ברברה פלווין ויקטוריה'ס סיקרט סטלה מקסוול. GettyImages
GettyImages

ויקטוריה'ס סיקרט בוטלה - תורה של תחרות מלכת היופי

3.12.2019 / 9:10

אחרי שנים של צעידות בתחתונים וכנפיים, סוף סוף בוטלה התצוגה הארכאית, השוביניסטית והדביקה של ויקטוריה'ס סיקרט. שחר מלכי חושבת שעכשיו הגיעה זמנן של תחרויות היופי הנותרות

היו שמועות כבר כמה חודשים לגבי ביטול התצוגה האייקונית, אבל עכשיו זה רשמי - בוטלה תצוגת האופנה השנתית של ויקטוריה'ס סיקרט. אין ספק, אירוע שובר לב (not). למי מכן שלא לגמרי בטוחה או יודעת, מותג ההלבשה התחתונה הידוע "ויקטוריה'ס סיקרט" נהג לערוך בכל שנה תצוגת אופנה שכולה שואו אחד גדול, ואותו מארחת מדינה אחרת כל שנה. בתצוגה צועדות המלאכיות, דוגמניות בעלות פרופורציות גוף כמעט בלתי אנושיות (פלוס כנפיים), על המסלול, כשאת הקולקציות המתחלפות מלוות הופעות של זמרים וזמרות מוכרים.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אני לא הכרתי את כל האירוע הזה בכלל ואת הרעש סביבו עד לפני שנה, שאז חברה טובה הזמינה אותי אליה במיוחד כדי לראות את התצוגה. אני לא יכולה להגיד שהתלהבתי יותר מדי מההצעה, אבל הובטח כיבוד, ולזה לא יכולתי לסרב. אז התיישבנו אחרי סיר פסטה ועם שני פיינטים של בן אנד ג'ריז כדי לראות את השדופות החשופות על המסלול ולשמוע שיר או שניים. מלבד תחושת קנאה מטורפת בגוף שלעולם לא יהיה לי, לא עניין אותי יותר מדי כל הסיפור הזה, וסיימנו לראות את זה עוד לפני שזה נגמר, ביוזמתי כמובן. לה לא היה אכפת, כי מסתבר שהיא ראתה את זה כבר לפני, וסתם רצתה לראות את זה שוב.

צריכה לשקול את החברות הזאת מחדש.

אז עכשיו אני לא צריכה לדאוג מהזמנה נוספת לערב של פחמימות ריקות ודוגמניות בלנז'רי סקסי, כי התצוגה השנתית בוטלה. היו הרבה בעיות בויקטוריה'ס לאחרונה - אחת מהן היא המיליארדר ג'פרי אפשטיין. כן, אותו עבריין מין (חבר של) שהתאבד בכלא השנה. לפי טענות, הוא ניצל את הכוח שלו על מנת להטריד ולתקוף מינית מלאכיות או מלאכיות בפוטנציה. הבעלים, שהיו אמורים לטפל בבעיה, לא עשו זאת, והדבר רק אפשר להמשיך ולנצל את המלאכיות, שלהזכירכן, למרות השם המטעה, מדובר בנשים בשר ודם, ולא בבובות מין שאפשר לנפח ולהשתמש מתי שרוצים.

בואו נודה באמת, כל מי שיש לה קצת שכל, שמץ של פמיניזם או אהבה עצמית, לא עצובה מהחדשות המרעישות. גם בלי ההטרדות המיניות והניצול המיני של הדוגמניות כל התצוגה הזאת הייתה עוד דבר מיושן שהיה אמור לעוף מהחלון עוד בתחילת עידן ה"Me Too". השימוש בתואר הכבוד "מלאכית" כדי לגרום לנשים לרצות ללכת על המסלול כדי שיהיה חגברים על מה לאונן שייך לעבר. וביננו, אם מישהו מחפש חומר יש כל כך הרבה פורנו ברשת, שאפילו בשביל זה זה כבר מיותר. ולא רק זה, אפשר לדבר גם המגוון של המלאכיות של ויקטוריה'ס. רמז: אין כזה. רק לאחרונה הכניסו דוגמנית טרנסג'נדרית ודוגמנית מלאה לצוות, אבל זה כבר כל כך מאוחר מדי - בזמנים בהם כל מותג מתהדר בסובלנות וגיוון, ויקטוריה'ס סיקרט נשארו יותר מדי זמן באסכולה הישנה, ובמקרה הזה לא מוטב מאוחר מאשר לעולם לא, כי זה סתם נראה שהם מנסים אובר לפצות על זה.

אוקיי, אז מהתצוגה המיושנת של ויקטוריה'ס סיקרט נפטרנו, נקסט.

עוד בוואלה!

מבאס תחת: למה זו טעות מצד קים קרדשיאן להפסיק להתפשט

לכתבה המלאה

אישית אני חושבת שהגיע הזמן להיפטר מעוד מוסד מיושן והזוי, שאני באמת לא יודעת איך הוא קיים עדיין - תחרות מלכת היופי של ישראל. התחרות הזאת החלה להתקיים בשנות החמישים, ואיך היא שרדה עד היום, רק אלוהים יודע. לא חושבת שיש מקום בימינו לתחרות שכל מה שאת צריכה לעשות בה זה להיוולד יפה ולתת לאנשים זרים לבחון את הגוף שלך כשאת מתהלכת על המסלול בביקיני ואז לשפוט אותך. אני מבינה את הצורך של נשים לקבל אישור על כך שהן יפות, אבל אני לא יכולה שלא להשוות את תחרות מלכת היופי לתחרויות שעושים לכלבים או חתולים גזעיים.

אולי אם התחרות הייתה מקדמת משהו מלבד יופי חיצוני נשי (חס וחלילה לא גברי, כמובן) היה לה מקום מחודש בחברה שלנו, או אם היה לה ערך מוסף מלבד התרוצצות קוקטית של נשים על במה לעיני שופטים וקהל, למרות שקשה לי להאמין איך אפשר לעשות את זה בצורה אותנטית, מבלי שזה יראה כמו ניסיון עלוב להסוות את מה שהולך שם באמת.

אני גם לא מבינה מה המטרה של כל הסיפור הזה. להכריז שמישהי היא "הכי יפה"? בשביל מה זה טוב? מה זה נותן לה? קמפיינים? אם היא מספיק יפה היא אמורה לקבל קמפיינים גם בלי סרט סאטן בהצלב על הגוף, לא? או אולי בשביל לייצג אותנו בתחרות העולמית?

נכון, מהתחרות הזאת יצאו נשים טובות ומוכשרות כמו מירי בוהדנה, אילנית לוי, טיטי איינאו ואיך לא - גל גדות. בחורה שעשתה מאז כל כך הרבה דברים טובים, שהזכייה בתחרות היא יותר כתם ברזומה שלהן מאשר משהו להתגאות בו. אני לא שונאת נשים, אני עצמי מאוד אוהבת לראות נשים יפות, ואין לי שום דבר נגד מקצוע הדוגמנות. רק שתחרות שבה הנשים נשפטות על צורתן החיצונית בלבד זה משהו שקשה לי לתפוס. ובואו, זה לא שיש אלטרנטיבות אחרות לנשים - אין שום תחרות רצינית ויוקרתית נוספת שלא עוסקת ביופי הנשי. לא מאמינות לי? נסו למנות 5 מלכות יופי. הצלחתן? נהדר. עכשיו נסו למנות 5 ספורטאיות ישראליות. או מדעניות. או נשות עסקים. בדיוק.

מי זה? מה זה?

מי ומה - ויקטוריה'ס סיקרט/AP, Reuters, Shutterstock, Getty images

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully