון שהוא, כמובן, השתתפות בריאליטי וסיכוי לתהילה. בדיוק עשור לאחר מכן חזרה הזוכה המיתולוגית לסיבוב נוסף, הפעם בגרסת VIP ועם פנים חדשות. באותה עונה גילתה קסרי את תאומת הנפש שלה, וחברה לליהיא גרינר לכדי צמד אסטרטגי מנצח וקוצץ יריבים, או אם תרצו, פינקי והמוח של עולם הטראש. נעמה, בתור המוח, גם הגיעה לגמר. ליהיא, מתחילת הדרך, הייתה חזקה יותר בתחום האתנחתא הקומית.

אז יש לנו שתי נשים חסרות תקנה ומוח שלם אחד, די והותר כדי להפיק תכנית בישראל. אם כן, לא מפתיע שהשתיים קיבלו אחת כזאת. מה שכן מפתיע, זו המהירות שבה התכנית התרסקה.

"נעמה וליהיא סוגרות עשור" שודרה ברשת 13 למשך שבועיים בלבד, בסופם נודע למנחות כי תבוטל לאור נתוני צפייה נמוכים. במסגרת התכנית, עסקו השתיים בכל פרק בעשור אחר ו - נכון מאוד - סיכמו אותו. למה? אלוהים יודע. נוכח הקונספט הכללי והמיותר הזה, ברור מדוע הצופים זיפזפו הלאה. למעשה, מסקרן לדעת מי היו 1.6 אחוזי הצפייה שנאחזו בתוכן הזה והאם יתכן שכולם אמא שלי.

עקב מצב הרייטינג העגום התבשרו גרינר וקסרי בסוף השבוע האחרון כי תכניתן יורדת מהמסך. זה קרה כל כך מהר שכותבת הטור הזה גילתה על קיומה של התכנית רק אחרי שהתבטלה.

עוד בוואלה!

אויש, תנוחי: אפילו יאיר נתניהו עלה על הזיוף של אופירה

לכתבה המלאה

אם דווקא עקבתן בשקיקה אחר סיכום העשורים, אל דאגה: בקרוב יחזרו קסרי וגרינר מכיוון אחר, בתכנית משותפת ב-HOT בידור. זה כשלעצמו לא מפריע, כי בואו, מי לעזאזל עוקב אחרי HOT בידור. ידעתם שיש שם תכניות בשם "המתקשרים" ו"המאמנים"? שלא לדבר על "פול מון", סדרה שהודחקה עוד בזמן שהייתה באוויר.

אבל כולנו יודעים שכיום, זניחותו של ערוץ לא חשובה: מספיק שנעמה קסרי וליהיא גרינר ימשיכו להתלהם ולעצבן - ואנחנו נמשיך לשמוע עליהן בראשי כותרות, תכניות בוקר ומדורי בידור שמסקרים את התכניות שמסקרות מדורי בידור. בשורה התחתונה, גרינר וקסרי כאן כדי להישאר.

וזה לא באמת כל כך חריג בנוף. אם פעם פליטי ריאליטי היו מצליחים לגרד רק קמפיין או שניים בטרם נפלו לתהום הנשייה, ב-2019 פינת 2020, קריירה שלמה יכולה לצמוח מפריצה ב"אח הגדול". החוקיות כבר ברורה: ככל שסלב צעיר יותר, כך פחות ברור לנו מאיפה הוא הגיע והאם הוא זמר, שחקן, או שיש לו מקצוע בכלל חוץ מלהיות עצמו. היום, כדי להפוך לאושייה, לא נדרשים ממך כישרון מופלא, יופי נדיר, חכמה, יכולת ביטוי גבוהה או אפילו קסם אישי - כל מה שצריך זה לבלוט בהתמדה.

דרך מקורית לעשות את זה היא למשל להגיע לצילומים בזמן צירי לידה, כפי שעשתה גרינר מוקדם יותר החודש. לצערה, המאמץ העילאי - והמבעית, יש שיגידו - להישאר תחת אור הזרקורים, לא עזר לה במקרה הזה. אולי כי לא מספיק לקחת פוקוס, אלא גם לתת משהו בתמורה.

נכון, כדי להתפרסם לא חייבים כישרון או חכמה, ומצד שני - התרברבות מתמדת ויריקה בפני החברה, הם לא הדרך לבנות קהל נאמן. החל מאביבית בר זוהר ועד קים אור אזולאי, תגיד לכם כל אושיית אינסטה מקצוענית שחשוב לספק לעוקבים ערך מוסף. טיפ לחיים טובים יותר, תמיכה במסר חברתי לוהט או חשיפה של קושי אישי, בזכותה מתעודדים הקוראים, בין אם הם חולקים את אותו קושי או סתם מרגישים רע עם החיים שלהם ושמחים לשמוע שהם לא לבד. בשביל כל אלה לא נדרשת גאונות, אלא רק נכונות.

בימי "הישרדות VIP", הדינמיקה בין נחשות ההידרה כבשה את המסך. רותקנו לראות כיצד הן מלטפות חברת שבט ביד אחת ומדיחות אותה בשניה, אבל עשינו זאת בסתר, כי אף אחד לא מתגאה להודות שהוא נהנה לצפות ברשע טהור. בעצם, השתיים האלה אף פעם לא עושות משהו באמת ראוי לעידוד. גם אם פעם בעשור גרינר מתנצלת על התבטאות גזענית, זה יוצא כל כך עקום שמוטב היה לה לשתוק.

"תקשיבו, אנשים עושים טעויות", אמרה למצלמה בווידאו שפרסמה לאחר מקרה השוטר. "לא הכיתי, לא רצחתי אף אחד. זה פקה-פקה, דיבורים לשוטר שלא נתן לי לדבר. זה לא היה ליד הבת שלי, זה היה ליד אחיינית בת 10 שבקושי מבינה עברית. איים סורי, כמה אפשר להתנצל? גם גיסי שוטר תימני". מרגש.

הקהל נטש את קסרי וגרינר לא רק בגלל קונספט טלוויזיוני גרוע, אלא שמראש לא היה טעם לעקוב אחריהן. מי רוצה לצפות בתכנית טראש שאי אפשר לדבר עליה למחרת בעבודה? בשונה מאופירה אסייג, שמנסה לפחות למכור איזה אג'נדת אהבת אדם כללית, חום ישראלי וכפיים - קסרי וגרינר מיצבו את עצמן מהרגע הראשון בתור מלכות הכיתה הביצ'יות שמטביעות ראשים בשירותים לארוחת בוקר ועושות את זה בלי שיימרח להן הליפסטיק. גם במדיות החברתיות, הן ממשיכות להתנהג כמו נבל קלאסי שמכין ארוחת גורמה ומלטף חתול פרסי, תוך כדי שהוא מתכנן רצח, בשיא הנימוס.

שלא תבינו לא נכון - נעמה וליהיא יוצרות יחד נבל מושלם. הבעיה היא שגם אם נבל עשה תפקיד נפלא בסרט אחד, הוא נועד מראש נועד להתחלף. בסופו של דבר, הגיבור הוא זה שמתחשק לנו להמשיך איתו הלאה. הבד-גאי - נעמה וליהיא, במקרה הזה - הוא מי שאנחנו אוהבות להתמזמז איתו בחשאי, לא להתחתן איתו ובטח שלא להביא לאמא.

אדם סרור מראיין את ליהיא גרינר

ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully