האח הגדול ליאור תקוה. רשת 13, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13

אקסית שמקסית: זו הסכנה האמיתית של ליאור ותקווה

שרון טרקניסקי

15.2.2020 / 23:36

הפקת האח הגדול הכניסה אקסית של ליאור לבית, כביכול משהו שאמור להוות סיכון לרומן המתפתח של תקוה וליאור. שרון טרקניסקי חושבת שהסכנה שמרחפת עליהם קשורה בכלל למשהו אחר

אמש צפינו ברגע מכונן - ליאור התוודה בפני האח, יחד עם כל שאר הצופים בבית, שהוא מאוהב בתקווה. ראיתן את זה מגיע? אני ממש לא, חוץ מרגע ההארה כשליאור נכנס לבית והדבר הראשון שיצא מהפה שלו לעבר תקווה זה "וואו כמה את יפה". מאז ועד ההצהרה, כלום. להפך, מתחילת העונה ראינו בכלל רומן אחר נרקם בין ליאור (בחור ישראלי טיפוסי שנראה סבבה פלוס אם אתן שואלות אותי) לבין ירדן - דוגמנית אינסטגרם מצויה - רזה מאוד, מנותחת, מוקפדת, עם אטיטיוד לקילומטרים.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

בשום שלב לא עניין אותי הסיפור הזה, כי זה כל כך רגיל. משהו בבנות האלה קצת מעצבן אותי אני חייבת לומר, בשנים האחרונות הפרצופים המפולטרים מגשימים עצמם בעולם הפיזי ואנחנו רואים ברחוב בנות מורעבות, עם שפה עליונה שמאפילה על התחתונה ואם התקציב מאפשר אז גם איזה אף סולד שמשלים את התמונה הגנרית.

היא לא הסכנה של ליאור ותקוה

ואז הגיעה תקווה, אישה יפה מאוד, חייכנית (תשחררו ת'פרצוף תחת נשבעת שזה עוזר), ממוצא אתיופי, וגם ג'וסית, רחמנא לצלן, ומסתבר שליאור נשבה בקסמה - למרות שהיא לא רזה. לצופה מהיציע הרחוק מאוד, יש פה רגע משמח ומעודד. איזה כיף לראות שלא אבדה תקוותנו ובתוכנית פריים טיים בטלוויזיה אנחנו לא רואים עוד דוגמה משעממת לסיפור ההצלחה של מלכת הכיתה אלא לסיפור האמיתי של גבר, אישה פלוס כימיה.

בתור דוגמנית פלאס סייז, זה נגע בי באופן מיוחד. לאורך חיי חוויתי תגובות דו - משמעיות מהחברה. "את כל כך יפה, אם רק תרזי תהיי מושלמת". זה פשוט כישרון כזה, להחמיא ולהעליב בחורה במשפט אחד. זו לא אשמת המחמיא, אלא אשמת החברה שמציגה שלמות כיעד, ועוד יעד נגיש. הבעיה שלי היא שאני נמצאת בדיסוננס כי אני לגמרי מהמכורות לאינסטוש. נכנסת כמה פעמים בשעה, מעדכנת סטוריז ודואגת אם לא עולים לי העוקבים, אבל תוך כדי גם שמה לב שכל גלילה מביאה איתה תחושת חוסר סיפוק וחרדה. לא משנה באיזה מצב מרומם אכנס, תמיד תהיה שם מישהי רזה יותר, עם יותר עוקבים, אולי בלי הרבה תוכן, אבל זה לא ישנה, היא עדיין תיראה לי מוצלחת יותר.

עוד בוואלה!

חגית מתחתנת? זו ההודעה האמיתית שהביא המסוק לבית האח

לכתבה המלאה

וזו הסיבה שסיפור הסינדרלה שנרקם בין ליאור ותקווה מעודד אותי, והוא גם קריאת התעוררות לכל מי שעובדת על תחפושת החייזר שלה למסיבת הטכנו בפורים הקרוב, עם מכנס כסוף צמוד בהגזמה ויהלומים דבוקים מתחת לעיניים. זו גם קריאת התעוררות לכל מי שרואה את החייזריות האלו מדדות במסיבות ההמוניות האלו ומצלמות את עצמן תוך כדי שהן עאלק עפות על החיים עד שהמצלמה יורדת - זו מסכה, ולא של פורים, אלא מסכה שבכל דור וכל תקופה נראית קצת אחרת אבל תמיד מכסה על אותו הדבר - האובססיה לגוף "מושלם" כפי שהחברה מכתיבה לנו שהוא צריך להיות נכון להיום.

למרות שליאור ותקוה רק בהתחלה ואין לדעת מה יקרה איתם, המציאות מראה שמודל היופי כן משתנה, ולו רק כי אני סוגרת עבודות דוגמנות תוך כדי כתיבת הטור הזה. אבל השינוי עוד בהתחלה וזה בדיוק לא הזמן להוריד את הרגל מהגז. כי עדיין אנחנו מוצפות בכל כך הרבה מדיות שדואגות להזכיר לנו יום יום למה אנחנו לא הגרסה הכי טובה של עצמנו, למה יש לנו עוד הרבה מה לשפר, לצבוע, לנפח, לשטח, לשתוק, או לחייך. קשה להשתיק את כל הרעש הזה מסביב ולשבת עם עצמך, עם גופך, בדיוק כפי שהוא, עם כל הקפלים, ליהנות ממנו, אולי אפילו להגיד לו תודה.

המצוקה הזאת היא הסיבה שכולנו קצת מתחברות לתקוה, לא משנה כמה אנחנו שוקלות - כולנו אותה תקוה שישבה בבר עם חברות יותר כוסיות שתמיד הזמינו אותן למשקה למרות שהיא חמודה ומצחיקה, יפה וחכמה לא פחות ואולי אף יותר מהן. אותה תקוה, שהיא לא בדיוק הדמות שמוכרים לנו במגזינים. וזו הסיבה שזה מרגש אותנו - כי מי לא חלמה על הרגע הקיטשי הזה מתוך סרט אמריקאי גרוע, בו הזרקור מופנה אליה, הבחור החתיך צועד בהילוך איטי ומבט חדור מטרה, היא מסתכלת ימינה ושמאלה לוודא שהיא אכן המטרה ולא המכשול בדרך, ואז הוא מגיע ושואל אם הוא יכול להתיישב.

זהו, משם תמשיכו את הסרט הגרוע הזה לבד, אבל הרגעים האלה קורים. עובדה. הם קורים למי שנשארת נאמנה לעצמה, למי שמתרגלת אהבה עצמית. הם קורים. אמנם הם קורים בעיקר בסרטים אמריקאים, אבל הנה סוף סוף זה קרה גם בתוכנית ריאליטי טראשית בישראל. ליאור, בחור שווה לכל הדעות, העדיף את הבחורה השמנמנה על פני הבחורה שנראית בדיוק כמו שהיא אמורה להיראות, וגם סבלה המון כדי להגיע לשם. למרות שהיא מחזרת אחריו, למרות שהיא מתאמצת, ואולי אפילו בגלל - הוא נמשך למה שהוא נמשך - סוף סוף הפעם לא החברות ה"כוסיות" תפסו את הבחור - הפעם תורן להיות הנהגות התורניות, למרות הגוף המושלם שהן עובדות עליו כל כך קשה. מסתבר שהוא לא המפתח לאושר או לסיכוי להיות בזוגיות אוהבת.

למרות שההתאהבות של ליאור בתקוה התרחשה ממש מול העיניים שלנו, עדיין יש כאלה שפשוט מסרבים להאמין שבחור רזה וחתיך יידלק דווקא על הבחורה המלאה יותר ולא על הרזה שמכרכרת סביבו. מרגע השידור הטוקבקים פתחו בשירשורים שלא היו מביישים תיאוריות קונספירציה על חייזרים, רצח קנדי והפאה של טראמפ. למה כל כך קשה לנו להאמין שזה קרה? כי כולנו עדיין שטופי מוח ועדיין קצת מאמינים שזה לא הגיוני שליאור יתאהב בתקוה - רק כי היא קצת גדולה יותר.

יכול להיות שההייפ מוגזם, ולא יצא מפה הזוג הבא של ישראל, אבל זה לא משנה כרגע. מה שחשוב זה שאנחנו רואות דוגמא מוחשית, מהחיים האמיתיים (עד כמה שאפשר לקרוא לבית האח אמיתי) ובניגוד לסצינה שתיארתי, הסיפור של ליאור ותקוה הוא אותנטי אז נכון, הוא עדיין לא סגור על המשיכה. ואני לא מתעלמת מזה שמשיכה היא קריטית. אבל משיכה היא גם אינדיבידואלית, למרות מה שמנסים למכור לנו, ולמרות שליאור עוד לא לגמרי לא יודע אם הוא נמשך לתקוה, שהוא רואה בה אישה לחיים, לירדן הוא בטוח לא נמשך. האקסית שנכנסה לבית האח היא בכלל לא אקסית, ואין בה שום דבר שמאיים על הזוגיות המתפתחת בין ליאור לתקוה. היא לא הסכנה - הסכנה האמיתית היא שליאור ייכנע לתכתיבים החברתיים ושהרגש מבפנים ינצח את השקר שבחוץ. לא יודעת מה אתכן, אבל אני מחזיקה אצבעות שזה לא יקרה.

האח הגדול

מתוך ״האח הגדול״ רשת 13 (עריכה:שאול אדם)
  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully