גבר לוקח גלולה. ShutterStock
ShutterStock

אמצעים למניעת שוויון: זה למה גברים לא לוקחים גלולות

26.11.2019 / 7:44

גלולה, מכשיר חוסם זרע, לייזר או זריקה - מדענים ממשיכים לנסות להמציא את מה שיחליף את הגלולה הנשית ויאפשר לנו לחלוק, לפחות ברמת האופציה, את האחריות עם גברים. יצאנו לרחוב ושאלנו גברים האם יהיו מוכנים לקחת גלולות - התשובות הפתיעו אותנו

משאל רחוב - למה גברים לא לוקחים גלולות?/מערכת sheee

גלולה לגבר הוא נושא שכבר מדברים עליו די הרבה זמן, וגם היו כמה נסיונות לייצר אחת. הבעיה היא שהחוקרים "נאלצו לסיים את המחקר" כי כמה גברים סבלו מ"תנודות במצב הרוח ודיכאון". באמא שלכם? נשים שלוקחות גלולות סובלות מהשיט הזה כל הזמן. למעשה, עשינו חישוב, והגענו למסקנה שלאישה בגיל הפוריות יש בערך ארבעה ימים בחודש שבהם היא מרגישה נורמלית. ועדיין, למרות הנסיונות הרבים, אין עדיין אמצעי מניעה דומה שעובד, וגברים מסכימים לקחת.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

ב-2014 שמענו שמועות על זריקת ג'ל קסומה שפיתוחה יסתיים ב-2017. את החומר יזריקו לצינורית הזרע והוא אמור לגרום לגברים להפסיק לייצר זרע למשך תקופה. מדובר בתהליך הפיך, שהוא אלטרנטיבה מעולה לכריתת צינור הזרע. אנחנו כבר ב-2020, מאז לא שמענו על זה נאדה. כמה שנים לאחר מכן איזה נגר גרמני החליט שנמאס לו לשים קונדום והמציא שסתום שעוצר את זרימת הזרע על ידי כפתור. אמנם זה נשמע יקר וטיפה מסורבל להשתיל מכשיר, אבל היי, לפחות הוא ניסה.

לא סתם הפכה הקלישאה הזו לאחת הקלישאות הכי נדושות שיש: "אם גברים היו אלה שהיו צריכים לקחת גלולות נגד היריון, אין שום סיכוי שהם היו מסכימים". אבל קלישאה טובה הופכת לכזאת בעיקר כי היא טומנת בחובה הרבה אמת. נכון, מצד אחד מדובר בכדור שמאפשר ליחסי המין להיות נטולי דאגות, ואותנו לימדו שאין משהו שגבר ירצה יותר מכך. מצד שני, האם בני המין ההוא היו מוכנים להמר על היצר המיני שלהם בעבור התענוג הזה? כבר פחות בטוח. אז למה אנחנו מסכימות?

גלולות למניעת הריון. ShutterStock
לקחת בעיניים פקוחות/ShutterStock

השאלה אם לקחת או לא לקחת גלולות למניעת היריון הופכת הרבה פחות פשוטה. אם את מבנות המזל שלגלולה אין שום השפעה על מצב הרוח שלה, זכית, וחסכת לעצמך עתיד מעוטר קונדומים. אבל כשהנתונים מראים שאחוז כל כך נכבד ממי שתיקח אותם אכן מסתכנת (לכל הפחות) בדיכאון ובירידה בחשק המיני, הגלולה כבר לא נראית כפתרון הכי טוב ובטוח עבורך, והוא לא בטח לא צריך להיות הפתרון האוטומטי.

אז למה בכל זאת? כי עם כל הצער שבדבר, לאישה יש יותר מה להפסיד מהיריון לא רצוי. הוא קורה בגוף שלה, היא זאת שצריכה להחליט אם היא מעוניינת בו או לא, והגוף והנפש שלה הם אלה שיישארו עם הצלקות בשני המקרים. במובן הזה, לשאלה אם גבר היה מסכים או לא מסכים לקחת גלולה אין הרבה משמעות. הם לא יכולים לדמיין את כל מה שכרוך בהיריון בלתי רצוי. אבל הם כן יכולים לדמיין איך זה שהתיאבון שלך נלקח ממך, מצב הרוח שלך הופך בלתי נשלט, או איך עבור נוחות מסוימת במערכת יחסים את מוצאת את עצמך מוותרת על כל פיסת חיוניות שהייתה לך בגוף.

יכול להיות שגברים לא היו מסכימים לקחת גלולה נגד היריון כדי לא להסתכן בתופעות הלוואי שהיא עלולה להביא איתה. זה לא הופך אותם למרושעים. זה הופך אותנו לעיוורות למצב. רוצה לקחת גלולות? קודם תהיי מודעת לסכנות. לפחות את ההחלטה את תקבלי בעיניים פקוחות - בדיוק כמו שכתוב על כל תרופה בעולם: "אין ליטול בחושך".

עוד בוואלה!

נועה קירל מי? למה יש סיכוי שלא נזכור אותה בעוד עשור

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully